Senaste innehållet av Lejon

  1. L

    Skydda cykel mot salt

    Fortfarande jättetunga, snabbslitns och jättestötiga antar jag. De egenskaperna kan rimligen inte förbättras påtagligt av att inte ha dubben kvar. Men visst, det finns säkert sämre däck (dock aldrig några som jag provat).
  2. L

    Skydda cykel mot salt

    Jag kan skänka dig ett slitet Conti Top Contact Winter. Det är ett däck med rimliga egenskaper och vintervänlig Gummiblandning utan att man behöver modifiera det med dubbverktyg eller dremel. Jag tycker inte någon människa borde behöva rulla på ett däck så hemskt som jag tänker mig att ett...
  3. L

    Toapappersyndrom eller smart?

    Ja en extra kedja och bromsbelägg är bra. Men att säkra upp med allt som kan behövas känns rätt bökigt och dyrt. Hellre ha en komplett funktionell men enkel/gammal cykel som reserv tycker jag. Pajar något plockar man från den, eller vid kompatibilitetsproblem så cyklar man på den tills fincykeln...
  4. L

    Skydda cykel mot salt

    Rycka ur Schwalbes dubb???!!! Då har ju verkligen skapat ett däck utan några som helst bra egenskaper! Tillägg: om du gör verklighet av vansinnesplanen så tipsar jag om att pilla ur dubben med en smal mejsel som lirkas in under dubbflänsen. Att rycka ur dubb ur ett däck är riktigt bökigt.
  5. L

    Visa dina Watt

    Vet ej exakt, men max på 15w/kg som du kan hålla 10 sek kanske så tror jag du hävdar dig bra i h40 baserat på mina erfarenheter från elitklass och h30-35.
  6. L

    Visa dina Watt

    Beror förstås mycket på vikt och position på cykeln. Jag läste någonstans att 20w/kg är gångbart som max på hög nivå. 15 w/kg i ca 15 sek är nog också bra. Om man också kan tima sin spurt och placera sig väl innan så är man Med de siffrorna garanterat gångbar i Sverige i alla fall vet jag.
  7. L

    Skydda cykel mot salt

    Jag avsåg mest drivlinan iofs. Men det här att cyklar som cyklats i salt ”äts upp” har jag hört talas om men själv aldrig upplevt eller sett. Jag själv har en Focus cross disc i aluminium som är tillverkad 2007-08 ungefär. Har gått alla vintrar sen dess, alla utom de sista två i salt. Åtskilliga...
  8. L

    Skydda cykel mot salt

    Ja, om tänder vore som cyklar på alla andra sätt också.
  9. L

    Skydda cykel mot salt

    Kom också ihåg att många här på Happy - åtminstone de som hörs mest och argumenterar starkast - ofta är människor med starka övertygelser som inte alltid delas av alla andra. Jag menar att i de flesta fall funkar det rätt bra med sunt förnuft som måttstock. Om tex lampan har tvåtusen lumen och...
  10. L

    Skydda cykel mot salt

    Ja, men sweetspot mellan fart, komfort, punkarisk och slitage tror jag inte går riktigt så lågt som vissa verkar tycka här på happy.
  11. L

    Skydda cykel mot salt

    Jag har aldrig riktigt fattar logiken med att tvättning skulle vara så viktigt för hållbarheten på en pendlarcykel (praktiken tycker jag visar att jag tänker rätt också). Tvätta gör man i första hand för att det ska SE snyggt och fräscht ut (kan vara viktigt iofs, men det är ett helt annat...
  12. L

    Är klingan slut?

    Jag har kört ungefär lika länge på en klinga en gång för länge sen. Den började kugga över ungefär lika plötsligt som för TS, så jag tycker inte det är nåt konstigt att det kuggar över på en sliten framklinga.
  13. L

    GXvevar vs resten av världen

    Kortare vevar av samma sort är rimligtvis flera gram lättare också som bonus.
  14. L

    Är klingan slut?

    Men innan du gör det så rekommenderar jag en fundering över om du tycker det är värt kedjebytande en massa gånger för att till slut kanske få ut några fler mil på kassett och framdrev. Alternativet är att göra som du gjort nu (antar jag?) och bara köra tills det inte funkar bra och då byta allt...
  15. L

    [ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

    Var inte etiketten snyggare förr eller minns jag fel? Den är fortfarande god i alla fall.
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer