Senaste innehållet av Lejon

  1. Lejon

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Hyundai Ioniq 9?
  2. Lejon

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Det som stör tycker jag är plinget när man inte stirrar stint framåt utan tex tittar åt sidorna i en korsning. Även pling när hastigheten ändras och man tex glider förbi 80-skylten i 83 kmh är lite störande. Men du kanske aldrig gör nåt sånt oansvarigt? :-)
  3. Lejon

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Skönt! Jag var rädd att det handlade om samma typ av kärlek vissa kan känna till Land Rover.
  4. Lejon

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    ”Älskar Ceed”!!! Det var starka ord:-) Ceed är för mig som en bil som för all del är funktionell men inte framkallar direkt starka känslor.
  5. Lejon

    Elektriska dropper?

    Så olika! Jag kör ganska sällan med sadeln i högsta läget, det är bara på transport eller väldigt enkla stigar. Ganska ofta kör jag sadeln 2-3 cm under högsta läget där jag trampar ganska bra men ändå har lite bättre kontroll. På stökiga men inte svåra stigar har jag den kanske 3-4 cm över...
  6. Lejon

    Bikepacking

    Den är wheelie-anpassad!
  7. Lejon

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Senaste uppdateringen som kom i går natt automatiskt (direkt från kommunistpartiet via Göteborg) på min Lynk 08 innebar en ny knapp med just den funktionen. Mycket smidigt, ett tryck och nu stängs uppmärksamhetsvarning och andra grejer man vill bli av med direkt.
  8. Lejon

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Jag förstår vad du menar, men det är faktiskt inte en jättestor grej att stänga av alla ”uppfostringsfunktioner” när man startar bilen. Tar typ 5-10 sek. Går rätt bra att leva med trots allt.
  9. Lejon

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Jamen demobil är ju typ ny med nästan alla dess fördelar men med rejäl rabatt. Halvny tänker jag mig så pass använd att garantier snart är slut, däcken är minst halvslitna osv - då blir det ju snart stora kostnader på en sån bil. (Malus-skatten som försvinner efter tre år kan ju iofs göra...
  10. Lejon

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Ja de rationella alternativen för privatbilköparen nu är väl antingen en rejält begagnad bil som man får räkna med att reparera eller ny privatleasad. Halvny begagnad med högt pris men ändå utan garantier känns inte lockande för mig i alla fall. Typ samma kostnad som en ny privatleasad men utan...
  11. Lejon

    Stigbygge: tips på mest prisvärda (begagnade) röjsågen

    Nad svarade på ett PM jag skickade till honom angående vad han skrev om mitt namn och han bad faktiskt om ursäkt för just det. Så det var ju ändå schysst.
  12. Lejon

    Stigbygge: tips på mest prisvärda (begagnade) röjsågen

    Du svarar inte på någon av mina frågor. Om du Gogglar mig så ser du möjligen var jag bor, men inte var jag är uppvuxen. Om det nu spelar någon roll, jag tycker inte det. Jag tycker inte heller det spelar nån roll vad du gjort i ditt yrkesliv, du vet ju inte vad jag har för erfarenhet heller...
  13. Lejon

    Stigbygge: tips på mest prisvärda (begagnade) röjsågen

    - jag heter inte Mats. - jag är bonnläpp (åtminstone var jag det, jag vet inte när man slutas räknas som det?) - korta svar är utmärkt om svaret innehåller något som går att begripa (uppenbarligen kan du ju skriva alldeles utmärkt förståeligt). - vem är vi? Jag tror inte jag känner någon till...
  14. Lejon

    Stigbygge: tips på mest prisvärda (begagnade) röjsågen

    Jag kan fatta att du ser det så eftersom du uppenbarligen verkar ha noll förmåga att se hur du själv beter dig. Som jag ser det så sprider du bara dålig stämning och tillför i stort inget positivt (ber om ursäkt om jag missat någon tråd där du gjort det). Antagligen har du en massa kunskap om...
  15. Lejon

    Stigbygge: tips på mest prisvärda (begagnade) röjsågen

    Går det inte att rätta till nu då av någon aktiv moderator? Nad tillför bara dålig stämning och otrevligheter vad jag märkt i alla fall. Människor som inte kan bete sig måste ju faktiskt inte få vara aktiva på ett forum som detta.
Tillbaka
Topp