Senaste innehållet av Lingon

  1. Lingon

    Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

    Nya däck i alla fall. 😁
  2. Lingon

    Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

    Det är en gammal trotjänare som jag behållit för att locka in sonen i mtb-träsket. Med måttlig framgång tyvärr. Men den är riktigt rolig att cykla på, så den har sin givna plats i quivern.
  3. Lingon

    Hör upp, cykel i media-tråden

    Ja, man måste såklart fundera om från början hur man egentligen skall använda budgeten för att organisera ett väl fungerande samhälle där fler får en bättre vardag. Vi har i alla fall kanske världens största offentliga budget att jobba med, så det borde inte vara helt omöjligt. :)
  4. Lingon

    Hör upp, cykel i media-tråden

    Cykelpendlandet i stockholm har i alla fall ökat enormt senaste 10-12 åren. Inte minst på vintern. Från att vara nästan ensam är det nu nästan samma trängsel och köer på cykelbanorna som i kollektivtrafiken och på infartslederna. :) I alla fall när man närmar sig stan. Jag tror att vägen fram...
  5. Lingon

    Dela upp Norge i cyklingskluster (lvg och gravel) inklusive övriga intressanta naturområden?

    Vi bodde i Beitostölen när vi gick över Besseggen. Det är tre mil bort. Om ni skall åka båten, så boka den i förväg om det är fint väder.
  6. Lingon

    Hur mycket snabbare snittfart vid viktnedgång?

    Fast om man jämför en tung och en lätt cyklist som trycker samma w/kg, så är det betydligt lättare att hålla rullen på den tyngre cyklisten på platten än att hänga med den lätta cyklisten uppför. Om inte den lätta cyklisten håller igen uppför alltså.
  7. Lingon

    Hör upp, cykel i media-tråden

    Det gör du väl innan du sätter dig i bilen annars?
  8. Lingon

    Jenny Rissveds

    Jag har sällan tid att följa nån direktsändning, så för mig räcker det att kolla sammandraget på YT. Finns downhill också.
  9. Lingon

    Garmin connect imponerar inte

    Tror vi haft den här diskussionen tidigare? Garmins algoritm missar massa enkla grejor. Temperatur ären annan skitenkel grej dom borde kunna ta hänsyn till. Pulsen kommer såklart vara mycket högre om man sticker ut och springer i 28 grader jämflört med -4.
  10. Lingon

    Garmin connect imponerar inte

    Epix 2
  11. Lingon

    Garmin connect imponerar inte

    Det plingar till i klockan efter 6-8 minuter och så får man ett prestationsvärde där man ser om vo2 max har höjts eller sänkts.:) Zwift passet som ger högst vo2 max för mig börjar med en uppvärmningsramp som går från 180 till 340 watt på 8 minuter. Sen börjar intervallerna. När jag kör det blir...
  12. Lingon

    Garmin connect imponerar inte

    Jag har en liknande kurva efter zwift-säsongen. :) Garmins skattade vo2max verkar nästan enbart styras av löpfart / effekt på cykeln under första 6-8 minuterna. Jag har några zwift pass jag brukar köra som rampar upp snabbt till tröskeleffekt, dom ger väldigt hög vo2 max. När jag springer brukar...
  13. Lingon

    Råd om däckverktyg

    Jag har fått trippelpunka på en 2x18km pendling. Det berodde iofs på däcket. (schwalbe dubbpunka) Angående däckjärn, så är det bäst att hitta en fälg-däckombo där man slipper skiten. Men det blir ju allt svårare med tubeless däck. :(
  14. Lingon

    Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

    Ja, det här borde funka tex. https://www.bike-components.de/en/Truvativ/ISIS-Drive-Tool-p12345/
Tillbaka
Topp