Senaste innehållet av Principia

  1. P

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Apropå allt-i-ett eller inte så bytte jag upp mig från min Denon pma 900 hne till denna Yamaha R-N1000A. Nöjd än så länge! Den lockar fram klart mer ur mina högtalare (Elac ubr62). När jag hade köpt på mig lite olika grejer och testat olika kombinationer märkte jag att Denonen inte riktigt...
  2. P

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Wifi är ok där men inte perfekt. Funkar med min laptop och även med Minin men den varnar för svag signal. Enligt Google ska Ultra ha bättre antenner så det bör gå. Har annars nätverkskabel där i nödfall men den jobbar just nu med sonens speldator så kan bli dålig stämning om jag snor den.
  3. P

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Jag fyndade (?) en wiim ultra på rean på Amazon idag. Inte amp alltså utan bara streamern. Ska bli kul att kombinera den med gammel-Pioneeren och se. Har en wiim mini där nu men den har lite dålig wifi pga källare så tänker att den kan bli bättre både uppkopplings- och ljudmässigt.
  4. P

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Jag spanade även på några Denonmodeller och verkar vara några fler som har det som vanligt fel.
  5. P

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Japp den ska vara från 88-89 cirka.
  6. P

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Jag har plockat upp en hel del nya och gamla prylar under året. Förstärkare, högtalare, cd-spelare osv. Testat runt lite och börjar nog fatta nu att förstärkaren är lite viktigare för hur det låter än jag trott. Det är kanske ingen nyhet för någon anna men ändå. Uppgraderade i alla fall...
  7. P

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Oklart varför men jag kollar på Blocket så köpte de här till källaren. Smaken är ju som… men jag gillar utseendet. Testar uppe just nu och gillar även ljudet. Monitor Audio silver RX1. Är väl från 2010-2014 nåt sånt.
  8. P

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    WiiM Mini som tipsades om ovan funkar bra!
  9. P

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Teac:n och Jamo-högtalarna är i sonens rum. Elachögtalarna har jag själv i vardagsrummet. Blev så här med en stereomöbel (och en ny Pro-Jectskivspelare).
  10. P

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Jo får se om det går att få till för pojkrummet är litet. Ändå ett stort steg i rätt riktning redan nu.
  11. P

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Det visade sig att Argon-högtalarna (deras allra minsta och billigaste från några år tillbaka) var lite väl tråkiga. Men hela idén var något enkelt/billigt så köpa något lyxigt var inte aktuellt. Spanat lite på Blocket efter gamla Wharfedale men gick trögt. Hittade dock dessa Jamo Cornet 145 med...
  12. P

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Vinter och kallt ute. Långt till cykelsäsongen. Så delar en ointressant historia. På slutet av 90-talet när jag pluggade hade jag ett par ungkarlsaktiga QLN Qubic 313 (vill jag minnas att de hette) golvhögtalare och en högblank rejäl förstärkare med guldrattar/knappar. När jag sedan började...
  13. P

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Möbleringen är faktiskt provisorisk så får testa det sedan.
  14. P

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Lång historia kort. Det blev ett par ELAC Uni-Fi B6 på Reference Audio. Lyssningsex så fick dom till bra pris. Lät bra där och även hemma. Så nu är jag nöjd! Smaken är ju som… men utseendet tilltalar mig iaf.
  15. P

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Tack. Jag får leta efter ett par begagnade 685 s2 istället tror jag. Borde gå att få tag i.
Tillbaka
Topp