Senaste innehållet av RN

  1. RN

    Bästa SPF solskydd för cykel?

    All solskydd är svinjobbigt att få i ögonen, cykelkeps är bra för då behöver man inte smörja ovan ögonbrynen.
  2. RN

    Bästa SPF solskydd för cykel?

    Har kört med något liknande ovan. Gillar transparent spray bättre än krämvarianter.
  3. RN

    [OT] Telefon som ringer upp folk självmant, hur få den att lägga av med det?!

    Hmmm, kolla så att det inte är någon SOS/ICE-grunka som spårat ur. Farsan skickade sms i tid och otid att han behövde hjälp. Minns inte vad han gjorde för att få det att sluta.
  4. RN

    [OT] Telefon som ringer upp folk självmant, hur få den att lägga av med det?!

    Även om jag förstår vad du skriver, om telefonen ligger i ett annat rum och börjar ringa samtidigt som ytterligare en telefon i närområdet börjar ringa vetefan om det är äldre användare och android som är problemet :D
  5. RN

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Mysigt och varmt. Inte farligt med motcyklister heller. (Var ju inte snabb för det...)
  6. RN

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Hade ni med er spadar alltså? ;) Här var det misärpendling med pendeltåg pga kundmöte.
  7. RN

    Stigbygge: tips på mest prisvärda (begagnade) röjsågen

    Motorcykelfolk som har äldre moppar med knasare (ja, det heter FÖRGASARE egenkligen) svär vid att köra förgasarna tomma på alkylat och sen ha tanken full med alkylat vid förvaring. Så helt jävla klappkass lär det ju inte vara. Har kört svärfarsans röjsågar och motorsågar på alkylat rätt många år...
  8. RN

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Kändes som motvind, var lite kämpigt idag. Spån som började köra om på cykelbanan längs med Drottningsholmsvägen vid Fridhemsplan mot St Eriksgatan. Det är inte skitbrett där och dessutom svänger det lite (chikan typ). Jag var klart beredd på att spånet inte skulle hålla sitt spår och helt...
  9. RN

    Sjukgymnast i Stockholm, gärna Söderort.

    Har varit på Stuvsta Fysiocenter och de känns vettiga. Har mest varit för typ diagnos med syltrygg och ont i en armhåla. Fick hjälp båda gångerna (typ börja träna ditt fetto) och lite hjälp med övningar.
  10. RN

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Var varken trångt eller elektrifierat. Två cyklar och tre tonårstjejer som gick på ett övergångsställe. Fanns n0ll anledning (kvinnan på cykel var också jävligt långsam så det gick inte att sänka tempot)
  11. RN

    Nexus 7 hittar inte den andra gula pricken

    På fruns cykel med nexus är de mer på ovansidan och på två grejer som rör sig (duuuh jag vet att det är uppenbart men kanske kan ge en hint om var man ska leta). Betydligt mindre prickar än det där EDIT Det är de inte alls, var tvungen att kolla snabbt, men vet inte var de är....
  12. RN

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Vet inte, om man är tacklingsbar när man går bredvid övergångsränderna så är det fan rätt många man kan sätta en bröstvärmare på :D
  13. RN

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Hade min största wtf moment på länge i fredags. Vid övergångsstället över Huddingevägen vid Östberga (som man typ måste ta om man skall cykla mot Huddinge) så är det en kvinna före mig, vi möter tre tonårstjejer som går, kanske lite ostrukturerat och inte strikt på de breda ränderna som...
  14. RN

    [OT] Happy Foto - visa din kamera, frågor, tips m.m.

    Den jämförelsen är lite elak. Har inte petat jättemycket på sonylinsen men det är OM-gluggen är väderskyddad iaf och i metall (om det är något som är bra vet jag inte men det finns betydligt lättare OM-gluggar)
  15. RN

    [OT] Happy Foto - visa din kamera, frågor, tips m.m.

    Har en OG M5 (digital alltså) som började bete sig knäppt för några år sedan, kunde ta en bild sen "hängde den sig", starta om, ta en bild till. Efter ett par gånger så funkade den som vanligt, men jag tröttnade på det. Tänkte fixa den i vintras men då var den "out of service" så den gick inte...
Tillbaka
Topp