Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
2019 fanns det möjlighet att parkera bilar vid starten som ganska många övernattade i. Men med avseende på uppemot 8000 deltagare kan jag tänka mig att det blir rätt trångt (om det nu kommer funka så igen).
Om man startar på eftermiddag/kväll funkar det också bra att bo mer centralt i Paris...
Det stämmer, Bostället är stängt på påskafton - tack @AlbertH för upptäckten! Jag har nu lagd om banan så att vi stämplar på caféet/bageriet i Sya istället. Då behövs inte heller den lilla omvägen med fotostämplingen för att få ihop hela 300km. Banan är färdig och finns länkad på CK Distans...
Och hatten av för alla (två) som både startade och kom i mål, trots veckans väderlek! Jag lovar att jag försöker fixa bättre förhållanden till 30-milaren på påskafton…
Vi håller tummarna med avseende på vädret! Banan är på asfalt, men går en hel del på mindre trafikerade vägar. Så det kan bli läge för dubbdäck misstänker jag (när jag ser väderprognosen).
Jag själv kommer dessvärre missa Norrköpingspremiären nu på lördag, eftersom jag är på tjänsteresa och...
Tror inte att prognosen är helt säker än, men den ser inte så trevlig ut… Det går också bra att anmäla sig tom. torsdag och sedan hoppa av närmare inpå starten. Eller ta veckan för att byta till dubbdäck och förstärka pannbenet ;-)
OBS: Ändrat datum, vi startar en dag tidigare dvs. redan på fredag eftermiddag! (Jag måste iväg på tjänsteresa på söndag och hinner inte om vi startar lördag eftermiddag.)
Jodå, vi har alla börjat helt oerfaren. Bara du kan cykla utan stödhjul… Det är inte svårt: Vem som helst kan ju klara 10 mil, så efter 10 mil upprepar man bara (om nödvändigt flera gånger) att vem som helst kan ju cykla 10 mil. Sedan är man i mål.
Vädret har vi ingen kontroll över, men om det...
Reglerna är rätt tydliga tycker jag (se punkt 9):
https://www.audax-club-parisien.com/en/our-organizations/brm-world/#rules
Du får såklart cykla precis som du vill, men om resultatet ska godkännas av ACP (för medalj, PBP-kval eller liknande) så är det ACP som definierar ramarna. Undantagen ser...
Enligt reglerna ska man främst få stämpel i brevetkortet ”at a local establishment that the organizer specifies as a checkpoint”. Denna interaktion med andra människor utgör för många en del av tjusningen med brevetloppen. Många organisatörer (bl.a. jag) försöker lägga banorna så att det kan bli...
Det kan vara en del grus och sand kvar från vintern på småvägarna, men rundan är 100% på asfalt. Om det inte är vinterväglag skulle jag definitivt ta racern (liggcykel som rullar på 32:or). Datorer finns det många, men jag kör själv med en Elemnt Roam (som jag är nöjd med).
Man får såklart gärna ta en avstickare in i byn; Lilla Blå är nog standardfiket i Valdemarsvik. Det behövs ingen stämpling där, eftersom V-vik ligger vid den kortaste/snabbaste vägen mellan föregående och efterföljande kontroll.
Ingen aning hur många det blir, eftersom det är Norrköpingspremjären. Kanske någon handfull till att börja med? Jag tror att du ska vara inställd på solocykling, men min erfarenhet är att man oftast hittar ihop till en liten grupp ändå.