Senaste innehållet av Werk

  1. W

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Helt rätt. I min mening var det mest vad fina huvudstaden avser att man ska göra i interaktionen. Ger guldstjärna till alla som uppehåller kulturen runt att köra "snyggt" och säkert i trafiken.
  2. W

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Kan tycka som tidigare i tråden att det är mer "översnälla" cyklister som gör det otydligt. Det är trångt, spår i ryggen, uppförsbacke efter en nedförsbacke vilket i regel gör att folk trampar på för att hålla farten. Att stanna upp när många vill över gör det hela lite mindre effektivt, glid...
  3. W

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Påväg upp för liljeholmsbron under hemfärd: metallföremål i cykelbanan, ser på distans ut att vara en sadelstolpe? Tar det vaksamt, när jag glider förbi ser jag något livsfarligt. En katana (eller tanto? kortare version iaf) ligger där med eggen upp. Producent: Lego. Material: Plast. Trevlig helg!
  4. W

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Idag slapp jag inte regnet. Dyblöt. Mycket trafik i hornstull på vägen hem, stökigt. Blev nästan träffad bredsida av en ivrig taxi som skulle korsa körfält i det stora hela, skåpmat vid detta laget.
  5. W

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Har missat att delta här på någon vecka. Har varit fantastiskt skönt väder, slapp till och med regnet idag. Min enda problematik är att något baktill känns segt/"knakar". Jobbiga är att det finns begränsat med bovar att kolla av. Hoppas att det endast är kedjan som är utspänd/slut...
  6. W

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Jag lärde mig från igår. Långbyxa, jacka samt stänkskärm med idag. Satt på mig allt och klev ut från jobbet, tänkte "hmm, blött på marken men torrt i luften det var inte så illa". Fina 20 sekunder senare öppnade himlen upp och jag blev katastrofblöt. Could be worse, var ju inte så kallt i det...
  7. W

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Kollade väderappen och tänkte fuck it, slänger med jackan utifall att. När klockan började nära sig "gå hem" så var det regn och blött på marken. Perfekt, jag har jacka! Dessvärre inget stänkskydd med i väskan, inte perfekt. Tur att jag satt på mig badbyxor som pendlingsplagg idag. :-)
  8. W

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Jag tror lite på det här att få känna lite "fara" är nyttigt för hjärnan. Att klättra i bergen, hålla på med kampsport, cykla genom hornstull 0830. Tänja gränserna osv är bra för psyket. Hur smidigt som helst att man kan få sin dos varje morgon. :-)
  9. W

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Efter blöta fötter igår var jag taggad på värmen idag, men var lite feg och drog på mig vindväst imorse. Det behövdes inte, superskönt ute. Tog det vaksamt i förväntning på kaos men var inte så illa, all things considered. Min problematik kommer i att mina cykelskor har börjat separera i...
  10. W

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Idag var det verkligen premiär på kaos-cykling. Mycket folk, trångt och en hel del fulande. Ska inte skylla på andra helt då jag själv kände att jag inte var fläckfri heller, ska ha ännu mera respekt för Liljeholmsbron/Hornstull framöver. Sedan kan jag också fråga de som pendlar över...
  11. W

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Idag: löpar-shorts + tshirt, avslutas med en öl. Trevlig helg!
  12. W

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Fick komplimang när jag cyklade innan/över guldbron. "Love your frame man!" Slängde ur mig: "Yours too!" Han satt på en jättefin bianchi pista.. önskade man kunde hinna säga mera. Bra dag idag. .-)
  13. W

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Får bra med njutning av både vädret och cykeln, är speciellt trevligt att pendla hem nu när man får göra detta med solsken i ansiktet. Trött imorse, hade inte brottom till jobbet och kände mig nöjd med att ligga bakom diverse elcyklister. Kommer fram, en fin "base effort" från klockan. Hur fan...
  14. W

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Bra tips! Har kört ett annat par genomskinliga från CHPO som ”vinterglajjer”/när jag cyklar när det är mörkt. Nu har tyvärr mina trotjänare dött. F I övrigt så känns det som alla njuter av vädret, kul att flera är ute på cyklar!
  15. W

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Gick konstigt fort imorse. Medvind? Njuter lite extra dagar som idag, ljummet väder och sol gör mycket. Mina billiga CHPO glajjer har nu fått en spricka som kommer döda dem inom kort. Är det värt att punda ut för Oakleys eller liknande?
Tillbaka
Topp