Senaste innehållet av Willie

  1. Willie

    [Byggtråd] Mini-cargo - eller för snål för en omnium

    Haha <3 Nä hittade det faktiskt i vintras, inte sett några i Alu till vettiga priser förut, men du ska ju kra tvättmaskiner och droppa lastkajer med den där så du behöver bomb proof!
  2. Willie

    [Byggtråd] Mini-cargo - eller för snål för en omnium

    Jag köpte ett i Alu senast som inte alls var så tungt! Hittade på Amazon!
  3. Willie

    [Byggtråd] Surly i omstöpning

    Juste! Snyggt byggt 🍻
  4. Willie

    [Byggtråd] Surly i omstöpning

    Gröna bakaxlar är ditt signum
  5. Willie

    Visa din Omnium Cargo!

    Ja, alltså det är ju rimligt att man vill tjäna pengar på sina tillbehör, så funkar ju marknaden i många fall. Men Omnium är lite väl magstarka med vissa produkter. Antingen behöver dom jobba med sin sourcing och få ner priserna eller så har dom så pass lojala kunder att dom lyckas sälja och...
  6. Willie

    [Byggtråd] Mini-cargo - eller för snål för en omnium

    Snyggt! Och skönt med hammarlack på brukshoj, önskar jag hade haft ro i själen för något liknande! Älskar namnet ;)
  7. Willie

    Visa din Omnium Cargo!

    Tyvärr inte.. Ligger som en skiss i bakhuvudet och lite för många andra projekt i livet nu men det börjar ju bli dags! Omniums egna bälten verkar ju bara vara enkla midjebälten så det skulle man ju kunna dra genom webbingen altenrativ ha en bottenplatta man fäster dom i.
  8. Willie

    [Byggtråd] Bonicon bygger retro MTB:s

    Spännande trend! Tror inte jag hade kunna cykla en sådan utan att vara livrädd för pedalstroke to death i varje kurva 🥲 Men ser helt klar coola ut och kanske funkar med korta bevattnar och små pedaler? Eller om man kan höja den bak för att få upp BB lite? Scotten på andra bilden har ju en...
  9. Willie

    [Byggtråd] Såsen bygger cyklar -Ny Rawland 650b!!

    Jag flyttade till hus, och har massa små barn så tiden att skruva är det brist på. Inköpen av projekt verkar dock inte avtagit i samma tak så jobbar mig mot 9 ziljoner projekt med... Tur man kan sprida ut sig.
  10. Willie

    Stål!

    Mäktigt!
  11. Willie

    Visa din Omnium Cargo!

    Testade på lite överlast idag, helt klart en något ormig känsla i cykeln. 🤷‍♂️
  12. Willie

    Bullitt Cargo Bike (en tråd om)

    Jag bar min bullitt ned för trappor och in i cykelrum, går att trixa runt tightare hörn än man tror ✌️ Och Raw känns optimalt för denna manöver.
  13. Willie

    Visa din Omnium Cargo!

    Omnium har precis börjat sälja egna! =) https://omniumcargo.com/shop/product/v3-alu-mudguards/
  14. Willie

    [Byggtråd] Wille bygger cyklar

    Var tvungen att testa med däck, den har helt klart något och nu ser man potentialen! @SåsenFrÅsen villhöver gör man alltid men skulle behöva bygga ett par riktigt feta hjul med track nav igen så man kan göra allt fett 😄
Tillbaka
Topp