Välskrivet och genomtänkt, som vanligt. Tumme upp!
Stänkskydd tycker jag också låter som det behövs, man får hoppas att det kommer som standard på produktionshojarna.
180mm PM-fäste bak tycker jag är onödigt. 160mm räcker väl i Sverige. Hoppas i alla fall det är utbytbara inserts och inte gängat rakt in i aluminiumet i svingen. Förresten, varför detta korståg mot adapters? Personligen tycker jag det är bra att få välja skivstorlek fritt, och vikten man pliktar är i princip 2 skruvar, klart värt det tycker jag. Dessutom riskerar man inte att dra sönder gängorna i ram/gaffel i onödan, utan man sliter på gängorna i adaptern istället.
Jag ifrågasätter om 39-klinga verkligen är optimalt för svensk stigcykling. Visst är det bra på öppna snabba alpstigar, men till vanligt Hellasbröt är väl en 32 ganska optimal, så slipper man använda framväxeln alls. Dessutom är det enkelt att sätta på bash på ett 3-delat vevparti, men väldigt svårt på 2-delat, och vissa av oss (typ jag) är klantiga nog att behöva en.
39 låter överhuvudtaget mycket tycker jag, på dh:n har jag 36, och det är sällan jag upplever att jag trampar ur där heller, men då kör jag ju ifs mest brötiga skogsstigar där man ändå inte trampar så mycket, rullar man mycket maskinbyggt kanske det är annorlunda.