[Notis] Husvagn för cyklister

• Trådstartare Trådstartare AJ
  • Start datum Start datum

AJ

Ny medlem
M2A6580_edited-1800x1057.jpg

Nästa månad lanseras Wide Path Camper, den danska lilla husvagnen för cyklister. Med sängplats för två vuxna och ett barn samt konvertibel matplats för fyra personer, genererar husvagnen ett bekvämt boende vart man än väljer att slå läger.

Läs hela artikeln: http://happyride.se/?p=26040

Senast ändrad:
Så länge man inte ska göra ett brevet så gör väl inte vindfånget att det blir omöjligt att ta sig fram. Slippa fippla med tält och kunna ställa den lite varstans är väl säkert lockande om man inte är inne på tältning och friluftsliv. Priset gör det kanske inte värt det dock. Och utan kök och el så är det väl som ett tält

Max_max sa:
Så länge man inte ska göra ett brevet så gör väl inte vindfånget att det blir omöjligt att ta sig fram. Slippa fippla med tält och kunna ställa den lite varstans är väl säkert lockande om man inte är inne på tältning och friluftsliv. Priset gör det kanske inte värt det dock. Och utan kök och el så är det väl som ett tält

Fippla med tält? Jag slår plättlätt upp mitt 3 manna tält på väl under 10 min.

Jag med, men det är väl säkert lockande om man inte är så inne på tältning och friluftsliv.
Precis som vanliga husvagnar är lockande för de som inte gillar att tälta.
Själv hade jag inte lagt 35000 för att slippa sätta upp tältet.

Det hade ju varit smidigare om de gjorde en variant på de "tältvagarna" som är som en platt släpkärra och bara reser upp tyget.

DVS en lättviktsvariant på denna
9885767cwe.jpg

JLarsson sa:
Vilken idioti, snacka om vindfång. Den skulle behöva kunna vikas ihop fullständigt.

Verkligen, snacka om meningslös pryl när andra lösningar gör jobbet bättre, billigare, enklare, snyggare (?), smartare, osv... Är den ens laglig?

Jag har en trerummare med ståhöjd som får plats på en pakethållare eller kärra.

Konkret sa:
Jo, men att packa alla saker som ligger i tältet tar ju också tid. Kök, kläder, sovsäck, uppblåsbar high-tech madrass. Hade man en husvagn kan man ju bara stänga dörren och börja trampa till nästa fikarast. Men jag skulle i alla fall inte vilja ha nån, möjligen om jag var gammal och skruttig och körde elcykel.

Då tror jag mer på en extralång liggcykel med kåpa och en sovdel inbyggd, gärna just ihopfällbar som i daikai1:s inlägg. Kanske svårt för två personer, men en variant som är förlängd så man kan fälla ner ryggstödet till en bädd, och där det finns ett rymligt förvaringsutrymme baktill, det vore en idé. Kanske med kåpan uppfällbar med tältduk mellan, och ett litet kök baktill. Betydligt lättare, smidigare och med mycket mindre vindfång än en minihusvagn på släp. Även om förstås husvagnen ger lite bättre komfort ur boendesynpunkt.

Octagon sa:
Konkret sa:
Jo, men att packa alla saker som ligger i tältet tar ju också tid. Kök, kläder, sovsäck, uppblåsbar high-tech madrass. Hade man en husvagn kan man ju bara stänga dörren och börja trampa till nästa fikarast. Men jag skulle i alla fall inte vilja ha nån, möjligen om jag var gammal och skruttig och körde elcykel.

Det är ju sant, men vi som tältar kommer ikapp i första uppförsbacken.

geologen sa:
Då tror jag mer på en extralång liggcykel med kåpa och en sovdel inbyggd, gärna just ihopfällbar som i daikai1:s inlägg. Kanske svårt för två personer, men en variant som är förlängd så man kan fälla ner ryggstödet till en bädd, och där det finns ett rymligt förvaringsutrymme baktill, det vore en idé. Kanske med kåpan uppfällbar med tältduk mellan, och ett litet kök baktill. Betydligt lättare, smidigare och med mycket mindre vindfång än en minihusvagn på släp. Även om förstås husvagnen ger lite bättre komfort ur boendesynpunkt.

Du glömde stödbenen ;)

RasmusH sa:
geologen sa:

Du glömde stödbenen ;)

Stödben? Jag menar ju inte nån vinglig tvåhjuling. Nä, ska det vara full kåpa är det självklart en trehjuling det handlar om.

Med elcykel, stå på campingplatser så man kan ladda elcykeln. Aningen bekvämare än tält. Kortare sträckor varje dag, miljövänlig husvagnscamping i miniformat. Hade kunnat tänkt mig det

Iofs om man kör en rejäl semester med den där så lär man få benmuskler iaf...

Gissa vem som fick prototypen? ?

Bilagor

• DWUoDQB.jpg
    DWUoDQB.jpg
    290.3 KB · Besök: 292
frause sa:
Octagon sa:
Konkret sa:

Det är en Dansk uppfinning. Nästa uppförsbacke är 2 dagar bort.

Octagon sa:
frause sa:
Octagon sa:
Konkret sa:

Det är en Dansk uppfinning. Nästa uppförsbacke är 2 dagar bort.

Har du cyklat i Danmark?

Ja, varifrån kommer denna myt om Danmarks platthet? Visst saknas stora höjdskillnader, men tio höjdmeter några hundra gånger känns det också.

2,5 personer. Packar man kroppsdelarna enligt tetrisprincip? Jag ser framför mig hur den där mysiga veckan på Gottland spricker redan första kvällen!

Tillbaka
Topp