[Artikel] Världscupfinal i Vallnord Andorra – DH7 / XCO6

hannaej

Aktiv medlem
Aaron-Gwin-Bartek-Wolinski-Red-Bull-Content-Pool.jpg

Nu i helgen sänds den sista DH och XCO världscuptävlingen för 2016. Aningen sorgligt att säsongen tagit slut så fort men otroligt spännande att cupens sista tävlingar sker på kanske årets mest utmanande banor – både för DH och XCO.

Läs hela artikeln: http://happyride.se/?p=26034

Senast redigerad av en moderator:
Instämmer i ovan, som alltid bra o engagerande skrivet Hanna!
Tyvärr stängde nog Gwin totalen idag, detta då han slog till med dagens näst bästa kvalificeringstid (=40p), medans Hart "bara" blev sjunde bästa herre ner för berget (=18).
Detta ger Gwin en marginal på precis 200p, vilket är precis vad Hart kan dra in om han vinner MEN då får inte Gwin plocka en ända poäng till (dvs utanför topp-80...) vilket han så klart inte kommer att hamna på.
Ska bli skoj o se om Gwin safe'ar eller kör på som vanligt.
Hejar ändå på Hart (o RatBoy så klart :) för att dom kommer från Brittiska "underklassen" och således är djävulsdyrkare :D

Källa: https://dirtmountainbike.com/racing...p-2016-troy-brosnan-wins-mens-qualifying.html

Senast ändrad:
Donald Tramp sa:
Sjukt tråkigt av Gwin att inte ens försöka, rullade ju bara ner....

Med regnet fanns det ju ändå ingen chans att vinna... Varför riskera titeln?

Otroligt snyggt kört av Danny!

Senast ändrad:
Sure, men han riskerade inte titeln om han kraschade och den risken ökade så klart med ju mer nederbörd. Var väl dessutom ca 15 minuter av hällregn mellan Danny (7) och Gwin (2).

Donald Tramp sa:
Sjukt tråkigt av Gwin att inte ens försöka, rullade ju bara ner....
Är det inte det DH går ut på? Åka bil upp och bromsa sig nedför :-)
[Varför riskera i onödan när när det är Val di Sole nästa helg?]

Gäääääsp!
Då var det bara att börja preppa/hetsa för 2017 då...
Lär bli ett roligt år med många som tänker slå Gwin av tronen, jag gissar på att Bruni o Hart har störst chans men hoppas igentligen på att Ratboy & Fairclough får till det. Varför, dom kör med så mycket stil o finess :D

Kör Råttan lika kasst nästa säsong så tror jag han får svårt att behålla sin plats i Syndikatet.

Paco sa:
Kör Råttan lika kasst nästa säsong så tror jag han får svårt att behålla sin plats i Syndikatet.

Man får ju lätt intrycket att det är mkt party & lite träning.
Kan ju skilja sig från verkligheten förvisso men...

Hart däremot visar ju raka motsatsen, stenhård satsning med all in på träning & kost... Resultat därefter.
Tror faktiskt att just Hart kommer bära regnbågströjan nästa säsong.

Vernersson sa:
Paco sa:

Man får ju lätt intrycket att det är mkt party & lite träning.
Kan ju skilja sig från verkligheten förvisso men...

Hart däremot visar ju raka motsatsen, stenhård satsning med all in på träning & kost... Resultat därefter.
Tror faktiskt att just Hart kommer bära regnbågströjan nästa säsong.

Tycker det är sjukt kul att Hart har hittat formen och kunnat utmana Gwinn på riktigt. Håller med dig om att det nog blir just han som tar segern nästa helg.

Bruno, Gwinn och Minaar får bli övriga kandidater till pallen.

Paco sa:

Warner hintade ju om att Bryceland kanske inte ens skulle köra nästa år. Såg nån kommentar på PB att han tappat suget lite.

Perp sa:
Paco sa:

Warner hintade ju om att Bryceland kanske inte ens skulle köra nästa år. Såg nån kommentar på PB att han tappat suget lite.

Vore sjukt tråkigt?
Kanske sitter lite i huvudet efter öveladdningen och efterföljande krachen i Hafjell?

mikipedia_ sa:
Perp sa:
Paco sa:

Vore sjukt tråkigt?
Kanske sitter lite i huvudet efter öveladdningen och efterföljande krachen i Hafjell?

Något har ju Ratboy fått i skallen, han kör ju sedan fotskadan med överkroppsskydd, dessutom UTANPÅ tröjan!?!
Har funderat lite på om det är av bekvämlighet för att det är enklare att kasta på sig skyddet det sista han gör innan det bär av utför eller om det har med att visa upp hans mogna beslut om att köra med säkerhetsutrustning. Det sistnämnda rimmar dock inte med att han då också ser ut att köra med "handbromsen i" samt hans övriga livsstil.
Vore sjukt tråkigt om han slutade men det känns kanske inte helt ologiskt, han vet att han varit BÄST men kanske växt upp lite iom kraschen o insett att han inte är odödlig... Sen har han säker också ett smaskigt kontrakt med SC som kanske inte går att bryta hur som helst... Varför han kört men kanske inte riktigt "all in" :/
Äh, nu får jag sluta mitt "snillen spekulerar", framtiden får utvisa hur det blir.
Nya förmågor står för dörren så det blir nog kul att se på DH ändå... :) Närmare bestämt WM i Val di Sole den 2'a September!!!

larsaw sa:
mikipedia_ sa:
Perp sa:
Paco sa:

Vore sjukt tråkigt?

Något har ju Ratboy fått i skallen, han kör ju sedan fotskadan med överkroppsskydd, dessutom UTANPÅ tröjan!?!
Har funderat lite på om det är av bekvämlighet för att det är enklare att kasta på sig skyddet det sista han gör innan det bär av utför eller om det har med att visa upp hans mogna beslut om att köra med säkerhetsutrustning. Det sistnämnda rimmar dock inte med att han då också ser ut att köra med "handbromsen i" samt hans övriga livsstil.
Vore sjukt tråkigt om han slutade men det känns kanske inte helt ologiskt, han vet att han varit BÄST men kanske växt upp lite iom kraschen o insett att han inte är odödlig... Sen har han säker också ett smaskigt kontrakt med SC som kanske inte går att bryta hur som helst... Varför han kört men kanske inte riktigt "all in" :/
Äh, nu får jag sluta mitt "snillen spekulerar", framtiden får utvisa hur det blir.
Nya förmågor står för dörren så det blir nog kul att se på DH ändå... :) Närmare bestämt WM i Val di Sole den 2'a September!!!

Du har nog rätt?

Vore kul att se Bryton? (han på scott gamblern fullsmetad med hope)
I ett riktigt team så han kan koncentrera sig på att vara loose?

Sen hintades det ju om att Brosnan ska byta team! Undrar vart han tarvägen isf?

Tillbaka
Topp