[Kalender] Dual Slalom Hammarbybacken Stockholm

Magnus.Bovall sa:
Blev nyfiken kan ni ge lite mera info om banan, banorna längd,utformningen osv.
/M

Hej! Det är på gräs, banan lutar lite men är långt ifrån brant. Vi sätter upp pinnar och kör klassisk slalom. Banan är ca 150 m lång. Se mer om själva tävlingsupplägget i första inlägget. Eller några andra frågor?

Förra gången fick vi låna walkie talkies. Är det någon igen som kan låna ut under dagen?

Hehe grym film Henke, var ett tag sen jag såg den!

Beroende på vad för mobilabonemang ni har kanske ett lång samtal fungerar? Iaf mitt telia har friaminuter, det har nog dom flesta nu förtiden. Om ni inte får tag på talkisar?

mikipedia_ sa:
Beroende på vad för mobilabonemang ni har kanske ett lång samtal fungerar? Iaf mitt telia har friaminuter, det har nog dom flesta nu förtiden. Om ni inte får tag på talkisar?

Ja kostnaden för mobil är absolut okej men det är fippligt att stå med handskar och prata i mobilen. Är det blött/regnigt är det definitivt inget alternativ. Walkies är mycket enklare att hantera. Så det vore grymt om det finns att låna :)

Roxy sa:
mikipedia_ sa:

Ja kostnaden för mobil är absolut okej men det är fippligt att stå med handskar och prata i mobilen. Är det blött/regnigt är det definitivt inget alternativ. Walkies är mycket enklare att hantera. Så det vore grymt om det finns att låna :)

Handsfree/lurar annars är det absolut inte funkis.

Kommer nog förbi å sladdar lite på lördag, årets tävlingspremiär för mig! Vad är det för status på underlaget nu? har det regnat på er?

Kul!! Det har inte regnar på typ två månader. Idag kom nån mm regn bara. Än så länge väldigt torrt..

Beofred sa:
Kommer nog förbi å sladdar lite på lördag, årets tävlingspremiär för mig! Vad är det för status på underlaget nu? har det regnat på er?

2B9A2412.jpg

I lördags trotsade ett gäng cyklister väder och vind för att köra nerför platta gräsiga kurvor på Hammarbybacken. Årets Dual Slalom tävling må ha varit arktiskt kall men precis lika rolig och spännande som tidigare år. Rutinerade åkare som så väl som nybörjare möttes i nervkittlande cykeldueller och förgyllde en annars iskall och grå höstdag. Här kommer story, resultat och bilder.

Läs artikeln: https://happyride.se/2016/10/24/dual-slalom-hammarbybacken-resultat-och-bilder/

Tack till alla som kom och körde! Resultat finns i notisen på första sidan! Klicka på resultatbilden som visas och scrolla sedan med pilarna för samtliga resultat!

Tillbaka
Topp