[Artikel] Canyon Grail - Don't mention the biplane!

frankfurt

Moderator
DSC03575-e1532985989819-2000x1289.jpg

Vi har testat en Canyon Grail med näst finaste specen. När Canyon lanserade sin nya gravel-cykel såg många bara en sak. De flesta stora cykelsidor hade det gemensamt att de i första notisen om Grail mest pratade om samma komponent. På sociala medier

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=32307

Sixten Fors sa:
Kan man räkna sig som tursam som fick en eller var det (om man får tro alla motvallskärringar i Happy) otur? Ja det tiden får utvisa, men jämfört att pendla på min Yellowstone AL6.9 är det en mycket bra uppgradering. Fast det hade noga nästan alla landsväg/grus och CX varit hur som.

Bra beskrivet Kalle! Har en i min ägo sedan i april, på asfalt är den minst lika snabb som min racer (alternativt att jag varit i högform), på grusväg är den rapp och trygg på samma gång. Den funkar även bland rötter och stenar men var inte så bra som jag hoppats under Cykelvasan. Slog visserligen min tid med sex minuter jämfört med när jag körde på en S-Works Epic, men hade hoppats på mer. Svårt att behålla momentet i de stenigare partierna. Det negativa jag kan komma på är att jag tycker den är lite vinglig, särskilt när jag är trött i en klättring, sticker gärna snabbt åt sidan om jag inte är fokuserad. Rekommenderas!

Bra skrivet, trevligt test men angiven officiell vikt på GRAIL CF SL 8.0 är 8,7kg, har svårt att tänka mig att cykeln väger 7,8kg med reynoldshjulen som enda skillnad från originalspecen.

Tillbaka
Topp