[Artikel] Lokala cykelhandlare går ihop och bildar ny butikskedja

frankfurt

Moderator
IMG_4033-1800x1350.jpg

Bättre service, lägre priser och större utbud är anledningen till att SGN Group erbjuder sina butiker inom sportkedjorna Team Sportia och Sportringen att samlas under den gemensamma butikskedjan Bike Nation.

SGN Group, den finska ägaren till Spo

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=33883

Man får väl bara hoppas att det inte bara är tomt prat. Idén och inställningen är dock väldigt bra.

Låter spännande! Hoppas bara de lyckas få kompetent personal till verkstaden!

Jag förstår inte konceptet fullt ut, varför skulle en TeamSportia- eller Sportringenbutik (som oftast har ett betydligt bredare utbud än endast cykel) vilja flagga om sig till Bike Nation? Eller är tanken att bara cykelavdelningen inne i butiken ska brandas Bike Nation? Litegrann som butik-i-butik?

Båda är väl kedjor som inte riktigt klarar av konkurrensen. Att vara en bred leverantör av sportutrustning så där i allmänhet funkar inte. De försöker hitta något sätt att överleva.

Går man in på deras sida och kollar in "våra butiker" så listas ju lite allt möjligt. En i närheten av mig som i huvudsak är hockeybutik, sen cykelhandlare, men inte ett dugg en Team Sportia. Uh..?

CW sa:
Går man in på deras sida och kollar in "våra butiker" så listas ju lite allt möjligt. En i närheten av mig som i huvudsak är hockeybutik, sen cykelhandlare, men inte ett dugg en Team Sportia. Uh..?
Verkar vara en blandning av en massa fristående handlare, men även i princip samtliga Sportringen- och TeamSportia-butiker listas upp under "Våra butiker"...

Tillbaka
Topp