[Artikel] Järvsös nya cykelhotell redo att öppna

Glisseur

Aktiv medlem
jbphotell_FF41695-2000x1331.jpg

Järvsö Bergscykelpark är inne på sin tionde säsong och firar det rejält med en ny, snabb lift och ett helt nytt cykelhotell som de själva påstår är världens första.

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=35712

Är låst cykelförvaring delad mellan alla gäster på hotellet? Isf hoppas jag att de har vissa garantier och kameraövervakning. Tycker personligen att det känns lite skumt att ställa hojen i delade "skidrummet" på bergshotellet men har inte kollat deras policy.

qma sa:
Är låst cykelförvaring delad mellan alla gäster på hotellet? Isf hoppas jag att de har vissa garantier och kameraövervakning. Tycker personligen att det känns lite skumt att ställa hojen i delade "skidrummet" på bergshotellet men har inte kollat deras policy.

Det är ju dubbelsäng... ;-D

qma sa:

Jag har ställt frågan till Frasse på JBP, återkommer så snart jag fått svar.

Det tar ju faktiskt inte fyra ggr så kort tid med nya liften på sommaren eftersom den inte går på full hastighet. Har klockat ett 20-tal liftåk den här säsongen och endast en gång har jag kommit upp på under 5 minuter. Halvering är nog mer korrekt. Men bra hursomhelst.

...ser att det är ändrat nu.

Senast ändrad:
mikaeljc sa:
Det tar ju faktiskt inte fyra ggr så kort tid med nya liften på sommaren eftersom den inte går på full hastighet. Har klockat ett 20-tal liftåk den här säsongen och endast en gång har jag kommit upp på under 5 minuter. Halvering är nog mer korrekt. Men bra hursomhelst.

Nu när det redan är utrett och ändrat i artikeln så kanske jag kan vara otrevlig och säga att jag skrattade när jag läste artikeln.
"fyra gånger så kort tid"
"hälften så kort tid" står det nu, men jag tycker att det blir roligare om man skrivit 2 gånger så kort :)

För övrigt så kan man undra varför jag sitter hemma vid datorn på semestern istället för att köra hårt i Järvsö och spana in nyheterna.
Det Järvsö gör för liftbaserad cykling i Sverige är helt fantastiskt.

Järvsöandan är så bra. Åkte skidor där i vintras och några dagar stod en farbror vid liften med texten "ortsbo" på ryggen och en skylt bredvid, "åk lift med en ortsbo". Jag gjorde det och fick ett supertrevligt prat om Järvsö :)

Vi var i Järvsö under helgen, vi gör återkommande besök dit och tycker det är toppen!
Förutom skoj cykling har de trevlig personal, bra bemötande överallt.

(Det enda jag kan klaga på är att jag känner mig sjukt fattig när jag är där.
Nästa gång blir det inte hamburgertallrik med liten läsk och kaffe får 210 spänn ? Blir att shoppa på Ica i byn istället.
Ska heller inte vara så klantig att jag glömmer reservdäck till cykeln nästa gång.. det sved!)

Glisseur sa:
qma sa:

Jag har ställt frågan till Frasse på JBP, återkommer så snart jag fått svar.

Tack! Förhoppningsvis kan de skriva vad som gäller för cykelförvaringen på websidan.

Jag var oxå och körde JBP i helgen - ljuvligt som alltid. Bodde i hyrstuga som det oftast blir, men hotell är trevligt när man vill lyxa då man ju kan skippa sängkläder och handduk i packningen, och städning ingår.

MiniGordini sa:
Vi var i Järvsö under helgen, vi gör återkommande besök dit och tycker det är toppen!
Förutom skoj cykling har de trevlig personal, bra bemötande överallt.

(Det enda jag kan klaga på är att jag känner mig sjukt fattig när jag är där.
Nästa gång blir det inte hamburgertallrik med liten läsk och kaffe får 210 spänn ? Blir att shoppa på Ica i byn istället.
Ska heller inte vara så klantig att jag glömmer reservdäck till cykeln nästa gång.. det sved!)

Eller så äter du buffe med 3-4 varmrättsalternativ, stor salladsbar, nybakat bröd, kaffe och kaka för 130:- på Bergshotellet.

och till alla som happykorrekt klagar på Järvsö och hävdar att Gesunda är sååå mycket bättre kanske ett citat från Finn Iles är på sin plats.

"Järvsö might just be my new favourite bike park outside of Whistler! "

mikaeljc sa:
och till alla som happykorrekt klagar på Järvsö och hävdar att Gesunda är sååå mycket bättre kanske ett citat från Finn Iles är på sin plats.

Vad tyckte Finn Iles om Gesunda då?

Järvsö är bra på många sätt, men Gesundas råa och "äkta" stigar är ju grymmare för mer rutinerade cyklister. Iaf om man gillar den typen av cykling.

H. sa:
mikaeljc sa:

Vad tyckte Finn Iles om Gesunda då?

Järvsö är bra på många sätt, men Gesundas råa och "äkta" stigar är ju grymmare för mer rutinerade cyklister. Iaf om man gillar den typen av cykling.

Happykorrekt.

Tillbaka
Topp