[Artikel] Bilder Göteborgsgirot XC MTB 50KM - 2021

Redaktionen

Medlem
Utvald-gbg-mtb-3-2000x1042.jpg

Happyrides fotograf var på plats och förevigade mountainbikecyklisterna i Göteborgsgirot Bra Bil XC MTB 50KM söndag 22 augusti 2021. Här ser du bilder på alla deltagare i landsvägsloppen.

Läs hela artikeln:

Hade jag vetat att det även fanns ett MTB lopp hade jag anmält mig. Tyvärr är det fortfarande för mycket ”landsväggsjippo” lopp på detta forum. Det har skyltats om gbg girot landsväg överallt på detta forum, men knappt ett ord om mtb girot i gbg igår, förrän loppet var slut. Dåligt.

Hade jag vetat att det även fanns ett MTB lopp hade jag anmält mig. Tyvärr är det fortfarande för mycket ”landsväggsjippo” lopp på detta forum. Det har skyltats om gbg girot landsväg överallt på detta forum, men knappt ett ord om mtb girot i gbg igår, förrän loppet var slut. Dåligt.
Ah, mer reklam till folket!?

Skämt åsido så är det generellt svårt att hålla koll på vilka lopp som går när osv. Har för mig att jag sett någon samlingssida eller något i den stilen men antar att det är svårt att hålla ihop pga en massa olika arrangörer.

Happys kalender innehåller bara en liten bråkdel av allt skoj som går, men den är ju också baserad på att arrangörerna går in och lägger in loppet/eventet.

Vi har pratat internt om att göra en sida med (typ) alla lopp, får återkomma kring det!
Det hade ju varit gött med en samlad sida för en bra översikt. Kan kanske bli av till våren och nästa säsong.

Låter som en kanonidé! Idag är det ju arrangören som vill skriva snygga presentationer osv i kalendern, vilket såklart kräver lite insats från deras sida. Om de inte själva lägger upp något (som ofta är fallet idag) kanske man bara kan ha en notering om att ett visst lopp går en viss dag utan vidare hänvisning, varifrån man sedan får söka info själv.

Kräver såklart lite moderering och måste skötas allt eftersom lopp flyttas eller läggs ned etc, så jag förstår att det inte är så enkelt som man kanske kan tro.

Tillbaka
Topp