Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!

Polygon siskiu D6. Sänkt med ytterligare 1000kr. Kostar nu 8999, är inte det ett väldigt bra pris? Jag beställde en till mig som första cykel. Funderar på att beställa en till tjejen också..
Bra pris och vettigt spec:ad - utöver gaffel och dämpare som inte är kul, men de går ju att byta ut om man inte är nöjd.

1747310005565.webp

Canyon Endurace CF 8 Di2
38.599:-

Jag höll på med ena cykeln igår.... och kom på att det skulle vara bra med ett ramskydd för kedjan.... vid en googling och titt på en del butikers utbud så var priserna inget jag kanske ville lägga eftersom jag ville ha så billigt som möjligt.... och det resulterade i ett fynd för 30 kr i form av detta! Snygg design och logo... Så detta "kedjestagsskyddet" får väl anses vara ett fint pris hos TCM Cykel! Fredagen är räddad....

1747384452686.webp

260 euro för gravelram

Som postades av @Kalless här har XXL nu 30% Superbonus på en stor del av sortimentet
Dom kör även 25% på enervit vilket funkar med 30% bonus. Så relativt förmånliga priser på gels osv.

Senast ändrad:
30% så kallad superbonus är inte lika bra som rabatt, dvs faktiskt lägre pris, men ändå värt en del för den som hittar annat köpvärt i XXLs sortiment. Med den reservationen så är nog nedan fn marknadens mest prisvärda instegsgruscykel. Priset gäller till 1/6.

Ping @Damzix - det är svaret på din fråga.

https://www.xxl.se/faq/superbonus 50%... De har nog rätt ordentlig likviditets kris så blir inte allt för besvikna om ni inte hinner nyttja bonusen. Hinner ni är det ett fantastiskt erbjudande! Var och en får avgöra, och har de redan rätt pris spelar det kanske inte avgörande roll. Tråkigt, givetvis, om de kursar.
Är väl i princip klart att Fraser kommer att ta XXL från börsen så lär väl vara lite lugnare efter veckan som gått.. men det är ju ett riktigt svårt läge för bolaget om ägarna inte finns där

För en okunnig, vad innebär detta?
Att bolaget köps ut, du vill säga avnoteras, från publik handelsplats ("börsen"). Bolaget kommer istället drivas som onoterat bolag.

Det finns ett flertal skillander, framförallt för ägarna. För konsumenter innebär det, i det här specifika fallet, antagligen att bolaget kommer stabiliseras (antagligen genom att tillföras kapital och, gissar jag utan att veta, genomgå någon form av omorganisation eller omstrukturering för att förr eller senare ge ägarna avkastning på satsat kapital) och inom en överskådlig framtid fortsätta sin verksamhet ungefär som idag.

Ovanstående sagt utan att jag satt mig in i det resonemang som förts inför avnoteringen.

Redigerat: åtgärdat autokorrigering.

Senast ändrad:
Köpte en Ridley Kanzo hos xxl för 15 tusen igår. 30Bonusen var en starkt bidragande faktor till detta, nu ökar de alltså till 50. Instinktivt känner jag att det är något lurt i farten, men de nya ägarna lär väl inte vilja köra skiten i sjön det första de gör.

Köpte en Ridley Kanzo hos xxl för 15 tusen igår. 30Bonusen var en starkt bidragande faktor till detta, nu ökar de alltså till 50. Instinktivt känner jag att det är något lurt i farten, men de nya ägarna lär väl inte vilja köra skiten i sjön det första de gör.
Nope, men de är nog intresserade av driva omsättning inför låneförhandlingar och liknande. Men allt vi ser utifrån är svårt att värdera så är ju ren spekulation 🥴

Jag vågar påstå att med 50% superbonus är, med reservationen nedan, White LTD marknadens mest prisvärda instegsgruscykel. Superbonusen gäller till 1/6.

50% så kallad superbonus är inte lika bra som rabatt, dvs faktiskt lägre pris och det finns en del restriktioner, se bla @zinkpasta inlägg i https://happyride.se/forum/threads/...tips-las-forsta-inlagget-forst.3699252/page-8

Tar man hänsyn till det är superbonusen ändå värd en del för den som hittar annat köpvärt i XXLs sortiment.

Jag har inte själv testat 2025 års modell. Jag äger dock 2022 års modell som jag har använt till pendling, asfaltscykling, gruscykling och till och med till alpcykling. Den har funkat bra till allt. Som referens har jag en fin kolfiber-gravel. Det är skillnad, men skillnaden i pris är mycket större och LTD:n är utan tvekan tillräckligt bra för många cyklister och särskilt de som vill ha en instegsgravel.

Skillnaderna mellan 2022 års modell och 2025 är geometrin och hjulen, ev ytterligare något annat. 2025 är något kortare. Stack har jag inte kollat.

Edit: originaldäcken är inte särskilt roliga på asfalt. Jag kör numera Schwalbe G-one som är en bra kompromiss för grus och asfalt..

Senast ändrad:

Elektronisk Dura Ace och djupa fälgar för ca 68 000 kr.

Elektronisk Dura Ace och djupa fälgar för ca 68 000 kr.
Här i storlek L för ca 55.000 kr inkl frakt och rätt moms:

IMG_1078.webp

Kanske tveksammaste fyndet jag tipsar om.
Men kinaversionen av SQLab innerbarends.
Ville ha ett par till pendlaren, men kände mig inte redo att lägga 500kr på ett par äkta.

Kört dom ett par veckor nu och är helnöjd. Märker ingen nämnvärd skillnad mot mina orginal

Finns en del billiga däck bla. hos specialized nu. Även en del Specialized/Fjällräven prylar tex ramväskor.

Finns en del billiga däck bla. hos specialized nu. Även en del Specialized/Fjällräven prylar tex ramväskor.

turbo cottons för 300kr st är ju inte helt fel, synd att det bara finns 24mm kvar

Bra rabatter hos YT:
t.ex. SZEPTER CORE 2 gravelcykel med dämpargaffel för 1249 Eur
och 50% på många MTB och E-MTB

Tillbaka
Topp