Artikel: Sunn Kern LT Neo - Skogs-BMX

*micke*

Aktiv medlem
dsc_3052_fix-448x392.jpg ht=392

Sunn är tillbaka i Sverige igen efter några års frånvaro. Företaget är franskt, grundades 1989 och cementerade sin position som en tillverkare att räkna med genom Sunn Chippie-teamets dominans inom downhill under 90-talet. Vi tar reda på vad Sunns hela berget-modell Kern LT har att erbjuda.

Läs mer.

"Sunn Kern LT har även den bakfjädring av typ singelpivot med länkage som driver dämparen. "
Stämmer det?? Jag får det till att vara four-bar för ledpunkten sitter väll på kedjestaget, framför navet?

Synnerligen intressant läsning. Kul hur ni får fram de olika cyklarnas "personlighet" så bra :)

Treken är väl den som väckt mest habegär när jag summerar testerna för egen del.

/johan

Kristoffer skrev:
-------------------------------------------------------
> "Sunn Kern LT har även den bakfjädring av typ
> singelpivot med länkage som driver dämparen. "
> Stämmer det??
Ja.

> Jag får det till att vara four-bar
> för ledpunkten sitter väll på kedjestaget,
> framför navet?

Nej, Det som ser ut som en four bar är ett stag som drar i en vipparm som trycker ihop dämparen. Gör lite google bildsök på Sunn Radical så ska du se, det är samma typ av länkage -SP med en dragstångsdriven utväxling av dämparen.

Senast redigerad av en moderator:
Oj, denna hade jag väntat länge på. Synd att det var så dålig plats för däck, annars verkar det vara en fin hoj (i ett snäpp högre på utrustningsskalan då).
Ser fram emot summeringen!

Mm... snäppet högre upp på prisstegen (blir runt 30.000 för nästa nivå) så får man en finversion av Lyrik Solo Air med alla inställningar och en bakdämpare med propedal "lockout.

Har inte checkat däck-platsen, men jag har monterad 2008 års modell av Kern LT med 2.5" däck från hutchinson utan bekymmer iaf!

Har dock inte testat LT-versionen själv, kör på den "vanliga" Kernen med 140mm slag och är fruktansvärt nöjd med den i hellas. Men det är också bara där den har gått.

Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Kristoffer: Ja det stämmer, tänk upp-och-ned så
> klarnar det. :D

Å-hå, de tänker så.. Då är det ju en vanlig SP iallafall.

Tillbaka
Topp