Tomte Downhill 13/12 i Alebacken.

pbeijer

Aktiv medlem
tomte1.jpg ht=707

Alebikepark bjuder återigen in till Tomte Downhill i Alebacken. I år äger tävlingen rum söndagen den 13:e december. Liksom tidigare år är det en kul tillställning med mycket julefrid. Som vanligt bjuds det på värmande glögg samt pepparkakor.

Plats: Alebacken
Datum: 13 december
Tid: Start kl. 11:00 (sista anmälan kl. 10:00)
Klassindelning: Hemlig
Anmälningsavgift: Gratis (ingen licens krävs)
Klädsel: Hjälm är krav (julinspirerad klädsel är alltid kul).

Alebacken ligger i Alafors 2,5 mil norr om Göteborg, vägbeskrivning nedan.

Från Göteborg
Kör E45 norrut mot Karlstad. Passera Bohus, Nödinge och Nol. Vid trafikljuset ca 1 km norr om Nol sväng höger mot Alafors.
Sväng därefter omedelbart vänster mot Alafors. Sväng sedan vänster efter ca 100 meter där det står en skylt med ”Lämna/Hämta”.
Kör rakt fram i rondellen och följ vägen ca 200 meter så har du backen på höger sida.

Från Trollhättan
Kör E45 söderut mot Göteborg. Passera Lödöse och Älvängen. Ca 2 km söder om Älvängen ser du backen på vänster sida. Sväng
vänster mot Alafors vid trafikljuset. Sväng därefter omedelbart vänster mot Alafors. Sväng sedan vänster efter ca 100 meter
där det står en skylt med ”Lämna/Hämta”. Kör rakt fram i rondellen och följ vägen ca 200 meter så har du backen på höger sida.

Tomte DH är en propagandatävling och all cykling sker på egen risk.

Crew,.
Alebikepark

Senast redigerad av en moderator:
`Kommer hem på lördag kväll från ett land långt borta, det blir perfekt att köra DH med 8 timmar jet lag i benen :)
Får hoppas på lite snö till dess bara så att den riktiga tomte DH stämningen infinner sig :)

Är det med lift? Husromhelst kommer jag! Kan man bara slå alebacken på gps:en och sen köra och se glad ut? :)

Senast redigerad av en moderator:
Nej, tyvärr kommer troligtvis inte liften vara monterad tills dess. Fundamenten är precis gjutna så det kommer nog ta ett tag innan liften står monterad.

lite för långt ifrån tokholm utan lift, ordna shuttling emot anm-avg så kan vi bli ett gäng externa åkare som kommer.

Vi siktar på 2 åk men det beror på hur många som kommer och hur mörkt det är.

Shuttling hade varit kul men jag vet inte hur det skulle gå till rent praktiskt (vi har funderat på det).

En sån här med rep efter som man kan fästa i styren. Borde kunna ta 3 samtidigt.

Bilagor

• 04ia019b.jpg
    04ia019b.jpg
    21.9 KB · Besök: 76
Sverker den sista platsen kommer bli min. Går på semester runt den tiden så det borde inte vara några problem att komma. Ska även fråga dom andra killarna om dom vill komma.

Jag tog den platsen förra året och kanske även kör i år...
Antar att det blir lite mer north shore i år med tanke på bilderna på hemsidan?

Sorry guys but due to my injury I can't make it this year, shame as was great fun last year. Have a great day :D

pbpic2799945.jpg

Bream skrev:
-------------------------------------------------------
> Sorry guys but due to my injury I can't make it
> this year, shame as was great fun last year. Have
> a great day :D

What have you done now? :)

Jag tänkte dyka upp med min ht.

/e

E-beth skrev:
>
> What have you done now? :)
>
> Jag tänkte dyka upp med min ht.
>
> /e

Hi E,

Seperated AC shoulder joint, on the mend now though, should be back on the XC bike in Jan for a round of the Slush Cup in Denmark.

Hope alls good with you :)

Jeff

Truck-shuttling, tillräckligt grepp?

Som jag minns är det en liten bit att gå upp, för ni håller väl starten vid samma ställe som i fjol?

Bilagor

• pbpic4057234.jpg
    pbpic4057234.jpg
    71 KB · Besök: 57
Det går inte köra bil uppför backen. Runt går att köra men det är ungefär lika långt att gå från parkeringen på toppen som att gå uppför backen. Att gå i backen om det inte är fruset är inte att rekommendera då man får flera kilo lera under fötterna.

Starten kommer vara vid skogskanten om det inte frusit på pga av leran i backen.

asså jag är 13, jag bara undra så jag får vara med:P för ibland är det åldersgräns.
kommer klasserna vara uppdelade så att, vilken slaglängd man har?

pbeijer skrev:
> Klassindelningen blir inte slaglängd i år men
> något liknande :)

per mm sag???

Tillbaka
Topp