Blockettråden 2

Blockettråden 2
en sån har man ju alltid velat ha,

Bilagor

• Skärmavbild 2018-02-01 kl. 19.37.12.png
    Skärmavbild 2018-02-01 kl. 19.37.12.png
    142.2 KB · Besök: 52
Blockettråden 2
marr sa:
landen sa:
28k för en canticross och man får inte provcykla...

Kan man skicka in vilken cykel som helst, eller bara en scott för värdering sv scott Sverige tro? Den där ramen måste vara bra gammal.

Nej, man bokar in värdering med hembesök. Ungefär som med fastighetsförmedlare.

2009, verkar det som: https://www.bikerumor.com/2008/09/11/2009-scott-addict-cx-986g-carbon-cyclocross-bike/

Men en sån här cykel blir bara bättre med åren...

Blockettråden 2
Vad är rimligt pris för en tävlingsmässig cx med cantisar? (för de bör ju vara billigare än skivbromsat idag?)
Hur billigt kan jag komma undan om jag vill ha en bra cykel för hösten 2018?

Blockettråden 2
eiskall sa:
marr sa:
landen sa:

Kan man skicka in vilken cykel som helst, eller bara en scott för värdering sv scott Sverige tro? Den där ramen måste vara bra gammal.

Nej, man bokar in värdering med hembesök. Ungefär som med fastighetsförmedlare.

2009, verkar det som: https://www.bikerumor.com/2008/09/11/2009-scott-addict-cx-986g-carbon-cyclocross-bike/

Men en sån här cykel blir bara bättre med åren...

986gram för en cykel är iofs jävligt lätt.

Screenshot_20180205-155249.png

Blockettråden 2
desmo sa:
Vad är rimligt pris för en tävlingsmässig cx med cantisar? (för de bör ju vara billigare än skivbromsat idag?)

Jag sålde en SuperX High Mod som vägde 6,7kg med kol-hjul och nya tuber för 10k nyligen.
Enklare modell och något kilo tyngre borde gå att få närmare 5k.

Blockettråden 2
Svårt, men det där är ju en killer faktiskt fast den är gammal. Hälften av begärt pris kanske?

Ska man bara tävla med den så är canti inga problem, det är när man pendlar och gör allt annat än kör cross på riktigt som skivor vinner imho. Bytte från canti till skivor i höstas och funderar på om jag inte ska gå tillbaka till den gamla hojen på tävling.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
landen sa:
desmo sa:

Jag sålde en SuperX High Mod som vägde 6,7kg med kol-hjul och nya tuber för 10k nyligen.

Jo, jag såg din cykel! Snygg!
Tack för riktmärke. Kring 5-7k är jag beredd att lägga för att ta mig in i sporten. Får se om det dyker upp något åt mig.

Blockettråden 2
landen sa:

Tycker det är magiskt att när såna här annonser dyker upp så har cyklarna aldrig använts, 5 mil och sen hängt i vardagsrumstaket?
Nu kan vi ju vara ganska överens om att några 55' har säljaren knappast betalt för cykeln men låt säga ca 40', varför lägger man såna pengar på något som inte används? och om man vet så mycket om sin cykel så borde man kunna lista ut hur andrahandsmarknaden ser ut.

Var själv intresserad av denna modell tack vare den lätta ramen och såg en hel del till salu, det var sällan prislappen var speciellt mycket över 10' och då den var det berodde det ofta på något exotiskt hjulpar.

Klart att den fortfarande är klart gångbar på CX banan med cantisar om det är det enda man vill använda den till, men då kommer man ganska effektivt svarva ner de fina kolfälgarna så har svårt att se hur man kan tycka att ett realistiskt värde är mer än runt de 10' för den cykeln.

Blockettråden 2
landen sa:
desmo sa:

Dom verkar ha gått upp i pris på senare tid
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=46986

Blockettråden 2
Raggamuffin sa:
Svårt, men det där är ju en killer faktiskt fast den är gammal. Hälften av begärt pris kanske?
Säg runt tio.
Det är en hårig maskin men allt är en smula date
(Brukar landa runt tio för gamla tävlingshojar, lägg på fyra laxar skicket och sen borde faan vara två lax rabatt för det där med flaskhållare! och ytterligare minus två för att det är kanttråd.)

Blockettråden 2
Hagman sa:
https://www.blocket.se/stockholm/Specialized_Stumpjumper_expert_evo_carbon_77651014.htm?ca=15&w=3

Vet inte om detta är blocket lr fula hojar. Men någon har fått sig ett smärre brock i hjärnan och tagit specialized begrepp EVO lite väl långt. Okörbar kanske är att ta i, men det kan ju aldrig gynna varken vikt, lr möjlighet till uppförcykling att smälla på en dh gaffel på en stighoj.

Nåt känns lurt med den annonsen. Bortsett från DH gaffeln på en icke DH ram. Punka? Och sen är jag alltid skeptisk till annonser utan nr.

Blockettråden 2
NickPick sa:
JTF sa:
Är väl bara att mötas och betala på plats. Alla köpare bor inte i Stockholm. :p
Bruka allvar!

Så att regga en ny användare för att lägga ut annonser är OK alltså?
Ja, blir ju lite svårt att annonsera utan att vara reggad?

Tillägg: Men är det en s.k dubblett-registrering så ska naturligtvis användaren elimineras omedelbart! Admin kan kolla om IP-nummer ger varningssignal.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
fredrik168 sa:
emmer sa:
NickPick sa:
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=47453 är säkert seriöst men om någon gör en såpass oseriös annons så får dom aldrig mig som kund iaf :D
Inte oseriösare än PlanetX i vart fall...

Färdiga med punka alltså!!!??

Yepp. Tur att man han köpa innan de kom färdigpunkade.

Peter Reinebo vädjade igår till media att ligga lågt med frågor om dopning till de svenska längdskidåkarna.

Tillbaka
Topp