[Artikel] Rose Press Event 2010 - Snöfall och hårdtestning

Dag 3

09-franz-fotar-westman.jpg

Dagen började med en fototur med den inhyrda proffsfotografen Franz, sen återgick vi till hårdtestande igen. Westman har hängt i Bike Parken medan jag kört samma testloop på 20 km med tre olika cyklar.

Läs mer

Dag 2

11-westman-narmar-sig-slutet.jpg

Idag har vi cyklat fem mil alpstig i tunn luft, hittat Edelweiss i ett pass på 2.350 m höjd och faktiskt fått kämpa lite. Vi cyklade nämligen ungefär halva Pedaleda, som är ett klassiskt självplågarlopp på 10 mil som går i bergen runt Livigno - stundtals kändes det lite mer som att det kanske borde heta Pedalida - och vi blev rikligt belönade med upplevelser längs vägen.

Läs mer

Dag 1

1-westman-pa-toppen.jpg

Jo men visst vet ni. Tyska postorderfirman Rose Versand vill satsa på att nå den skandinaviska marknaden och har bjudit ner Happymtb till Livigno i italienska alperna för att provcykla 2011 års modellprogram. Era trogna reportrar ställer naturligtvis upp och tar en för laget. Första dagen är nu till ända och vi har rackat upp en hel del höjdmeter alpstig.

Läs mer

Senast redigerad av en moderator:
Intressant.

Ser fram emot fler rapporter!

Hoppas ni får svettas rejält på berget;-)

Ser riktigt trevligt ut! Hoppas på en detaljerad rapport om området kring Livigno. Efter att sett bilderna ifrån årets Alpspecial ifrån tyska Bike Magazin har jag varit riktigt sugen på att någon gång besöka området.

Både Rose och Cube är stora/störst i Tyskspråkiga länder och luktar kvalité på långa vägar. Mycket bra reportage och tips på bikestigar. =)

Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> grusvägsrally nerför 500 höjdmeter.

Ouch, sånt där känns... Men det låter som att resten av dagen kompenserade det missödet =)

Jävlar vad fint det ser ut! Erkänner också att jag är riktigt avis när jag tittar ut på regnet :-(

Jag förbjöd alla närvarande att sjunga den där sången från den där filmen, vilket jag antar du länkat till för jag vägrar klicka! :D

the_TnT skrev:
> Jag förbjöd alla närvarande att sjunga den där
> sången från den där filmen, vilket jag antar du
> länkat till för jag vägrar klicka! :D

Det är nog värre än så. Men det får du inte reda på utan att klicka. :)

Det verkar fruktansvärt där nere i alperna, huvva. Nästa år får det nog bli en liten resa tror jag...

soderblom skrev:
> Ser riktigt trevligt ut! Hoppas på en detaljerad
> rapport om området kring Livigno. Efter att sett
> bilderna ifrån årets Alpspecial ifrån tyska
> Bike Magazin har jag varit riktigt sugen på att
> någon gång besöka området.

Hej!

Livigno var ett väldigt fint område för cykling om man är lite mer allround och gillar stigcykling också och inte bara bikeparkåkning. Kabinbanor upp på flera berg (tyvärr på olika liftkort men det går att köpa singelåk) gör det möjligt att utforska stora områden till sadels.

Tidigt i september var inte alls en dum tid att åka då det är lite svalare i luften och faktiskt går att andas trots höjden.

Livigno är dessutom en skattefri zon och det är bordershopliknande priser som gäller i byn. Fick själv med mig en liter Jim Beam hem för 6.60 euro. After Bike pizza kostade 2 eurosar.

Tillbaka
Topp