[Artikel]Ett snack med Merida Team Sverige

Westman

Aktiv medlem
Team-Merida-Sverige-6-448x292.jpg

Träningsupplägg, intervaller, pulsmätare, kosttillskott, vilodagar. Heta potatisar för den som vill få ut så mycket som möjligt av sin träning. Det tycks också finnas nästan lika många teorier om detta som det finns utövare. Vi tog en pratstund med Kajsa Snihs, trefaldig svensk mästarinna i cykelcross och Håkan Löfström, tvåa i Kalas Cup 2010 - om träning, tävling och kost. Bland annat.

Läs artikeln

Senast redigerad av en moderator:
Kanske bästa artikel jag läst på happy! Eller om vi säger så här: jag har läst få... om ens någon cykelartikel på svenska som är lika bra.

kul läsning men jobbiga frågor, eller ja frågorna är ju inte så jobbiga utan upplägget på dem gör att det blir så stressande att läsa!

Ska förklara mig lite mer.

här är några utdrag: Hur ser en normal vecka ut då, hur många gånger tränar ni? Hur ser dom ut då, era träningsprogram? Aha. Hur ser mixen ut då, hur långa pass kör du, hur långa intervaller och hur lägger du upp mixen däremellan? Hur är det med vilodagar då, hur väver ni in sånt i era träningsupplägg? Men innan en tävling då, veckan innan eller dagarna innan, förändrar ni er träning då? Hur kom det sig att ni började cykla då, från allra första början? osv osv...

Väldigt jobbiga frågor när ordet "DÅ" missbrukas i varje frågeställning.

usch vad elak jag känner mig nu men se det som konstruktiv kritik och det är absolut inget illa menat! mvh Fredrik

Tack för feedbacken, kul att ni gillar artikeln!

castrello skrev:
-------------------------------------------------------
> Kanske bästa artikel jag läst på happy! Eller
> om vi säger så här: jag har läst få... om ens
> någon cykelartikel på svenska som är lika bra.

Oj, tackar och bockar. =)

Freddeetuna skrev:
-------------------------------------------------------
> kul läsning men jobbiga frågor, eller ja
> frågorna är ju inte så jobbiga utan upplägget
> på dem gör att det blir så stressande att
> läsa!
>
> Ska förklara mig lite mer.
>
> här är några utdrag: Hur ser en normal vecka
> ut då, hur många gånger tränar ni? Hur ser
> dom ut då, era träningsprogram? Aha. Hur ser
> mixen ut då, hur långa pass kör du, hur långa
> intervaller och hur lägger du upp mixen
> däremellan? Hur är det med vilodagar då, hur
> väver ni in sånt i era träningsupplägg? Men
> innan en tävling då, veckan innan eller dagarna
> innan, förändrar ni er träning då? Hur kom det
> sig att ni började cykla då, från allra första
> början? osv osv...
>
> Väldigt jobbiga frågor när ordet "DÅ"
> missbrukas i varje frågeställning.
>
> usch vad elak jag känner mig nu men se det som
> konstruktiv kritik och det är absolut inget illa
> menat! mvh Fredrik

Det är alltid bra med feedback, ser det som en tjänst! Intervjuartiklar är ju nytt för mig så det är särskilt nyttigt här..

Intervjun är inskriven från min diktafon och jag reflekterade aldrig över talspråket på det sättet. Ordet "då" förekommer onekligen väldigt ofta och tillför egentligen ingetnting - så jag redigerade bort några stycken "då" nu, förhoppningsvis är den lättare att läsa efter detta!

Intressant repotage! Oxå kul att en tjej är med, brukar inte höra till vardagen när det gäller cykeljournalistik.

Lisa

intresant, altid läser man nått nytt, att anioxidanter inte va bra för tränings efekten va nytt för mig, har för mig att det va nån skidåkare som rekamera för att det va bra för nått år sen.

jag har ett allvarligt problem med kramper fast jag är i bra form och undrar om andra tycker att Glutamin peptide är något bra för dessa? Jag kan definitivt säga att vitamin - som de vätska man köper på LIFE har ingen som helst effekt med mig, samt inte super stora doser Magnesium heller. Jag fick en rekommendation att Glutamin Peptide och Alpha Lipoic Acid (blockerar free radicals..) från the Vitamin Shop i USA vore något bra för mig. Jag vet inte...

Tillbaka
Topp