[Video] Jon Television på HappyMTB

ola-

Ny medlem
Bild-6.jpg

Jon Bokrantz lanserade för ett litet tag sedan videoprojektet JON Television. I de tre första avsnitten får du följa med Jon till Malaga, Norsesund och Drammen.

Se de tre första avsnitten: http://happymtb.org/2011/05/24/jon-television-pa-happy

Senast redigerad av en moderator:
*Gah!!!* Shit vad sugen jag blev på att åka Greg Minnaar trail(?) i Malaga igen när jag såg klippet i första videon, så sjukt skön!

Urk för hålet i magen!

Senast ändrad:
Prickstreck: Uppskattar din ärlighet angående filmerna. Dock är det alltid tråkigt att läsa inlägg från en pessimistisk jävla tråkmåns som klagar på typsnitt istället för att se till filmernas riktiga budskap. Det finns inget som helst syfte att producera filmer med stilistisk suveränitet, de är till för att underhålla! Har ingen aning om vem du är, vad du har för inställning till cykling eller vad du anser om personerna i filmerna, men har du inget bättre för dig än att klaga kan du lika gärna låta bli att röra tangentbordet. Personer med den inställning du visar upp tillför inget positivt till sporten över huvud taget. Har du fler synpunkter likt dessa kan du ta dem personligt med mig som står ansvarig för filmerna.

Till alla andra som visat uppskattning för det jag gör; tack så mycket!

bokrantz skrev:
-------------------------------------------------------
> Har ingen aning om vem du är, vad du har för
> inställning till cykling eller vad du anser om
> personerna i filmerna, men har du inget bättre
> för dig än att klaga kan du lika gärna låta
> bli att röra tangentbordet. Personer med den
> inställning du visar upp tillför inget positivt
> till sporten över huvud taget.

Prickstreck är nyreggad och har skrivit några få inlägg, de flesta med en bitter bismak. Personen i fråga verkar ha historisk koll på läget (Frost mm) vilket tyder på det nya användarnamnet på happy troligen döljer ett gammalt inaktivt. Så, vilka bittra besserwissers inom DH-världen som kan tänkas ha bytt alias den senaste tiden har vi?

OnT: Jag uppskattar verkligen dina filmer Jon. Du gör det med en självironi som jag hoppas att fler kunde uppbringa. Det förmedlar sportens glädje!

Edit: Felstavning.

Senast ändrad:
H. : Tack för upplysningen! Jag är tyvärr inte en lika frekvent besökare av happy som många andra, så det var inte helt lätt att ha något förhandsinformation om denne individ.

Följer dock gärna jakten på mannens/kvinnans äkta identitet, de brukar ju sällan träda fram på eget initiativ!

Prickstreck skrev:
> jädrans massa text

Haaaaaaaaaaaaa! Haaaaaaaaaa!

Sen när har Bokrantz motiv varit att visa nya typsnitt liksom? Suck..

Blir återigen blir grymt taggad att införskaffa en DH-hoj. Kan bara hålla med om att det är inspirerande filmer. Ser fram emot kommande avsnitt!

bokrantz: Har du filmat med en GoPro med chest-mount? Funderar på att skaffa ett sådant fäste. Tycker inte min Go Pro sitter så bra med hjälmfästet.

Senast ändrad:
twinzer skrev:
> bokrantz: Har du filmat med en GoPro med
> chest-mount? Funderar på att skaffa ett sådant
> fäste. Tycker inte min Go Pro sitter så bra med
> hjälmfästet.

Alla klipp där jag sitter på hojen är GoPro med chesty mount (äger ingen GoPro, har bara lånat den). Tycker chesty är helt klart mycket bättre än hjälmfästet och ger en mycket härligare känsla i filmen. Resten är filmat med en vanlig Canon S95 kompaktkamera, mycket förvånad över bildkvaliteten i en sån liten rackare!

tent.jpg

The Mongoose pit setup so far. Upskattades av åkare som behövde skugga och någonstans att chilla.

Vår buss skall inredas och bli dekalerad ordentligt, vi har just fått den. Efter det så kör vi en liten "track walk" i den igen, så folk inte stör sig.

Tack för helgen, alla som var där och bidrog till den!

Lillskeden skrev:
> Utan prällens tält hade jag nog nästan dött av
> värmeslag, skuggan i tältet var välkommen om
> man säger så.

Jag hade förmodligen dött av ett glappande styrlager om det inte råkat hänga en extremt trevlig dansk vid Prällens tält som med hjälp av Prällens rörkap skar av mitt gaffelrör till en lämpligare längd. Helt klart extremt värt!

//Kristin

Prickstreck skrev:
> > Förövrigt delar jag ut fyra danska skallar
>
>
> Du kan gott köra upp ett par danska skallar
> någon centimeter akter om skrotum herr Fettberg.
> De återstående två kan säkert tillfredställa
> dig några centimeter föröver.
>
> Tål man inte en negativ kommentar skall man ge
> fan i att sprida sina (kv)alster.

Pffahahahaha :D

Prickstreck skrev:
> Du kan gott köra upp ett par danska skallar
> någon centimeter akter om skrotum herr Fettberg.
> De återstående två kan säkert tillfredställa
> dig några centimeter föröver.
>
> Tål man inte en negativ kommentar skall man ge
> fan i att sprida sina (kv)alster.

Vilket charmtroll. Har du alltid en så vänlig ton till andra cyklister?

Såja, såja. Nu tycker jag att vi alla ställer oss upp och sjunger: We shall overcome...

Härliga fimer Jon, får en att vilja sälja asfaltslickaren och köpa gung gung.

Snabb fråga till er med chest mount. Har ni kameran långt upp på bröstet nära hakan eller långt ner? Tycker jag mest filmar rakt ner i backen när jag använder den...

Funderar på om man kan tillverka nån slags plastkil att ha bakom fästet för att kunna vinkla upp den mer.

/Johan

Ett tips är att vända fästet för kameran som sitter i chest mount och alltså ha kameran
upp och ner på magen, då får du betydligt mer utrymme att vinkla upp kameran. När du gjort
detta så gäller det att få en känsla för hur mycket du behöver vinkla kameran. Kör en sväng
sittandes/ståendes som du brukar och känn efter så att kameran pekar rakt fram.
Det har funkat kanon för mig.

Nyaste firmwaren för gopro hd har en inställning "UPd" för att se till att filmen blir rättvänd ändå.

ze93 skrev:
> Snabb fråga till er med chest mount. Har ni
> kameran långt upp på bröstet nära hakan eller
> långt ner? Tycker jag mest filmar rakt ner i
> backen när jag använder den...
>
> Funderar på om man kan tillverka nån slags
> plastkil att ha bakom fästet för att kunna
> vinkla upp den mer.
>
> /Johan

Jag håller med Prickstreck, det alldeles för lite produktplacering och nakna brudar. Men det är ett par väldigt trevliga DH-rullar. Kul med kommentaren från den norska DH-killen.

Efter första inlägget från Prickstreck kunde man tro att han var ironisk på ett lite finurligt sätt, dvs han tyckte filmen var toppen.
Men jag har nog fel, att han var ironisk alltså.

hanson skrev:
> Ett tips är att vända fästet för kameran som
> sitter i chest mount och alltså ha kameran
> upp och ner på magen, då får du betydligt mer
> utrymme att vinkla upp kameran. När du gjort
> detta så gäller det att få en känsla för hur
> mycket du behöver vinkla kameran. Kör en sväng
> sittandes/ståendes som du brukar och känn efter
> så att kameran pekar rakt fram.
> Det har funkat kanon för mig.
>
> Nyaste firmwaren för gopro hd har en inställning
> "UPd" för att se till att filmen blir rättvänd
> ändå.

Låter bra att det går att ha den upp och ner. Borde fixa problemet, tackar

/Johan

Kan inte se filmerna i Chrome eller IE, är de borttagna eller saknar jag något på min burk? Kräver de någon speciell version av Flash?

Haha vilket jävla lågvattenmärke i journalistik och utredningsarbete! =D

Jon-filmen var bättre! Kul att se! Riktigt sköna detaljer som att han dricker ur "micen" när han själv inte pratar i den.. :D

Härligt, fast lite mer lika ljudnivåer mellan intervjuerna och resten av ljudet hade ju varit skönt så man slipper justera volymen upp och ner hela tiden här på kontoret för att höra något. ;)

42Hz: Har försökt göra något av nivåerna från intervjuerna men ljudupptagningen är så keff i min kamera så det blev mest blåst av allt om jag pressade upp dom :) Får försöka filma i medvind nästa gång!

Underhållande filmer som kan få även en xc-åkare som i detta fall dessutom är rätt feg och farligt nära medelåldern att drömma om att cykla utför. I övrigt efterlyser jag information i sluttexterna eller dylikt vad det är för musik som spelats, alternativt information om att jag missat det och var man isåfall hittar informationen. :)

bokrantz skrev:
> 42Hz: Har försökt göra något av nivåerna
> från intervjuerna men ljudupptagningen är så
> keff i min kamera så det blev mest blåst av allt
> om jag pressade upp dom :) Får försöka filma i
> medvind nästa gång!

Har du testat att komprimera ljudet? Dvs ljudbilden. Sedan normalisera densamma på hela filmen.. + ANNAT kanske jag skall tillägga då jag inte är någon ljudexpert ;)

underscore: Nu pratar du kinesiska med mig, jag är ingen expert på nånting :) Men tror det mest varit problem på den här filmen då det blåste en del. Bättring utlovas!

E-beth skrev:
> Karlsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bra och roliga filmer men Sundsvall är för
> fan
> > inte Norrland huvudstad!
>
>
> Jodå.
> http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12479219.
> ab

Jaha så jag kan fråga invånarna i en liten by i Lappland ifall det är huvudstaden och om de svarar ja så är det det?

Tillbaka
Topp