[Video] Jon Television på HappyMTB

Förstod inte herr Karlsson att det hela kanske inte var 100% seriöst? Jag är uppvuxen i Sundsvall och smusslar gärna in lite smygreklam och promotion då jag kan ;)

Det finns även ett stiligt ordspråk: "Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid"

herr Bokrantz fortsätter att leverera i världsklass! riktigt sköna 70-tals vibbar på klippningen i början :-) kan ju inte direkt säga att min post-Åre-depression minskade i och med detta.....

/Carl

bokrantz skrev:
-------------------------------------------------------
> underscore: Nu pratar du kinesiska med mig, jag
> är ingen expert på nånting :) Men tror det mest
> varit problem på den här filmen då det blåste
> en del. Bättring utlovas!

Tyckte inte personligen det varit några som helst problem med någon av filmerna och jag såg dom alla en efter en då jag eg borde ha sovit. Förrädiskt längd på dom - "bara en till" =)

Men när det gäller ljudkompression så är det alltså en teknik man använder på ex radiokanaler för att trycka ihop ljudet vid sändning då mediet är lågupplöst. Detta gör att man kan trycka ut ljudet över hela tillgängliga frekvensbandet med en jämn ljudvolym. Det blir absolut inte "hi-fi" men det kan rädda ljudet så det låter "okej" även ifall upplösningen i utgående ström alternativt originalinspelningen inte är god nog.

Jag vet inte vad du använder för program för videoredigering men det borde finnas såna här grejer bland lite mer avancerade filter/postprocessing av ljudet. Alternativt får man lyfta ut ljudet, komprimera det och sen sätta in det igen.

Läs mer abstrakt på http://sv.wikipedia.org/wiki/Kompressor_(ljudteknik)
Med tekniskt på http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range_compression
Och mjukvaror i ovanstående artikel http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range_compression#Compressors_for_software_audio_players

bokrantz skrev:
> Förstod inte herr Karlsson att det hela kanske
> inte var 100% seriöst? Jag är uppvuxen i
> Sundsvall och smusslar gärna in lite smygreklam
> och promotion då jag kan ;)
>
> Det finns även ett stiligt ordspråk: "Everyone
> is entitled to their own opinion. It's just that
> yours is stupid"

Jodå, jag var själv ungefär 3% seriös :)

Appråpå senaste avsnittet: Körde du med kameran på en pinne på hjälmen? Hur funka det att cykla med det?

Jag skulle gärna se lite mer av alla roliga tävlingar och annat som skedde under festivalen. Filmade du inget av det?

Karlsson: Japp jag byggde en egen rigg av en kruka, skidstav, 2 pegs, ett gäng vinkeljärn och massa silvertejp och epoxy. Den stack ut ca 1m framför hjälmen och bak hade jag motvikter. Kika på skuggan i filmen så ser du! Det gick förhållandevis bra att köra, men man fick spänna upp nacken nå jävulskt för att försöka hålla det stabilt. Lindade en t-shirt runt huvet, drog på en mössa över och spånde hjälmen max. Pallade 2 åk sen var nackmusklerna slut!

Filmade inget annat, var bara uppe 4 dagar och ville ha 100% cykel!

bokrantz skrev:
> Karlsson: Japp jag byggde en egen rigg av en
> kruka, skidstav, 2 pegs, ett gäng vinkeljärn och
> massa silvertejp och epoxy. Den stack ut ca 1m
> framför hjälmen och bak hade jag motvikter. Kika
> på skuggan i filmen så ser du! Det gick
> förhållandevis bra att köra, men man fick
> spänna upp nacken nå jävulskt för att
> försöka hålla det stabilt. Lindade en t-shirt
> runt huvet, drog på en mössa över och spånde
> hjälmen max. Pallade 2 åk sen var nackmusklerna
> slut!
>
> Filmade inget annat, var bara uppe 4 dagar och
> ville ha 100% cykel!

Uppfinningsrikt :) Filmen vart ju riktigt bra.

jon10_230.jpg

Jon är tillbaka med en ny stänkare. Stigcykling i norska Fjörå och 4X och DH från Falun. Don't miss!
http://happymtb.org/2011/09/21/jon-television-10-fjorafalun/

citerar mig själv :-)

carl.josefsson skrev:
> åter igen ett fantastiskt mästerverk.
>
> Jon borde definitivt vinna pris på
> kristallengalan!!
>
> /Carl

Jag blev då grymt sugen på att testa inomhus-4X-banan! Går det att ta sig dit och köra på något sätt, eller är den stängd till enbart YA-s verksamhet?

Har följt JonTelevision med ett stort smil på läpparna under 2011, så här ska det göras.

Grymt jobbat Jon!

Kanske en snabb bild på resultattavlan bland eftertexterna?

En best of 2011 från JonTelevision vore kul när höstrusket är som värst:-)

Föredetting skrev:
> Det senaste avsnittet är väl ifrån Kungsberget
> i alla fall!.
Exakt, avsitt 11 är från NM i Kungsberget och avsnitt 10 som vi kommenterade vid förra släppet var från Falun.
Tyckte även denna film var tajt och bra, fin cykling helt enkelt.
Hoppas på ett 12:e avsnitt med säsongens "best of" ? :-) T

Avsnitt 12 blir från cuptävlingen i Åre och är det sista från Sverige. Alla eders favoritserie fortsätter naturligtvis som H. antyder under hela vintern från kanske det vackraste landet i världen för cykling: New Fucking Zealand!

Jerry skrev:
> Har följt JonTelevision med ett stort smil på
> läpparna under 2011, så här ska det göras.

> En best of 2011 från JonTelevision vore kul när
> höstrusket är som värst:-)

10+ :)

Imorgon lanserar jag det sista avsnittet av den första säsongen Jon Television!

Jag lämnar Sundsvall för att bege mig mot Queenstown, Nya Zeeland och släpper detta sista avsnitt som ett avsked till det avlånga landet Sverige. Kommer vara på resande fot så vet inte till 100% när jag kan ladda upp avsnittet här på HappyMTB. Vill ni försäkra er om att inte missa morgondagens premiär så är det på facebook som det mesta händer nuförtiden!

https://www.facebook.com/pages/Jon-Television/221688104541349

Tack för denna säsong! Säsong 2 startar så fort jag styrt upp allt shit på andra sidan jorden. Tack ni som tittat!

Grymt jobb med denna serie. Tror jag sett alla avsnitt och har inte blivit besviken nån gång. Ser fram emot mer.

/Johan

Härligt Jon och company. Hade jag inte brutit ryggen så många gånger så hade jag gärna kastat mig downhill. Får hålla mig till XC dock vilket är fantastiskt det med. Lycka till down-under.

Peter S

Filmerna är nice. Jag gillar Jon TV.

Kan dock förstå den diskussion som varit om man bara kollat första filmen. Vem vill se 14 min helmet cam? Det kan ju jag eller vilken människa som helst fixa.

Men de andra filmerna jag kollat på är klart sevärda och visar att JTV har en plats i våra Svenska cykelhjärtan!

Snyggt jobbat Mr J!

ze93 skrev:
> Inte dåligt avis man blir... Snyggt

+1

Gryyymt! Snacka om utveckling jämfört med de första avsnitten, nu ser jag verkligen fram mot varje nytt avsnitt. Inspiration!

Shit vad tråkigt, när man kan njuta av slask här hemma!

Produktionerna är ju ren proffsklass nu! Det var bättre förr... ;)

Tycker Jon television ær riktiga guldkorn! Och mycket tack vare hans filmer har jag skaffat en beg DH, finns iofs inte så mycket backar hær i København men ændå, inte så långt till Søderåsen/Hallandsåsen.

RIKTIGT bra avsnitt! Den där banan ser ut att vara spännande när det är blött.. brant och lerigt på skrå... fy fan! :P

En eloge för det eminenta musikvalet i början också. Surface of the Sun är kanske ett av de bästa musikstycken som någonsin har gjorts tycker jag! =)

Tillbaka
Topp