[Artikel] Bikeparktest - Järvsö Bergcykel Park

Westman

Aktiv medlem
cork-448x318.jpg

Sedan Järvsö Bergcykel Park slog upp portarna förra året har många cyklister upptäckt det lilla berget med det gynnsamma läget några timmars bilkörning norr om Stockholm. HappyMTB har tagit pulsen på JBP och upptäckt en liten pärla.

Läs mer: http://happymtb.org/2011/08/23/bikeparktest-jarvso-bergcykel-park/

Senast ändrad:
Tyckte jag såg den där fångdräkten susa förbi på Canadian bbq day... finfin recension av en finfin anläggning!

Som sagt.. tummen upp! :D

Hoppas nu bara att såväl det mer rutinerade cykelfolket som nybörjare lockas till denna fin fina anläggning vilket torde borga för en god fortsättning. Själv kommer jag i alla fall på återbesök!

Tror att Järvsö vädrar morgonluft, nivån på hur proffsigt allt är byggt och underhållet gör att dom är i en klass för sig i det avseendet. Tänket med att först satsa stort på enklare banor, och sedan bygga vidare med fler röda och svarta leder allteftersom är ju fullkomligt logiskt ur ett kommersiellt perspektiv, även om man kanske inte charmar alla luttrade veteraner så här i början.

Fortsätter dom att expandera i oförminskad takt (2-3 nya banor om året) och lyckas bibehålla nivån på underhållet, kommer det inte att dröja många år innan de blir ett giftigt alternativ till Åre och Gesunda även för längre vistelser. Hoppas verkligen att det i framtiden blir realistiskt att utöka parken till den nya stolliften och toppen den går upp till.

Jag säger bara GO JPB!

De borde kunna övertala TV4 att göra ett reportage eftersom båda syrrorna, Lillbabs döttrar, jobbar på 4:an.
Har bara sett ett "hyra DH cykel" på tv och då fegade dom så mycket att bromsarna glödde och det såg bara trist ut.

Var själv där i somras och en stor tumme upp fantastiska spår och trevlig personal och god mat!
Väl värt ett besök.

Har varit i Järvsö en gång hitills.

Riktigt fint var det.

Bodde bra också i direkt anslutning till bikeparken.

Ska dit en gång till i höst.

Jag var där över dan igår. Kan verkligen rekommendera en helg i Järvsö. Allt är så välbyggt och de tar verkligen hand om lederna. På en dag i Järvsö såg jag fler som jobbade med underhåll än vad jag någonsin har sett i Åre.

Jag cykla på min AM-hoj vilket jag tyckte funkade riktigt bra på alla leder utom de svarta.

Tack för bra reportage, som alltid.

Vad är det för musik i filmen? Den är också väldigt bra. :-)

/Jens

Jag var där i helgen och laddade hela förra veckan inför cyklingen med er film. Väldigt inspirerande! Har fått musiken på hjärnan. Artisten/gruppen heter Moi och låten Hjerteknuser. En cover på Kaizers Orchestra om jag förstått det rätt.

parny skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag var där i helgen och laddade hela förra
> veckan inför cyklingen med er film. Väldigt
> inspirerande! Har fått musiken på hjärnan.
> Artisten/gruppen heter Moi och låten
> Hjerteknuser. En cover på Kaizers Orchestra om
> jag förstått det rätt.

Kul att du gillar den! =) Bang on, det är covern på Kaizers låt. För övrigt riktigt bra i båda versionerna IMHO.

Var där i lördags och blev klart imponerad, vilket fantastiskt underhåll av spåren :-)

Enda smolket i bägaren var att det ibland blev väl mycket trafik i spåren, men på det hela taget mycket bra, riktigt bra jobbat JBP!

/C

Tillbaka
Topp