[Notis] Tisdagscykla med Kessiakoff

Westman

Aktiv medlem
kessiakoff_tisdag_230.jpg

Tisdag 15 November har du chansen att hänga med Kessiakoff, Silva och Specialized på tisdagsrajd. Samling för mingel på Specialized Concept Store 1730. Enklare förtäring erbjuds och prylar går att låna. Därefter står kränkning av Hellas på schemat!

Läs mer: http://happymtb.org/2011/11/04/tisdagscykla-med-kessiakoff/

Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad kommer han att regga detta som? Träning,
> återhämtning eller vila?

Teknikträning

Men jag har ju ingen mountainbike, kan vi inte bestämma att det körs cross istället? Killen ärväl egentligen landsvägare numera liksom :)?

Miss Lycka skrev:
> Vad kommer han att regga detta som? Träning,
> återhämtning eller vila?

PR

Kan tillägga att de har kontaktat mig också och bjudit in Tisdagsrajden. Är dock inte helt säker på att stackars Kessiakoff riktigt vet vad han gett sig in på. Att släpa runt 30 Tisdagsrajders plus de deltagare som kommer via SCS lär bli en mental utmaning. :)

Aron skrev:
> Kan tillägga att de har kontaktat mig också och
> bjudit in Tisdagsrajden. Är dock inte helt säker
> på att stackars Kessiakoff riktigt vet vad han
> gett sig in på. Att släpa runt 30 Tisdagsrajders
> plus de deltagare som kommer via SCS lär bli en
> mental utmaning. :)

Jag misstänker att det blir ytterst lite cykling om 30+ pers ska hålla ihop :) hehe

Aron skrev:
> Kan tillägga att de har kontaktat mig också och
> bjudit in Tisdagsrajden. Är dock inte helt säker
> på att stackars Kessiakoff riktigt vet vad han
> gett sig in på. Att släpa runt 30 Tisdagsrajders
> plus de deltagare som kommer via SCS lär bli en
> mental utmaning. :)

Jag tror att det kommer bli ännu jobbigare för Silva att sälja in sina produkter till Happyiter med Magishine från DX?

railrunner skrev:
> Jag tror att det kommer bli ännu jobbigare för
> Silva att sälja in sina produkter till Happyiter
> med Magishine från DX?

Precis min tanke, vet Silva vad de ger sig in på? Kul om alla kommer dit med DX-lampor med lika starkt ljus för en femtedel av pengarna.

mattel skrev:
> hittar kessiakoff i hellas?

Det är hans hemmaskogar, så det tror jag.. :)

jo, jag vet att han är från nacka och säkerligen har hojat i hellas.. men när senast? och finns de stigarna kvar? :)

det blir nog en bra (PR)runda hur som.

Aron skrev:
> Att släpa runt 30 Tisdagsrajders plus de deltagare
> som kommer via SCS lär bli en mental utmaning. :)

Han lär iallafall inte komma med någon elcykel, eftersom arrangören har utlyst en fatwa mot sådana.

Kul!

Man borde försöka få med honom på en Snäckanrunda någon gång, han åker ju mycket LVG nuförtiden. Bara han inte blir ledsen av att bli kränkt så.

Han och brorsan körde en hel del i hellas förr i tiden och det var ju inte länge sen han la av med mountainbiken. Även om han bott utomlands i många år så har han ju varit hemma flera perioder och cyklat här med

Men det råder ingen tvivel om att många av tisdagsrajdarna känner skogarna bättre såklart. Jag tror fortfarande inte det kommer va nått fokus om att kekke ska visa "de bästa stigarna" i sickla skiftet.. :) Mer en PR-runda som du säger, och roligt för oss som tycker det är roligt, att cykla med sveriges genom tidernas bästa xc-mountaninbike-cyklist om man tänker på placeringar vid world cups etc :)

Förresten har jag hört att han ska ha en förbannat grym teknik, kan vara roligt att se! Jag ska hålla mig uppe i täten på tisdag och studera..

Nice!Respect!
Mäkta imponerad av det han visade upp i Vuelta e`Spania.

(Undrar å tror att denna "tråd" här på Happy kommer att bli Megastor)

DT skrev:
> Kul!
>
> Man borde försöka få med honom på en
> Snäckanrunda någon gång, han åker ju mycket
> LVG nuförtiden. Bara han inte blir ledsen av att
> bli kränkt så.

Han vinner nog på WO när ni fikar eller lägger er i diket.

Ville skrev:
> Kul initiativ! Tyvärr lär jag inte medverka.

Just det. Det var det jag tänkte skriva.

Tille skrev:
> Robert skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bilder?
>
>
> Från framtiden?

Ahaa!

MTBiker skrev:
> Riktigt kul. Skulle gärna hängt på om jag varit
> i närheten.
>
> Alltid kul att cykla med proffs.

kl 10 ifrån Kinnarps imorrn är det distanscykling med 2 proffs i Jönköping :)

Det vart lite trångt på stigen när 60-70 pers skulle fram!
Så det fanns gott om tid för Fredrik att posera!

Bilagor

• 2283bee38ab44e4f8131d20dc0ab80fc[1].jpg
    2283bee38ab44e4f8131d20dc0ab80fc[1].jpg
    25.8 KB · Besök: 57
Westman skrev:
> 60-70 pers?? Hur funkade det? Låter riktigt kul,
> hoppas på fler bilder framöver. =)

Det funkade faktiskt helt sjukt bra för att tänka på det enorma lemmeltåget med lampor! :) det blev tre riktigt långa pauser och ett par kortare för att vänta in punkor, men det flöt på riktigt bra faktiskt och var väldigt lyckat!

Det var kessiakoff, peffen och på slutet aron som styrde upp cyklandet.

Silvas PR-avdelning har satt ihop en liten "RR":

Sorlet steg när en cyklist efter den andra steg in över tröskeln på Specialized Concept Store. Det var dags för vad som under andra omständigheter hade varit en klassisk tisdagsträning i Hellas. Just denna tisdagskväll var det dock inte som vanligt. Silva, Specialized och Fredrik Kessiakoff hade tillsammans anordnat ett event som skulle visa sig mycket uppskattat.

Silva hade med sig sina produkter för mobil belysning på cykel. Det klämdes, kändes, frågades och lånades lampor till höger och vänster. De flesta var nyfikna på Silvas värstinglampa Sprint. Någon i vimlet utbrast: ”Herrejösses vilken lampa”.

- Det är roligt att träffa vår målgrupp så här, det kommer massor med intressanta frågor och funderingar som jag kan ta med mig tillbaka till skissblocket, säger Magnus Svensson, industridesigner på Silva, som även han skulle med ut och cykla.

Lokalen var snart full med cyklister och cyklar. Det snackades prylar, jämfördes cyklar och återsågs gamla bekanta. Det största dragplåstret för kvällen vad otvivelaktigt Fredrik Kessiakoff. Många såg fram emot att träffa honom och inte minst få möjligheten att cykla ihop med honom. Martina Ahlberg har cyklat i 4 år och var en av dem som tagit sig till kvällens event.

- Jag har aldrig varit här på Specialized och jag har ingen ”riktig” belysning till min cykel. Jag har kört med ficklampor som jag spänt fast på hjälmen. Fungerar ok men det ska bli kul att testa Silvas Sprint i kväll. Så det här var ett bra tillfälle att slå två flugor i en smäll. Sedan ska det ju givetvis bli kul att få möjlighet att cykla med Kessiakoff, det är ju inte så ofta en sådan chans dyker upp, säger Martina Ahlberg.

När det äntligen var dags att dra på sig utrustningen och ge sig av blev det en mäktig syn för förbipasserade utanför Specialized-butiken. Ca 63 cyklister med lampor gav sig iväg mot Hellas. När de kom tillbaka efter ca 1,5 timme var de upprymda och nöjda med upplevelsen. Fredrik Kessiakoff inte minst.

- Tisdagsträningen har varit en tradition för mig sedan jag var 15 så det kändes helt rätt att göra detta event med Silva och Specialized. Jag skulle verkligen vilja tacka alla som kom. 63 cyklister utrustade med pannlampor i Hellas gjorde ett starkt intryck på både oss som var med och de vi mötte i Hellas. Jag tror att många fick upp ögonen för hur kul det är att cykla i mörker med bra belysning, säger Fredrik Kessiakoff.

img_0796_new_medium.jpg

img_0801_new_medium.jpg

img_0775_new_medium.jpg

img_0773_new_medium.jpg

Tillbaka
Topp