Vinteräventyr 2012 i Ulricehamn 28 januari (Nu med bildspelsfilm)

Morfum

Ny medlem
Datum och tid: Lördagen 28 Januari 11:00 till 16:00
Var: Stureparken Ulricehamn (Nära ICA Kvantum)

OBS: INGEN föranmälan krävs, endast 20 pistoler för att vinna evig ära på gatorna i Ulricehamn!

vinteraventyrposterstor.jpg

Karlslätts Cykelpark kommer att närvara vid Vinteräventyr med en freeridebana i Stureparken ovanför busstationen. Kom förbi med din egen cykel och hjälm och testa samt kolla in ungarna sladda fram i banan. Grillen kommer vara tänd o vill du ha en korv så går det bra att köpa en till billig peng, alla barn och ungdomar som cyklar freeride-banan får en gratiskorv såklart!
Musik, eld och lånecyklar finns på plats så det är bara att komma ner o chilla en stund o passa på att testa dom andra aktiviteterna som kommer att ske på järnvägstorget och nedför Ströget. Snowrace/pulka tävling ner för gatorna och race på miniskidor på gågatan. Allt i samarbete med Ulricehamns Cityförening så passa på och gå in o gilla deras sida, OCH Karlsläts Cykelpark förstås!
Vill du vara med och tävla i dom andra grenarna så är det bara att komma, det behövs inte längre någon anmälan!! Varje gren har en startavgift på 20:- som betalas KONTANT vid start.

Att cykla i freerideparken är gratis och behöver inte någon obligatorisk föranmälan men gå gärna in på Facebooklänken nedan och skriv att ni kommer, ju fler desto roligare och vi behöver veta hur mycket korv vi ska fixa! Självfallet så går det även skriva här i tråden eller på eventets sida på facebook: https://www.facebook.com/events/288531791204908/
(shit vad kanaler det finns nu för tiden...)
Och nä, ni behöver inte, det är bara till att komma om ni känner för det. :)

Nuvarande sponsorer till KCP och Vinteräventyr är:
Team Sportia Ulricehamn
Woody/Järn och bygg Ulricehamn
Navstocka Gård
HappyMTB.org
Resdax
Karlsätts lokala hyresgästförening

Mer info och tider för olika händelser kommer att komma under veckan då dom sista pusselbitarna läggs på plats!

Vi ses!
Johannes Frändås

Senast ändrad:
Det är sant. Alla banvallar runt om Ulricehamn som nu är uppe i ca 9 mil asfalterat gör att man kan cykla snabbt eller lungt i skön natur utmed skön, detta är bara i Ulricehamns kommun o vill man ta sig vidare så kan man cykla både till Borås, Falköping och Falkenberg. När grannkommunerna är klara så finns det ett nätverk av 32 mil asfalterad banvall.
Dock kommer inte detta att ingå i Vinteräventyr men är en stor turistattraktion sommartid.
Mvh. Johannes

En gång cyklade jag runt Åsunden, men på "andra sidan" Åsunden är det så dåliga vägar, dessutom körde jag fel, så jag fick ta vägen över Tvärred hem :)

Är du från området? Åsunden runt är ganska knepigt har jag gört, aldrig cyklat rundan själv faktiskt men det ska gå om man känner till trakterna, men en bättre märkning hade inte varit fel. Hade du cykelkartan som finns att tillgå?
mvh.

Jösses, är detta happys dödaste tråd? Vad saknar ni?
Det händer grejjer men 0% respons så ge gärna tips på vad det är snälla. Är Det rörigt med infon? Kan renskriva den bättre när jag inte är lika trött om det hjälper eller är det bara att ingen har intresse att cykla här utan sol ;)

ljugerinte-1602.jpg

Den här grabbens ansikte ljuger inte =)

Idag har jag fått hjälp att börja bygga ramperna, runt 130/140cm höga kommer dom stora platåerna bli på och 80/90 cm dom lägre. Varit på 5 sponsormöten ang reklamen och annat. Kommer bli awesome på lördag, det kommer finnas platåhopp på ca 50cm höjd med för dom mista. Samt två olika höga starter. Chikenways runt alla platåer om man så vill med såklart. Får se om vi får ut ett gäng helt nya MTB:s till parken, det beror på sponsorn om dom kan ha någon på plats då jag själv inte kommer kunna ha hand om den delen tyvärr.

Väl mött.
Johannes

Någon från Göteborgstrakten som skall till Ulricehamn imorgon eller lördag som kan åka och hämta upp lite goodies till eventet ikväll?
Ring mig på 0736 28 97 12 eller skicka PM/mail isf så får ni veta mer.
En liten belöning utlåvas.
Mvh.

Om inte Johannes får en stjärna i himlen, då är det något fel.

Stewe skrev:
-------------------------------------------------------
> Om inte Johannes får en stjärna i himlen, då
> är det något fel.

Det där var otroligt fint skrivet, shit. det värmde. TACK! Behövdes precis just nu =)

Tillbaka
Topp