Alexandra L skrev:
-------------------------------------------------------
> Handlade inte den här tråden om
> tjejer som hojjar? ;-)
> /Alex
Jo bla annat. Den handlar också om varför det är så få tjejer som hojar och de verkliga och inbillade skillnaderna mellan tjejer och killar. Det är naturligtvis ingen doktorsavhandling, men nog så intressant som artikel och diskussionsunderlag och förtjänar egentligen mera än att bara resultera i självklara och käcka tillrop av typen "Heja heja, tjejer kan!".
Man kan tex läsa:
"Lotten: Man kan identifiera sig med instruktörerna och tänker att ”kan hon så kan jag!”
Anne: Precis, det går inte att skylla på att man är tjej om man inte klarar ett svårt parti, eftersom man med egna ögon ser andra tjejer som kör.
Åsa B: Jag tror att det blir en annan attityd när det bara är tjejer med. Man är mer på samma nivå och det blir ingen hets eller prestige.”
och:
"Josefin: Tjejer är nog generellt lite mesigare än killar…"
och:
"Lotten: Jag tror att tjejer ibland saknar självförtroende."
och:
"Maria: Det är en väldigt grabbig stämning på Happy, jag tror att många tjejer kanske skräms bort av den.
Liselott: Det finns ibland en ”besserwissighet” gentemot nya medlemmar som ställer nybörjarfrågor vilket inte känns så välkomnande.
Lotten: Killarna trivs väl på Happy som det är, men många tjejer gillar nog inte forumattityden helt enkelt."
Allt det där mera är intressant och man skulle kunna diskutera det på ett sansat sätt utan drevmentalitet. Tyvärr säger min erfarenhet mig att det inte är möjligt här. Jag accepterar detta och konstaterar att siten HappyMtb har flera andra kvalitéer som gör den läsvärd, tex humor. fredrikw:s fiskande ovan är exempel på ofrivillig humor. Jag har säkert bidragit med liknande "skämt" mer än en gång.