[Artikel] Det drar ihop sig till årets största cykelfest

jomper

Forumpappa
Forumvärd
endurorace-1-448x297.jpg

Democyklar från ett dussintal cykelmärken, massor av MTB-clinics med Sveriges bästa instruktörer och tre cykeltävlingar under samma helg – Scandinavian Outdoor Games i Falun startar om en knapp vecka och vi laddar för årets skönaste cykelhelg.

Läs mer

Senast ändrad:
Jag, Westman och Kristin kommer köra Enduro Sprint på fredag kväll, på lördagen så håller Kristin i en clinic.

Haha, för mig är det så självklart var det är att det faktiskt inte framgår särskilt tydligt.

Det är i Falun! Ska peta in det.

Det hade varit något det... Får satsa på nästa år kanske?
Hoppas ni får det trevligt alla ni som ska dit!

Jag är även anmäld till guidade AM-turen lördag fm samt Wallners Enduro-clinic lördag em. Tror det blir en rolig helg!

Prophet skrev:
-------------------------------------------------------
> Finns det AM cyklar att låna/hyra för dessa
> turer om man inte äger en?
>
> A

Det kommer finnas många AM-democyklar, men det är tveksamt om du kan låna med den såpass länge som 3 timmar. Möjligen om du fjäskar med demoutställaren ordentligt. Annars kommer du klara dig fint med xc-hoj också.

/Per

Ok. Tack för svar. Sattsar på nästa år. Får se om jag kör Camber 29:an då eller om man byggt en ny. ;-)

jomper skrev:
> Jag, Westman och Kristin kommer köra Enduro
> Sprint på fredag kväll, på lördagen så
> håller Kristin i en clinic.

Vad kommer Kristins clinic att innehålla? Tigerkaksbak, dörnhíll, eller franska för nybörjare?

Ps. Det står säkert i artikeln men jag har inte läst den än. Ds.

Var det inte cykling för tjejer?

Edit: • ”Stigcykling för tjejer” med Kristin Svenson.
Nivå Blå. Lör kl 10 och kl 14

Senast ändrad:
Per-Erik skrev:
> Var det inte cykling för tjejer?
>
> Edit: • ”Stigcykling för tjejer” med
> Kristin Svenson.
> Nivå Blå. Lör kl 10 och kl 14

Jo, när jag väl läste själva artikeln så var det ju inte på något sätt undangömd information.

Vafalls. När man ÄNTLIGEN dyker upp som startbild på Happys startsida så är det i dekapiterat tillstånd.
Det är bara min kropp ni vill åt, erkänn!

Kommer det att finnas någon bevakad cykelparkering där man kan lämna in sin egen ögonsten medan man testar något annat? Att lämna den fastlåst på bilen känns inte som ett ok alternativ...

Nilsen: ja det kommer finnas bemannad cykelbevakning!
Niglas: Ja, det är kroppen vi vill åt :-)

20-23 grader och sol som sagt...

Benne skrev:
> Kul nick HellZ

OT!
Nej inte speciellt. Registrerade "Hellzephyr" först men skrev fel e-post.
e-brevade till han som sköter om användare och bad honom ta bort den så jag kunde regga om men fick inget svar. Så då blev det en variant.

ⱧᴱᴸᴸⱫᴱᴾᴴʸᴿ skrev:
> Hur funkar det med democyklarna, är väldigt
> sugen på att prova en genius. Är det en avsedd
> liten demorunda med kläm och känn som gäller?
> Låter som ett skoj event iaf.

Du kommer att kunna plocka ut democyklarna och snurra runt Lugnets 7km-spår som tar 20-30 minuter att köra runt, med våra handbyggda stigar bland annat. Det kommer även finnas någon kortare demoslinga om man vill hinna testa fler cyklar på kort tid.

//Per

Tack för svaret. Låter kanon. Inte varje dag man får den möjligheten. Synd att man jobbar så tokigt att man inte hinner vara med på så mycket, men det blir iaf att åka dit och känna på en och annan cykel.

Lugnet för en stund sedan

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    87.4 KB · Besök: 60
  • image.jpg
    image.jpg
    85.2 KB · Besök: 64
  • image.jpg
    image.jpg
    91 KB · Besök: 66
  • image.jpg
    image.jpg
    94 KB · Besök: 72
hagdahl skrev:
> Nilsen: ja det kommer finnas bemannad
> cykelbevakning!
> Niglas: Ja, det är kroppen vi vill åt :-)
>
> 20-23 grader och sol som sagt...

Perfekt!

Var upp och kikade idag. Riktigt kul! Pratade med lite folk i demo-området och kollad folk. Tyvärr är axeln inte cykelbar än, annars hade jag passat på att testa ett gäng cyklar. Plus vara med på nån clinic och nLL i morgon!

Hoppas det blir fler år!

Mkt trevlig helg!
Var där med min trolovade (inte cykeln utan en riktig hon) å skulle prova kajaker å cyklar å köra om kring. Pga massa paddeltävlingar blev det inte så mycket paddlat men ja, det fanns ju cyklar att prova... :-)
Hann med att testa ett gäng cyklar å tänkte dela med mig av MINA(vi tycker tydligen lite olika visade det sig) åsikter:

Kona Satori (29"FS)(+ dess 26" motsvarighet): Känndes stor som en första generationens 29a och båda känndes hårda och stumma på samma sätt som en gammal militärcykel. Inte alls kul i mina ögon men en annan kille höll Satorin som sin favorit....

Lapiere Zesty? 514 Carbon och Nånting 310: Bra cyklar båda två (båda 26" FS) men lite anonyma.
Gav liksom ingen kick att köra med. Trevlig personal!

Canyon: Nerve al 29: Känndes som en "vanlig" cykel i storlek och inte för stor som 29ers brukar vara (kördes av tjejen; 176cm lång på en medium cykel) och var väldigt mycket snabbare på denna än på något annat vi körde. Fick helt klart mest leenden av henne!
Nerve Al+ 26": Känndes kort och hög. Fick den inte riktigt att lira men tror iofs att det var nåt skumt med både gaffel och dämpare.
Strive: KUL! med TALASgaffeln sänkt var den en snabb stigcykel o med gaffeln utsträkt var den "ganska så nice" nerför. Med lättare hjul å däck så skulle den va en riktigt grym Stigsmiskare!
Även här var det väldigt trevlig personal.

Trek: Superfly 29" FS: trist o tråkig
Fuel EX 29": Asgrym! Min favorit av de cyklar jag provade. Visst hade den stora hjul men för första gången känndes inte det som något negativt. Inte lika knixig som en 26a men definitivt en rolig skogsåkarhoj, det var verkligen bara att gasa o köra!

Fast bäst var nog ändå min Commencal Meta4a från 2007. Så länge det inte ä tokutförs så är den oslagbart rolig att köra med. Får fortsätta med den ett tag till.

/T

Tillbaka
Topp