[Artikel] Enduro World Series – La Thuile, Italien

jomper

Forumpappa
Forumvärd
bild1.jpg

Jag och tre andra tjejer sitter ihopkrupna så nära varandra som möjligt när liften åker över bergskammen och snön och blåsten slår till som hårdast. Vinden viner i över 60 km i timmen och det är minus fem grader på toppen. Det är juli i Aostadalen och fjärde deltävlingen i Enduro World Series (EWS) har nått La Thuile. Men även om vädret inte riktigt nådde upp till mina förväntningar så gjorde åkningen det med råge – underbart branta, stökiga, rotiga, steniga, snabba stigar löpte utför bergen. Banorna varierande mellan öppen stenig alpin stig, till lummiga rotiga skogar, till tighta lösa switchbacks till snabba gräsiga off-camber kurvor. Bland den finaste och roligaste cyklingen jag någonsin upplevt. La Thuile – välkommen till toppen av mountainbikelistan!

Läs mer

Starkt jobbar och bra skrivet!! Måste varit skönt att bo på hotell när vädret var som det var.

Lät inte så lockande när man läste Hannah Barnes uppdateringar under tävlingshelgen om 5 lager kläder och inslag av snö.

Blir det några fler internationella tävlingar i år Hanna?

/David

Bra skrivet o ännu bättre kämpat!
Fasiken jag tror minsann du är den mest internationella MTBikern Sverige har just nu...
// Larsa

larsaw skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra skrivet o ännu bättre kämpat!
> Fasiken jag tror minsann du är den mest
> internationella MTBikern Sverige har just nu...
> // Larsa

Bra skrivet är jag enig med. Men hur tänkte du där med mest internationella MTB? Räknar du inte bröderna Wallner, Risved och Emil Lindgren eller?

Tack :)

Jo, det blir sista EWS tävlingen i Finale Ligure. Väntar mig ännu en tuff tävling i stil med Skottlands - men lite soligare och varmare :)

Riktigt fin emotional berg-och-dalbana för mig som över sympatisk läsare också! Som andra nämnde, man blir ju inte mindre sugen utav att åka utomlands och cykla efter denna. Speciellt när man spenderar dagar ut på kontor och inte haft någon semester denna sommar och ingen lär de bli...

Tillbaka
Topp