[happy] Ny funktion - dölj inlägg från användare

jomper

Forumpappa
Forumvärd
hej!

Det här är min kontring på mycket av gnabbet som har varit om modereringen.

Vi som modererar har som ni vet medvetet alltid valt att hålla en låg profil och med få undantag bara redigerat inlägg som vi tror kan bryta mot svensk lag (vad som gäller kan man läsa om här: http://www.legalahandboken.netuniversity.se/lagar/e_anslagstavlor/bbslagen.html och på http://www.notisum.se).

För att ni som inte vill läsa vissa användares inlägg så är det numera enkelt att helt enkelt filtrera bort denna personen ur er världsbild genom att klicka på "Dölj denna användares inlägg". Länken finns strax till höger om användarnamnet i alla inlägg som användaren postat.

Jag tycker det är en ganska tråkig funktion allvarligt talat men den verkar vara efterfrågad.

Trevlig fredagskväll..! :)

/jonas & co

Senast redigerad av en moderator:
Hoppas det går att ta fram statistik över hur mycket ignore-funktionen används... :-)

Personligen tror jag att funktionen kommer skapa mer irritation än den tar bort. Folk kommer att svara på fel saker eftersom dom inte fattar sammanhanget på grund av bortfiltrerade meddelanden.

Men funktionen har ju önskats av många... ska bli kul att se utfallet...

Konsnablius: Jag tror som du att det kommer bli lite Hawaii då och då. :)

Jomper: Tråkig funktion, javisst, men man behöver ju inte använda den som tur är. Tillskillnad från tex. en uppdelning.

Jomper, du menar att nu kann man automatiskt och bekväm mobba och ignorera folk och de får inte reda på det.

Synd :-p

Nu saknas bara stavningskontroll och en automatiskt översättningsfunktion (tyska/svenska), sen säga jag upp mig och blir heltidshappyist. :-)

kan man avdölja om man klickar fel?
om ingen svarar på detta, ska jag då utgå från att alla har döljt mig?

Fredagkväll?

EDIT: Just det.. Skulle ju fråga en sak också: Går det att ångra sig vad gäller en blockering? =)

EDIT2: Hittade svar på min fråga...

Muerto skrev:
-------------------------------------------------------
> Tobe: Ja.
>

Muerto: Ok.

Mycket trist med en sån här funktion. Ska forumet tillåtas förfalla nu, det kvittar ju ändå vad folk skriver för skit eftersom alla kan välja att ignorera?

Eller så blir det inte lika kul att välja att skriva skit eftersom alla kan välja att ignorera. Jag vet inte, det är ett test.

Får väl vänta och se vad folk tycker om funktionen, personligen skulle jag uppskatta en "Hide this thread" funktion mera så att man kan gömma en tråd och slippa se den i fortsättningen.
Då skulle det vara lättare att se relevanta inlägg när de hoppar upp och ner i listan.

jomper skrev:
> Eller så blir det inte lika kul att välja att
> skriva skit eftersom alla kan välja att ignorera.

Jag förstår ingenting? Jag skulle prova den nya funktionen och provade att ignorera Markus F men då länkades jag bara till en sida där det stod: "Du har uppenbarligen en ananas uppkörd i röven så här kommer tre enkla handgrepp för att få ut den så du kan slappna av". Sedan var det tre bilder på proceduren. Ska det vara så?

jomper skrev:
> hej!
>
> Det här är min kontring på mycket av gnabbet som
> har varit om modereringen.
>
> Vi som modererar har som ni vet medvetet alltid
> valt att hålla en låg profil och med få undantag
> bara redigerat inlägg som vi tror kan bryta mot
> svensk lag (vad som gäller kan man läsa om här:
> http://www.legalahandboken.netuniversity.se och på
> http://www.notisum.se).
>
> För att ni som inte vill läsa vissa användares
> inlägg så är det numera enkelt att helt enkelt
> filtrera bort denna personen ur er världsbild
> genom att klicka på "Dölj denna användares
> inlägg". Länken finns strax till höger om
> användarnamnet i alla inlägg som användaren
> postat.

> Tycker det är konstigt att ingen har kommenterat , eller kommigt med nått meningslöst ot i den här tråden än....
> Går utifrån att funksjonen funkar i dagsläget .he he
>
>

Jag fattar inte..... Döljer man alla inlägg från den man väljer att dölja, eller är det bara i den specifika tråden man väljer att dölja?? Det kanske har framgått men då e jag för trött/korkad för att se det.

=David skrev:
> jomper skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Eller så blir det inte lika kul att välja
> att
> > skriva skit eftersom alla kan välja att
> ignorera.
>
> Jag förstår ingenting? Jag skulle prova den nya
> funktionen och provade att ignorera Markus F men
> då länkades jag bara till en sida där det stod:
> "Du har uppenbarligen en ananas uppkörd i röven så
> här kommer tre enkla handgrepp för att få ut den
> så du kan slappna av". Sedan var det tre bilder på
> proceduren. Ska det vara så?

Aaaa, så ska det va brollis.

Trist! Skulle hellre sett en uppdelning av forumet, typ "forum" och "Blocketannonser" eller nåt.
Tack Johan_Olsson för idén i blocket-tråden =)
kan man välja att dölja den funktionen? Alltså så att de som döljer t.ex mina inlägg tvingas se dem igen eller nåt =P

jag skulle föredra att dölj-funktionen helt enkelt inte visade användaren över huvud taget, som en kill-file, som det är nu ser man att användaren har skrivit en massa men man ser inte vad, vilket kan vara nog så irriterande ändå.

fast egentligen förordar jag striktare moderering istället för sådan här funktionalitet, men det är jag det.

Jag är på tok för nyfiken för att blocka nån. Kan ju vara skönt att se att det är fler än jag som spårar ur ibland. Särskilt när det är folk som rimligen borde ha mer livserfarenhet än mig.

jag tycker att dom som blockar någon annan är lite körd i huvet, det är ju bara att skita i om personen har skrivit något omget lr liknande, vuxna mäniskor som blockar andra på forum när det inte passar...

jag skriver det INTE för att jag vet att jag kommer bli blockad av många...

Blockar man någon ser man ju fortfarande alla schyssta personers kommentarer, och antagligen har dom citerat vad den dumma användaren har sagt. Jag tror inte det funkar som ni/man/dom tänkt, men det enklaste kanske är att vänta och se hur det går.
Fast jag tycker ändå det är lite huvudet-i-sanden.

Nu vill jag inte provocera eller verka otrevlig.

Varför inte helt enkelt moderera mera aktivt? Det är enligt mig ett mycket mera effektivt medel för att höja kvalitén på happy som forum. Sweclockers är ett exempel som jag tycker fungerar bra på den här punkten. Det är väl i de flestas intresse att hålla en bra kvalitet på forumet?

Kanske bör laizzez-faire politiken angående modereringen omvärderas? Det finns ju flera exempel på när det helt enkelt inte fungerar. Sen uppskattar jag happys tolerans, men jag tycker att det bör finnas en gräns som är lite snävare än endast rena olagligheter.

Den nya funktionen har säkert en god tanke bakom sig, men det hjälper ju inte att man döljer inläggen endast för sig själv eftersom puckade diskussioner och meningslösa inlägg ändå kan fortsätta på sidan.

Det jag tycker man ska göra är att varna folk som ägnar sig åt sådant så att själva problemet försvinner, inte bara döljs.

MVH /Henrik

om det är det så kan ju nån plocka bort skiten direkt, jag tycker att den är för rena mongoidioter som är så jävla klena i huvet, åå det va skönt o skriva av sig :P

Vad har =David skrivit om mig? Jag har blockat honom, så nu kan jag inte se när han snackar skit om min mamma..

Alla anrop mot MySQL och servern i övrigt gör Happy långsammare. Så ju fler funktioner som byggs in desto segare blir det, ingen kritik bara ett faktum. :)

Maskros F, yeah det har han, han berättar rätt mkt om dig faktiskt, nu kommer jag blocka dig för jag gillar inte när du skriver mamma...

Edit: Jag är korkad korkad korkad, en riktigt lättlurad idiot....

Tillbaka
Topp