[RR] MTB i bayerska alperna. Uppdaterad med ny tur från 30/19 och folk på bild!
Servus! Eftersom att jag alltid uppskattar att smyga omkring här på forumet men ytterst sällan postar nåt tänke jag delge er lite foton från dagens tur. Då vädret skulle bjuda upp till dans med temp strax under 20 grader satte jag mig i bilen imorse och körde 1 timme söderut från München.
Disclaimer: Eftersom att jag var själv blir det bara landskapsbilder och bilder på stigen, ansträngde mig iaf för att fota med de manuella inställningarna på telefonen.
Turen var på ca 1250 höjdmeter varav drygt hälften var cykeln tvungen att puttas och bäras. Runt 2 mil i längdsträckning blev det. Utför var det olika former av stig el dyl hela vägen till bilen.
Till bilderna!
Approach på fin och platt grusväg, det skulle bli jobbigare.
Obligatorisk kaffepaus innan grusvägsrallyt var över och cykeln skulle kånkas uppför.
Följande är bilder som togs på vägen upp till toppen och där jag senare efter bästa förmåga skulle ta mig ner.
Stig plus skylt.
Här vare hyggligt brant.
Här vare brant och slingrigt.
Sånt här skravel förekom bitvis också.
Lokal fauna och utsikt mot wettersteinmassivet i bakgrunden.
Efter att ha avklarat den första biten kom jag till en utsiktsplats där cykeln fick posera lite.
Passerade ett gäng switchbacks som var omväxlande tighta och helt sjukt tighta.
Fin stig..
..lite stökigare avsnitt.
Sen var det inte så mycket mer.
Disclaimer: Eftersom att jag var själv blir det bara landskapsbilder och bilder på stigen, ansträngde mig iaf för att fota med de manuella inställningarna på telefonen.
Turen var på ca 1250 höjdmeter varav drygt hälften var cykeln tvungen att puttas och bäras. Runt 2 mil i längdsträckning blev det. Utför var det olika former av stig el dyl hela vägen till bilen.
Till bilderna!
Approach på fin och platt grusväg, det skulle bli jobbigare.
Obligatorisk kaffepaus innan grusvägsrallyt var över och cykeln skulle kånkas uppför.
Följande är bilder som togs på vägen upp till toppen och där jag senare efter bästa förmåga skulle ta mig ner.
Stig plus skylt.
Här vare hyggligt brant.
Här vare brant och slingrigt.
Sånt här skravel förekom bitvis också.
Lokal fauna och utsikt mot wettersteinmassivet i bakgrunden.
Efter att ha avklarat den första biten kom jag till en utsiktsplats där cykeln fick posera lite.
Passerade ett gäng switchbacks som var omväxlande tighta och helt sjukt tighta.
Fin stig..
..lite stökigare avsnitt.
Sen var det inte så mycket mer.
Senast ändrad: