Raggamuffin
Aktiv medlem
Vad ska vi ha LBS till?
Ni har för många hjulpar, jag åker på att byta/flytta typ tre däck i månaden och man går back lite vätska var gång.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vernersson sa:Ibland får man faktiskt intrycket av att det är högre prio på att FB-posta bilder på sin senaste kaffeleverans än att föra en dialog med en kund som kliver in genom dörren.
Ingen nämnd och ingen glömd.
Rattnalle sa:Jag överdoserar också rätt grovt men är rätt noga med att hälla över vid däckbyte så blir inget spill att tala om mer än det som torkar ut vilket är kanske 1,5-2 dl per år per däck eller nåt sånt.Vernersson sa:Rattnalle sa:Två liter är tre års förbrukning eller nåt för mig. Hur använder du den? :-)Vernersson sa:Idag köpte jag 2x1 liter Orange Seal hos en LBS som definitivt är värd att handla av.
För en vecka sedan köpte jag ett par Assos bibs på samma ställe.
Dessutom lite gött socialt "skitsnack" samtidigt ??
Tre hojar med inalles 5 hjulpar som jag kör TL på..
"Överdoserar" gärna gucka i varje hjul (enligt filosofin "lite för mkt gucka är bättre än för lite") och är förberedd på spill vid däckbyte ;-)
Nu klarar jag mig dessutom minst ett år framåt :D
Tar av det gamla däcket försiktigt och ställer det lutat mot väggen, brukar inte vara något problem med styva endurodäck utan de håller formen när de suttit monterade. Sen när det nya är på fälgen på en sida tar jag det gamla, viker till kanttråden så att jag får en pip och häller.N_sandstrom sa:Rattnalle sa:Jag överdoserar också rätt grovt men är rätt noga med att hälla över vid däckbyte så blir inget spill att tala om mer än det som torkar ut vilket är kanske 1,5-2 dl per år per däck eller nåt sånt.Vernersson sa:Rattnalle sa:Två liter är tre års förbrukning eller nåt för mig. Hur använder du den? :-)Vernersson sa:Idag köpte jag 2x1 liter Orange Seal hos en LBS som definitivt är värd att handla av.
"Överdoserar" gärna gucka i varje hjul (enligt filosofin "lite för mkt gucka är bättre än för lite") och är förberedd på spill vid däckbyte ;-)
Hur genomför du smidigast överhällningen?
Syftar mest på hur du får upp gamla vätskan ur gamla däcket utan att det rinner ut över hela golvet.
Cykelhuset i Upplands Väsby. Bra sortiment till vettiga priser.toga sa:Vilka LBSer kan ni rekomendera runt Solna och norra Stockholm? Köper mest från nätet, men just hjälm och skor vill jag prova på plats. Cykloteket i Bromma är dyrt och dåligt utbud.
Men okunniga om sin okunskap och inget på lager, en LBS helt enkelt :)Vernersson sa:Alvik Cykel är ett trevligt ställe / personal.
Sixten Fors sa:Men okunniga om sin okunskap och inget på lager, en LBS helt enkelt :)Vernersson sa:Alvik Cykel är ett trevligt ställe / personal.
Vill man ha någon att snacka kan man lika gärna köpa en hund.
Det finns för många Sixten:an som jobbar på LSB med andra ord?konscious sa:Tyvärr är det Sixten säger sant många gånger, fullkomliga i sin ofullkomlighet men det gäller inte alla.
N_sandstrom sa:Rattnalle sa:Jag överdoserar också rätt grovt men är rätt noga med att hälla över vid däckbyte så blir inget spill att tala om mer än det som torkar ut vilket är kanske 1,5-2 dl per år per däck eller nåt sånt.Vernersson sa:Rattnalle sa:Två liter är tre års förbrukning eller nåt för mig. Hur använder du den? :-)Vernersson sa:Idag köpte jag 2x1 liter Orange Seal hos en LBS som definitivt är värd att handla av.
Syftar mest på hur du får upp gamla vätskan ur gamla däcket utan att det rinner ut över hela golvet.
Homealone111 sa:Cykelhuset i Upplands Väsby. Bra sortiment till vettiga priser.toga sa:Vilka LBSer kan ni rekomendera runt Solna och norra Stockholm? Köper mest från nätet, men just hjälm och skor vill jag prova på plats. Cykloteket i Bromma är dyrt och dåligt utbud.
Jag har aldrig lyckats få i gucka genom ventilen med käglan urskruvad. Få ur låter helt omöjligt.AX3L sa:N_sandstrom sa:Rattnalle sa:Jag överdoserar också rätt grovt men är rätt noga med att hälla över vid däckbyte så blir inget spill att tala om mer än det som torkar ut vilket är kanske 1,5-2 dl per år per däck eller nåt sånt.Vernersson sa:Rattnalle sa:Två liter är tre års förbrukning eller nåt för mig. Hur använder du den? :-)Vernersson sa:Idag köpte jag 2x1 liter Orange Seal hos en LBS som definitivt är värd att handla av.
Smidigaste sättet ska vara att ta en spruta av valfri sort, ett tunt rör (patronen i en bläckpenna fungerar riktigt bra om man tvättar ur bläcket men valfritt rör av samma dimension funkar såklart) och fäster det på. Sedan kan man skruva loss ventilen och kolla/tömma/fylla gucka genom det. Läste det i nån tidning men har inte hunnit fixa det själv..
Rattnalle sa:Jag har aldrig lyckats få i gucka genom ventilen med käglan urskruvad. Få ur låter helt omöjligt.AX3L sa:N_sandstrom sa:Rattnalle sa:Jag överdoserar också rätt grovt men är rätt noga med att hälla över vid däckbyte så blir inget spill att tala om mer än det som torkar ut vilket är kanske 1,5-2 dl per år per däck eller nåt sånt.Vernersson sa:Rattnalle sa:Två liter är tre års förbrukning eller nåt för mig. Hur använder du den? :-)Vernersson sa:Idag köpte jag 2x1 liter Orange Seal hos en LBS som definitivt är värd att handla av.
Smidigaste sättet ska vara att ta en spruta av valfri sort, ett tunt rör (patronen i en bläckpenna fungerar riktigt bra om man tvättar ur bläcket men valfritt rör av samma dimension funkar såklart) och fäster det på. Sedan kan man skruva loss ventilen och kolla/tömma/fylla gucka genom det. Läste det i nån tidning men har inte hunnit fixa det själv..
Men att köra med en spruta för att suga upp ur däcket funkar säkert om sprutans pip bara har lagom stor diameter.
Jo alltså jag har provat med ändamålsenliga prylar men det är alltid stopp i ventilen någonstans så att det inte rinner igenom nåt :)desmo sa:Rattnalle sa:Jag har aldrig lyckats få i gucka genom ventilen med käglan urskruvad. Få ur låter helt omöjligt.AX3L sa:N_sandstrom sa:Rattnalle sa:Jag överdoserar också rätt grovt men är rätt noga med att hälla över vid däckbyte så blir inget spill att tala om mer än det som torkar ut vilket är kanske 1,5-2 dl per år per däck eller nåt sånt.Vernersson sa:Rattnalle sa:Två liter är tre års förbrukning eller nåt för mig. Hur använder du den? :-)Vernersson sa:Idag köpte jag 2x1 liter Orange Seal hos en LBS som definitivt är värd att handla av.
Men att köra med en spruta för att suga upp ur däcket funkar säkert om sprutans pip bara har lagom stor diameter.
Jag har en spruta som passar perfekt på ventilen med käglan ur. All gucka hamnar i däcket!
Ska jag suga upp ur ett däck som ska bytas gör jag det när jag krängt av ena sidan av däcket. Fungerar fint!
CW sa:
Så istället för att lösa ditt problem så drog han en handtralla mitt framför ögonen på dig?
Sixten Fors sa:
trailbiker sa:Sportson Barkarby, XXL Bromma blocks.
Sixten Fors sa:Men okunniga om sin okunskap och inget på lager, en LBS helt enkelt :)Vernersson sa:Alvik Cykel är ett trevligt ställe / personal.
Ja med den storyn är ju inte just den LBSen nåt att ha iaf :)Jajjas sa:Vad FAN ska man med lbs till?
Jajjas sa:Måste skriva av mig lite.
Smutskastning är väl vad halva denna tråden (och halva happy) handlar om även om ditt citerade uttalande var ytterst milt?izar sa:Sixten Fors sa:Men okunniga om sin okunskap och inget på lager, en LBS helt enkelt :)Vernersson sa:Alvik Cykel är ett trevligt ställe / personal.
Suck, du har inte en aning vad du pratar om, de har rätt så mycket saker på lager. Jag har alltid fått bra service dessutom trevlig kunnig och personal som även hänger här.
Att bara slänga ut sig saker utan substans är inte ok, det är smutskastning.
Lejon sa:Smutskastning är väl vad halva denna tråden (och halva happy) handlar om även om ditt citerade uttalande var ytterst milt?izar sa:Sixten Fors sa:Men okunniga om sin okunskap och inget på lager, en LBS helt enkelt :)Vernersson sa:Alvik Cykel är ett trevligt ställe / personal.
Suck, du har inte en aning vad du pratar om, de har rätt så mycket saker på lager. Jag har alltid fått bra service dessutom trevlig kunnig och personal som även hänger här.
Att bara slänga ut sig saker utan substans är inte ok, det är smutskastning.
Just angående Alvik Cykel håller jag med Sixten; de få gånger jag gått dit har de inte kunnat hjälpa mig med relativt enkla saker vare sig med kunskap eller produkter på lager. Personalens goda rykte och hjälpsamhet har jag dock hört berättas från annat håll också, I butiken håller jag med om att de varit trevliga, här på Happy har jag dock fått svar som varit motsatsen och som är skälet till att jag inte går dit trots att det är min närmaste ”riktiga” cykelaffär.