[RR] Utförscykling i Spanien, Portugal, Danskar, Gubbenduro och final i Finale!
Eftersom jag för tillfället är mellan skola/jobb/bostäder osv. så kändes det som en bra idé att lämna Sveriges misärväder. Planen var i första hand att inte ha någon plan, utan att boka boende max en vecka åt gången. Min plan förordade rörlighet, vilket gjorde att jag planerade att bila ner till Spanien. Eftersom de flesta andra jag känner pluggar/jobbar så genomförs resan i största delen på egen hand.
Så lördag den 20e januari rullade jag ut från götet. Har inte bestämt riktigt hur denna RR kommer utvecklas, men tänkte uppdatera lite sporadiskt. Målet är att försöka sammanfatta vecka för vecka, så här kommer första veckan!
Ny vecka, ny film!
Sammanfattning av den andra veckan vid solkusten.
3e veckan spenderades i Estoril utanför Lissabon och alla cykling skedde i Sintra-Cascais Nationalpark.
4e veckan. Colares, Sintra, Portugal. Bästa veckan hittills!
5e veckan. "Solkusten med fadern" eller "det är aldrig försent att börja med utförscykling".
6e och sista veckans film består av 3 dagar cykling i ett kyligt Finale Ligure.
Liten sammanfattning av kostnaderna såhär långt:
Resa ner till Malaga (enkel väg)
- Diesel: ca 2100kr
- Öresund/Stora bältbron: 513kr
- Övernattning Köln+Perpignan: 1050kr
- Vägtull Frankrike: 745kr
- Vägtull Spanien: 530kr
Summa: 4.938kr
Något mer än vad jag hade räknat med, hade nog kunnat bo billigare. Det var väldigt kraftiga vindar när jag körde ner, så förbrukningen blev något högra än beräknat.
Boende i Fuengirola (La costa world) kostar strax under 3000kr för en vecka. Bor i lägenhet med kök, tvättmaskin, AC osv. Är lågsäsong nu, så troligtvis dyrare under andra tider på året.
Shuttle med Roost kostar 45€ per dag (eller 40€ om man kör med dem flera dagar), lunch tillkommer.
Så lördag den 20e januari rullade jag ut från götet. Har inte bestämt riktigt hur denna RR kommer utvecklas, men tänkte uppdatera lite sporadiskt. Målet är att försöka sammanfatta vecka för vecka, så här kommer första veckan!
Ny vecka, ny film!
Sammanfattning av den andra veckan vid solkusten.
3e veckan spenderades i Estoril utanför Lissabon och alla cykling skedde i Sintra-Cascais Nationalpark.
4e veckan. Colares, Sintra, Portugal. Bästa veckan hittills!
5e veckan. "Solkusten med fadern" eller "det är aldrig försent att börja med utförscykling".
6e och sista veckans film består av 3 dagar cykling i ett kyligt Finale Ligure.
Liten sammanfattning av kostnaderna såhär långt:
Resa ner till Malaga (enkel väg)
- Diesel: ca 2100kr
- Öresund/Stora bältbron: 513kr
- Övernattning Köln+Perpignan: 1050kr
- Vägtull Frankrike: 745kr
- Vägtull Spanien: 530kr
Summa: 4.938kr
Något mer än vad jag hade räknat med, hade nog kunnat bo billigare. Det var väldigt kraftiga vindar när jag körde ner, så förbrukningen blev något högra än beräknat.
Boende i Fuengirola (La costa world) kostar strax under 3000kr för en vecka. Bor i lägenhet med kök, tvättmaskin, AC osv. Är lågsäsong nu, så troligtvis dyrare under andra tider på året.
Shuttle med Roost kostar 45€ per dag (eller 40€ om man kör med dem flera dagar), lunch tillkommer.
Senast ändrad: