[Stulet] Någon som saknar en gravel/cafe racer?

Lade till vad det är för typ av cykel men skippar var den finns. Inte så svårt att sälja en cykel någon annan stans än där den stals.

Bra spanat, med allra största sannolikhet stöldgods. Ett så pass unikt bygge borde hitta hem till sin rätta ägare (hoppas jag).

Tycker nog att rubriken borde ändras.
Med tanke på hjul, däck och utväxling - ja det mesta utom dropet - så är det där en mountainbike och inget annat.

LesGrossman sa:
velovin sa:
Bra spanat, med allra största sannolikhet stöldgods. Ett så pass unikt bygge borde hitta hem till sin rätta ägare (hoppas jag).

Felstavningar verkar vara en gemensam nämnare för annonser på stöldgods..

Sannolikt vet inte heller (den eventuella) tjuven att hookworm (hakmask) är en tarmparasit som infekterar människor.

Fet hoj. Vad är det för ram?

Tråkigt för den som blivit av med den. Ser ut som ett fint bygge med thomson-stam, smutta flatties mm.

roskai sa:
Man kanske ska ta och köpa den där, tack för tipset... ?

Då vill det till att du är liten och satt. 17,5 centimeters ram lämnar inte mycket över....

Går det inte att anmäla misstänkt stöldgods på Blocket på något vis?

Pfaff sa:
Går det inte att anmäla misstänkt stöldgods på Blocket på något vis?

I det här fallet tror jag att det är bättre att låta tjuven vara lyckligt ovetande om att han håller på att bli inringad, så att ägaren får en chans att åka dit och ta tillbaka sin cykel. Kontaktar man blocket och ber dem ta ner annonsen så förvarnar man ju tjuven.

Det går att anmäla rätt lätt, längst ner på sidan med annonsen finns en "Anmäl" knapp. Jag gjorde det igår kväll när jag skrev tråden och Blocket skickade mig ett automatiskt svar. Men annonsen är fortfarande uppe senast jag kollade så det är nog inget som prioriteras.

Numret i annonsen finns det förstås inte någon information om på t.ex. hitta.se samt är inte kopplat till Swish. Jag är 99% säker på att hojen redan är såld till någon som inte bryr sig om den är stulen eller ej. Släpper det här nu :).

Jag har skickat en intresseanmälan med några oskyldiga frågor till säljaren. Får se om hen svarar.

Skickade också några oskyldiga frågor. Fick snabbt svar, där han skrev något i stil med att det var ett hemma bygge och cykeln var ca 1 år gammal.

Det är en ommålad Genesis Vagabond, och för övrigt även en monstercross. Synd för ägaren, det är en riktigt kul ram. Ser även ut som ett rätt amitiöst custom-bygge.

0709682760 sålde en gammal fs av något slag för typ 5-6000. Namnet var för konstigt för att memorera och annonstexten var "cykel". Det satt ett lås runt ramen också tror jag.

NickPick sa:
0709682760 sålde en gammal fs av något slag för typ 5-6000. Namnet var för konstigt för att memorera och annonstexten var "cykel". Det satt ett lås runt ramen också tror jag.

Personen ifråga är väldigt sugen på att sälja den till mig. Dessvärre är nyckeln till låset borttappad.
”Ingen fara, jag kapar det till dig”?

Verkar inte vara några problem att pruta då priset nu är nere på 3000kr.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp