Snygg och praktisk ryggsäck för pendling och resten av livet?

glitch

Aktiv medlem
Har ledsnat på min gamla Timbuktu som följt mig genom livet sin 96. Vill ha nåt nytt som sitter på båda axlarna, är skönt att cykla med lastat med laptop och ombyte men som även är "urbant snygg" så att man kan använda den i vilken vardaglig eller jobbsituation som helst t.ex. när man ska studsa mellan flygplatser över dagen.

Neongula pendlaryggor med jättreflexer och inbyggda lampor göra sig icke besvär ;-) så låt förslagen hagla.

Väldigt nöjd med min Deuter Bike 14, om än i trängsta laget. Men bra pris på Addnature som dessutom ofta har rabattkoder (finns ju en tråd här).

Lite mycket Eccosko över den där. Säkert hur praktisk som helst men blev rätt osexig på nåt sätt. Men tack för förslaget!

Ortlieb Velocity: https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=118557;menu=1000,5,127;page=147

748F8778-8BD8-4212-BCAC-2302CB8DE3AD.jpeg

Mmm, men det är ju lite ballt att signalera cyklist även när man fiskar upp paddan på Varbergs Stadshotell. Många mellanchefer ser ju ut som cyklister, men tyvärr även uppblandat med en look av att hämta på dagis och ha taskigt vinställ. Där vill man inte hamna.

Alex Supertramp sa:
Mmm, men det är ju lite ballt att signalera cyklist även när man fiskar upp paddan på Varbergs Stadshotell. Många mellanchefer ser ju ut som cyklister, men tyvärr även uppblandat med en look av att hämta på dagis och ha taskigt vinställ. Där vill man inte hamna.

Dunjacka med företagslogga på bröstet, ålderkrisfrisyr, snus och påsar under ögonen? ?

Intressant tråd. Fick höra senast igår att det såg ut som att jag skulle gå till dagis när jag gick med min rygga till gymmet. Osprey Syncro.

Är väl bara barn som kallar ryggsäck för rygga? Kanske därför? :)

Klättermusens ryggsäcks hällregnsförmåga är okänd för mig tyvärr.

Något bulkig med sitt djup men lastar mängder (32L), brukar handla mat med den, sobert utseende med 'läder'bård & mässingemblem, vadderad golvplatta & ryggsida, fin textilkänsla (ej plastig) , bra bärsystem dock ej ventilerande, billig, välfungerande blixtlås, bra kvalitetskänsla, regnkåpa ingår. Står av egen kraft även tom mha metallram. Kräks inte plötsligt ur sig hela innehållet på gc-banan, som förra gjorde (NorthFace).
https://m.prisjakt.nu/product/3129400/media

Senast ändrad:
Raggamuffin sa:
Är väl bara barn som kallar ryggsäck för rygga? Kanske därför? :)

Klättermusens ryggsäcks hällregnsförmåga är okänd för mig tyvärr.

Nä, det tar väl bara för lång tid att säga det på danska! ;) måste tala med flyt!

mikaeljc sa:
Pesch sa:
Chrome Urban Ex Rolltop funkar fantastiskt bra, i ur och skur, finns i flera storlekar https://www.urbanbikewear.com/vasko...ng-varje-dag/chrome-urban-ex-rolltop-18l.html

+1 på Chrome
+1 här med. Tror fan denna väskan är oförstörbar. Jag tog den på 18 liter, som jag önskar var 2 liter större, då hade den varit perfekt.
Älskar handtagen på den, slipper man alltid ha den på ryggen på flygplatser och annan kollektivtrafik.

Jag gillar Osprey Flapjack. Har en äldre modell som börjar ha gjort sitt och sneglade lite på den uppdaterade, men nu verkar den omöjlig att få tag på och övriga modeller ser för "frilufsiga" ut.

Ska du ha en för livet så är just Chrome vägen. Slet ut kardborren i "luckan" efter något år, men ryggan i övrig förefallar outslitlig. Stabil och och vattentätt på riktigt. Inte med sån där jävla påse man drar över.

Atelier de l'armée Flight Pack.

Sidofickor som rymmer en flaska eller termos, ytterfickor för småsaker och datorfack på insidan och rymmer ett ombyte och lite tjafs utan problem. Dessutom helt vattentät, testade att ha sönder en burk på insidan och inte en droppe läckte ut (utan in i datorn istället).

Kul att det är sånt drag i tråden!

Härligt med alla tänkbara alternativ.

Just nu ser min favvolista ut så här:

1. Mission men de är för dyra
2. Chrome Bravo 2.0 (dock någon på amazon som skrev den var för hög så man slog i bakhuvudet vid cykling?)
3. Chrome Urban Rolltop
4. Sandqvist Bernt

L'atelier väskan var snygg men lite väl hipster :-) (och dyr).

Chrome Orlov var inte dum heller.

Har Urband Rolltop invändigt fack för smågrejer och laptop? Vill inte att det ska vara bara ett enda stort fack.

glitch sa:
Chrome Orlov var inte dum heller.

Har Urband Rolltop invändigt fack för smågrejer och laptop? Vill inte att det ska vara bara ett enda stort fack.

18liters = Litet "fack" för att sätta pennor, telefon eller smala saker. Inget laptop fack.

Haha, kul tråd. Franskt är alltid bra. Men man får passa sig så att man inte köper tanken på en identitet snarare än en funktionell produkt.

Deuter trans Alpine.

Even av få vardagsryggräckar som finns i extra Long och har metallstomme i ryggpanelen för att fördela ut vikten jämt.

weldion sa:
Miss Lycka 2.0 sa:
Fjällräven Kånken.
Fast den är väl varken snygg eller praktisk? Den är bara gammal.

En sån använde jag när jag cykelpendlade till skolan, det gick utmärkt att spänna fast den på pakethållaren.
Den börjar bli lite sliten nu, men den har ju hängt med sen 1979... ;-)

Sannolikheten att jag någonsin kommer fästa en pendlarväska på cykeln är nära nog noll.
Även om principen känns väldigt trevlig kommer min cykelpark nog aldrig se ut så.
Sen handlar det inte om någon monsterpendling utan 1.5 mil enkel väg och mer obekvämt än messenger bag som mest bara åker runt på ryggen kan det knappast bli.

Mission ser verkligen grymma ut men om inte nån ska sälja en bättre beggad till mig för ett bra pris så tycker jag det blir för mycket pengar för en väska.
Timbuktun med 20L känns lite väl litet.
North Face såg rätt bra ut men slut i lagret.

Just nu mest sugen på en Orlov, men svårt att bedöma storleken från bilderna, ger ett rätt stort intryck. Vill inte ha en flyttkartong heller på ryggen.

Tillbaka
Topp