(Artikel): Kolfiber från Shimano

• Trådstartare Trådstartare AJ
  • Start datum Start datum
Som att svära i kyrkan..

[ot, vill egentligen inte avvika från det intressanta med kolfiberprodukter från Shimanos]Apropå den nya, icke utstickande bakväxeldesignen: Vad man kan undra är hur funktionen påverkas?[/ot]

Undras just varför shimano dröjt så länge med kolfibern.....de har ju använt det i "evigheter" i fiskerullar och spön, kanske har det inte funnints nån riktig fördel med att ha det i komponenter förn nu.

Det är säkert som Toshiba skriver. De måste ju komma med nåt nytt för att kunna sälja. Men de såg riktigt smuttiga ut.
/J

Intressant att de gör en facelift på bakväxeln nästan omedelbart efter att den släppts. Men det är väl för att hålla avståndet mot nyaste XT-gruppen..

Ja det är ju uppenbart att det fungerar, jag sitter själv med en X.0 bakväxel i äkta grillkol. En fördel är att man blir mer benägen att tvätta cykeln. Med lite smuts ser nämligen kolfibern ut som vanlig plast, och det vill man ju inte.

Tjena!

Jomper.. Tror dom kommer sälja dom parallelt ett bra tag.. Finns rätt många som inte vill ha karrbån också..
Men shadow skulle jag vilja prova.. Fast först måste ju XTRen som sitter på dö, samt dom två jag har i reserv.. Alla är rapidrise från -99, och med tanke på livslängden på den första så lär det väl ta minst 16 år innan jag har slut på dom..

Jag som inte trodde nya XTR kunde bli snyggare. Min RD-M971 bleknar lite i jämförelse. Men jag är helnöjd, trots den lite högre vikten och något mindre snyggt "X". Växlar som en dröm, mer kan jag inte begära (än).

Ojoj, en sådan i short cage skulle sitta vääldigt fint!
Undrar var priset hamnar..

Tillbaka
Topp