Tja ba!
Nybörjare här. Har börjat cykla denna säsong men känner nu att jag skulle vilja testa något mer.Mest cyklat i Hellas. Funderar på att följa med och boka resan till Gesundaberget 12-14 Okt om det inte redan är fullbokat, skulle vara en härlig avslutning på säsongen. Dock dyker det upp en massa frågor i skallen, ex:
1. Måste man ha fullface hjälm eller räcker det med en "vanlig" MTB hjälm?
2. Tänker kanske inte köra så det ryker utan åker för att testa, behöver man ytterligare skydd utöver hjälm/glasögon o handskar?
3. Är inte direkt någon supermek ännu (vill dock lära mig), faktiskt riktigt dålig, finns det hjälp att få om cykeln skulle paja, antar att inte andra vill meka med min hojj då de själva är där för att cykla och inte hjälpa en tönt i backen/spåret?
4. Fungerar det att köra i backen + freerideleden med en Giant Trance 1, fulldämpad cykel men framgaffeln är väl inte den bästa (instegsmodellen Rock -chock)?
5. Hur skall cykeln packas?, hur packar ni andra som skall med?. Då detta i så fall blir min första resa vet jag inget om detta men någon gång måste ju bli den första om man i framtiden vill göra flera cykelresor! Kom ihåg att jag är en usel mek som knappt inte vågar ta isär cykeln!!!Fan va jag skäms....
Tacksam för all hjälp man kan få, skulle gärna vilja kunna hänga på...Vågar man det, hoppas kunna träffa cykelpolare och lära mig mer om mitt nya intresse. Cyklingen har verkligen bitit sig fast och är här för att stanna. F....n va kul det är, varför har ingen tipsat mig om att det var så grymt roligt med MTB/cykling.
Tackar på förhand för eventuella tips och svar på mina frågor.
Limpan/En nytillkommen cykelfreak/Nyinflyttad på Söder i Stockholm som söker cykelpolare