Artikel: Butiksbesök del 1: Häggs

I en serie artiklar kommer vi att göra nedslag hos några cykelbutiker runt om i Sverige och utomlands. Vi vill ta reda på lite mer om dessa butiker vars gemensamma nämnare är att de har ett roligt och intressant sortiment eller att de förekommer flitigt i diskussioner och rekommendationer på forumet.

Första butik ut är Häggs i Myresjö.

Läs mer

Senast redigerad av en moderator:
Jättekul, bra initiativ.

Klart läsvärt.

(det ska bli jättekul att läsa när ni kommer till USA- och Kinabutiker) ;-)

Senast ändrad:
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Riktigt kul att läsa. Ett namn man har sett tusen
> gånger men ändå inte har nån koll på
> egentligen.
> /J

What mollot said.

Lite synd att Siewert inte har en mer uppdaterad hemsida, tror faktiskt att han hade tjänat riktigt bra på det. Hans specialitet verkar ju vara kompletta cyklar och en inventering och bilder av vad som finns tillgängligt hade åtminstone för mig, ökat köplusten. Som det är nu inspireras man inte direkt till köp. Jag har alltid fått riktigt bra svar från honom via mail så på den punkten fattas inget.

Trevligt med ett reportage från mina trakter då jag bor i Vetlanda. Ett antal besök hos Häggs har det ju blivit, min fru brukar tycka att de tar lite väl lång tid.

Sievert är mycket bra att ha o göra med. Lite tråkigt som sagt att sidan inte uppdateras. Men vill man veta något är det bara att maila så får man snabbt svar.

Trevlig idé till artikelserie och en bra första artikel.

Med risk för att det blir lite butiksrescension av den här tråden så
passar jag på att nämna att jag är helnöjd kund hos Häggs.

Grymt initiativ!

Riktigt bra artikel, Häggs är en stolthet för branschen måste jag säga.

Konspirationsteorierna folk har kring höga leverantörspriser bekräftades väl något med tanke på vad som skrevs...

Tjena!

MEN VA FAAAN! Harri och TnT ni borde skämmas! Att vara i grannbyn utan att varken kräva Logi eller Öl.. Jävla fårskallar.. Nu ska jag dela upp happy i två kategorier, vi som tycker om varandra och Ni..

Själv köppt en reign där hösten 07. sjukt nöjd med bemötande. som det är sagt. blev fast där i säkert 1 timma om inte mer för det pratades en del cykel :D

Jag försökte ringa och höra vad en IH skulle kosta genom honom för ett halvår sen. Blev inte mycket jobbat den förmiddan. Kul att se hur han och stället ser ut.

Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> MEN VA FAAAN! Harri och TnT ni borde skämmas! Att
> vara i grannbyn utan att varken kräva Logi eller
> Öl.. Jävla fårskallar.. Nu ska jag dela upp
> happy i två kategorier, vi som tycker om varandra
> och Ni..

WTF! Hur kunde det gå till?!?

Hörrö Harri, happy är ju numera uppdelat så du får snällt vara i din och Tobbes lilla del och skriva ;-)

42Hz skrev:
> Kneecap skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tjena!
> >
> > MEN VA FAAAN! Harri och TnT ni borde skämmas!
> Att
> > vara i grannbyn utan att varken kräva Logi
> eller
> > Öl.. Jävla fårskallar.. Nu ska jag dela upp
> > happy i två kategorier, vi som tycker om
> varandra
> > och Ni..
>
> WTF! Hur kunde det gå till?!?

Tjena!

Och det frågar du mig??? Det vart f-n inte jag som åkte till Dalarna utan att säga hej..

Kul ni gillar artikeln.

Beträffande hemsidan är inte datorer och hemsidor Siverts favoritsyssla så hemsidan blir som den är, typ.

iMats, du ska inte gnälla. Dels är det här min tråd, dels ville ju inte du vara hemma den aktuella helgen.

Trodde dessutom KC bodde någon annanstans, att han flyttat från Skutan vet jag ju men inte exakt var han tog vägen. Så pilutta oss. :(

the_TnT skrev:
>
> Trodde dessutom KC bodde någon annanstans, att
> han flyttat från Skutan vet jag ju men inte exakt
> var han tog vägen. Så pilutta oss. :(

Tjena!

Nåja, ni var ju några mil härifrån men tillräckligt nära iallafall.. Nu vet ni det nästa gång ni är i sydöstra småland..

En liten fundering bara... till vad använder man en fogsvans vid cykelmek?

haggs02.jpg

JLarsson skrev:
> En liten fundering bara... till vad använder man en fogsvans vid cykelmek?

Jag undrade detsamma, tydligen en rest sedan lokalen byggdes om till cykelbutik. :)

Höll jag på att göra bort mig genom att fråga varför jag inte hittade artikeln på förstasidan...tur jag kollade en gång till och såg att tråden var från 08...

Ja , så är det tydligen, hade lite mejlkontakt i går med serverleverantören och de har plötsligt skickat förnyelsefakturan via mejl till en gammal mejlsaress som jag kollar 2 ggr om året.
Adressen har ju funnits i ca 10 år och alltid skickats brevvägen till vår andra adress där företagsnamnet är registrerat men inte nu.

Köpte min Kona Dew Drop från Häggs. Fina fisken! Sitter då och då och kollar på Genesis Croix de Fer som finns där men har inte vågat slå till ännu. <_< >_>

Tillbaka
Topp