Sökresultat

  1. Fikaälskaren

    Mekhjälp: bakväxlen växlar inte till mindre kugghjul

    Var ute på tur och rätt som det var när jag skulle växla till tyngre växel på kasetten så hände inget. Detta kom plötsligt, tidigare under samma runda var det inga bekymmer. Framväxeln funkar bra. Det gick fortfarande att växla till lättare växel på kasetten. Inga vurpor eller dylikt och...
  2. Fikaälskaren

    Bibs för kvinnor med bred padding

    Sadeln är 152, köpt efter bikefit
  3. Fikaälskaren

    Bibs för kvinnor med bred padding

    Jag har själv från flera olika märken (gote, dhb, castelli) och alla är damspecifika men ändå så skaver sittbenet mot sömmen istället för att vara på paddingen.
  4. Fikaälskaren

    Bibs för kvinnor med bred padding

    Söker efter bibs med bred padding pga stort avstånd mellan sittbenen. På vanliga bibs hamnar sittbenen rakt på sömmen där paddingen tar slut. För kvinna 171 cm och runt 70 kg.
  5. Fikaälskaren

    [OT] "Ikväll ska jag på konsert"-tråden

    Taylor Swift var faktiskt precis så fantastiskt som all mass media har lovat
  6. Fikaälskaren

    Mystisk skada ljumske/lår. Artär i kläm??

    Man ska alltid börja på vårdcentralen. Kan vara annat också. Att försöka självdiagnosticera med sällsynta fallbeskrivningar visar ytterst sällan rätt.
  7. Fikaälskaren

    Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

    Skåne, Sveriges Gran Canaria ;) s
  8. Fikaälskaren

    [OT] Dagens fönsterbild (OBS! Regler i första inlägget)

    Sol i Lund idag. Men orkar jag gå ut i kylan och springa innan jobbet?......
  9. Fikaälskaren

    Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

    Ute vid havet, som är precis bortom horisonten
  10. Fikaälskaren

    Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

    Snön är borta i södra Skåne så det blev dags för en första graveltur med gravelcykeln, som hittills bara sett astfalt. 4/10 misär, däcken fastande i leran och det var tungtrampad. 170 i puls med 13 km/h. Men det var trots allt sjukt skönt att komma ut, nu väntar jourspäckad helg.
  11. Fikaälskaren

    Dåliga bromsar på en Crescent Zepto Expert

    Ca 2000 kr var det för mig. Är det en cykel som du annars trivs med tycker jag det är värt det, ska du köpa en ny cykel blir det definitivt dyrare ;)
  12. Fikaälskaren

    Hur mycket pengar har du lagt på cyklar och delar i år?

    9k på en racer, och sen 5k på en gravel, resten hamnar tack och lov utanför trådens kategorier
  13. Fikaälskaren

    Dåliga bromsar på en Crescent Zepto Expert

    Lämna in den för byte till hydrauliska bromsar. Jag gjorde det på min hybrid (också crescent med mekaniska skivbromsar) och skillnaden är som mellan natt och dag. Det kostade några tusen men helt värt det, funkat felfritt sedan dess.
  14. Fikaälskaren

    The Gravel tråd

    Helt rätt! Norra Lund är det, precis där staden tar slut och fälten tar vid
  15. Fikaälskaren

    The Gravel tråd

    Nytt jobb och konstant mörker när man kommer hem begränsar möjligheterna att komma ut och cykla rejält. Men idag hann jag klämma in en halvtimmestur innan det blev helmörkt. Skalbyxor, skaljacka och ullunderställ samt tjocka lobstervantar gjorde susen. Snoret rann, benen vevade på, hastigheten...
Tillbaka
Topp