Sökresultat

  1. X

    [OT] Telefon som ringer upp folk självmant, hur få den att lägga av med det?!

    Just parkopplingar brukar följa med när man migrerar från en äldre telefon. Så det kan ju vara något annat än just hörapparaten.
  2. X

    [OT] Telefon som ringer upp folk självmant, hur få den att lägga av med det?!

    Det går ju att kolla i telefonen vilka BT-enheter den är parkopplad med. Kolla om det finns något misstänkt i listan och passa på att rensa upp.
  3. X

    Visa din Miyata!

    Tack, bra med en storleksreferens. Min mini-me hade tydligen passerat 150 cm blev jag varse när vi var och gjorde pass här om sistens. Då borde 16,5" fungera bra, men kanske till och med en 18,5” om det kniper.
  4. X

    Visa din Miyata!

    Hur lång är Jr?
  5. X

    [OT] Vart köper man kokospulver i GBG imorgon!? Brådis!!!

    Göteborgs orienthus kanske kan ha något? De finns både vid Backaplan och i Gamlestan.
  6. X

    [OT] Vart köper man kokospulver i GBG imorgon!? Brådis!!!

    Du har inget ställe som serverar kinamat i närheten som du kan fråga? De kanske kan sälja lite till dig om de har?
  7. X

    Stigbygge: tips på mest prisvärda (begagnade) röjsågen

    Även alkylabensin kan bli problem om än inte lika mycket är min erfarenhet. Min teori är att det är så små förgasare på hobbymaskinerna att det lätt sätter igen även med goda förutsättningar.
  8. X

    Stigbygge: tips på mest prisvärda (begagnade) röjsågen

    Ha koll på smörjning av vinkelväxel, skick på bränsle- och luftfilter, och glöm inte att köra med oljeblandad bensin. Inför längre förvaring (till exempel över vintern) är det bra att tömma tanken och köra slut på bensinen i förgasaren annars riskerar den att klägga igen.
  9. X

    [OT] 500/1000

    Man kan nog beskriva mig som periodare. Men jag kan sluta när jag vill.
  10. X

    [OT] 500/1000

    4500 inlägg producerade sedan 2009.
  11. X

    Stigbygge: tips på mest prisvärda (begagnade) röjsågen

    En bra sak är ju att ha några klingor att byta med, så kan man slipa i lugn och ro hemma.
  12. X

    [OT] Rekommendera en TV-serie...

    Sent på, men The Capture är riktigt bra. Är inne på tredje säsongen nu och tycker att den håller nivån!
  13. X

    Inte köra Vätternrundan 2026

    Oj, tur att det finns sen anmälan! Man vill ju inte bryta en svit i onödan.
  14. X

    Fula Hojar!!

    Glöm inte ett udda par hjul också, som resultat av att ett blev kvar i cykelstället när den blev snodd.
  15. X

    Vad har hänt med användaren aben?

    Jag tror mer att det handlar om att många skiftat från dator till mobil. Skriva långa texter på mobilen är ju inget man ägnar sig åt med glädje.
  16. X

    Visa din Miyata!

    Sonen ska börja cykla till skolan i höst. Jag ser att jag behöver en (till) Miyata!
  17. X

    [Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

    Jag ställer gärna upp som kurir om det skulle behövas. Men det verkar ju ha löst sig ändå. 🙂
  18. X

    Visa din Miyata!

    Tur att traktorn kom med cykelhållare!
  19. X

    [OT] Happys båtforum

    Jag sticker ut hakan och påstår att för all inomskärsnavigation i svensk skärgård räcker det med att kompassen visar någorlunda rätt riktning. Ett fel på ±5° eller till och med mer är försumbart. Ju högre hastigheten blir desto mindre relevant är noggrannheten.
  20. X

    Cykelbanornas hall of shame

    Helt sjukt! Det hade ju varit bättre att bara strunta i fältet. Man kan ju hoppas att det är max 30km/h på den vägen, men något säger mig att det inte är så...
Tillbaka
Topp