Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Tack, bra med en storleksreferens. Min mini-me hade tydligen passerat 150 cm blev jag varse när vi var och gjorde pass här om sistens. Då borde 16,5" fungera bra, men kanske till och med en 18,5” om det kniper.
Även alkylabensin kan bli problem om än inte lika mycket är min erfarenhet. Min teori är att det är så små förgasare på hobbymaskinerna att det lätt sätter igen även med goda förutsättningar.
Ha koll på smörjning av vinkelväxel, skick på bränsle- och luftfilter, och glöm inte att köra med oljeblandad bensin.
Inför längre förvaring (till exempel över vintern) är det bra att tömma tanken och köra slut på bensinen i förgasaren annars riskerar den att klägga igen.
Jag sticker ut hakan och påstår att för all inomskärsnavigation i svensk skärgård räcker det med att kompassen visar någorlunda rätt riktning. Ett fel på ±5° eller till och med mer är försumbart. Ju högre hastigheten blir desto mindre relevant är noggrannheten.
Helt sjukt! Det hade ju varit bättre att bara strunta i fältet. Man kan ju hoppas att det är max 30km/h på den vägen, men något säger mig att det inte är så...