Jag tror det blir tradigt med 40T orginalkrans på landsväg men den tar ju upp till 52T så kan du hitta en kompromiss, typ 48T, som kan funka för både din grus- och asfaltscykling så tror jag det blir kalas. Som någon annan skrev, snåla inte på däcksbredden på asfalten