Sökresultat

  1. Lingon

    Hur mycket snabbare snittfart vid viktnedgång?

    Fast om man jämför en tung och en lätt cyklist som trycker samma w/kg, så är det betydligt lättare att hålla rullen på den tyngre cyklisten på platten än att hänga med den lätta cyklisten uppför. Om inte den lätta cyklisten håller igen uppför alltså.
  2. Lingon

    Hör upp, cykel i media-tråden

    Det gör du väl innan du sätter dig i bilen annars?
  3. Lingon

    Jenny Rissveds

    Jag har sällan tid att följa nån direktsändning, så för mig räcker det att kolla sammandraget på YT. Finns downhill också.
  4. Lingon

    Garmin connect imponerar inte

    Tror vi haft den här diskussionen tidigare? Garmins algoritm missar massa enkla grejor. Temperatur ären annan skitenkel grej dom borde kunna ta hänsyn till. Pulsen kommer såklart vara mycket högre om man sticker ut och springer i 28 grader jämflört med -4.
  5. Lingon

    Garmin connect imponerar inte

    Epix 2
  6. Lingon

    Garmin connect imponerar inte

    Det plingar till i klockan efter 6-8 minuter och så får man ett prestationsvärde där man ser om vo2 max har höjts eller sänkts.:) Zwift passet som ger högst vo2 max för mig börjar med en uppvärmningsramp som går från 180 till 340 watt på 8 minuter. Sen börjar intervallerna. När jag kör det blir...
  7. Lingon

    Garmin connect imponerar inte

    Jag har en liknande kurva efter zwift-säsongen. :) Garmins skattade vo2max verkar nästan enbart styras av löpfart / effekt på cykeln under första 6-8 minuterna. Jag har några zwift pass jag brukar köra som rampar upp snabbt till tröskeleffekt, dom ger väldigt hög vo2 max. När jag springer brukar...
  8. Lingon

    Råd om däckverktyg

    Jag har fått trippelpunka på en 2x18km pendling. Det berodde iofs på däcket. (schwalbe dubbpunka) Angående däckjärn, så är det bäst att hitta en fälg-däckombo där man slipper skiten. Men det blir ju allt svårare med tubeless däck. :(
  9. Lingon

    Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

    Ja, det här borde funka tex. https://www.bike-components.de/en/Truvativ/ISIS-Drive-Tool-p12345/
  10. Lingon

    STF minskar/stänger ner i jämtlandsfjällen

    Nu blir det fin gravelcykling till blanktjärn och Lunndörrstugan. ;) https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/darfor-flygs-det-ut-500-ton-grus-langs-populara-fjalleder-i-valadalen
  11. Lingon

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Ja, dom som vågade köpa begagnad Tesla under värsta Elon-nojan för 1,5 år sen har nästan åkt gratis. 😄
  12. Lingon

    [OT] [Run, Forrest, Run] Happys egen löpartråd

    Inom löpning är det ju betydligt populärare med tempo/z3 än i cykelsporten. Killgissar att det beror på att man tränar löpekonomin i tävlingsfart. Någon sådan effekt finns sannolikt inte när man cyklar.
  13. Lingon

    Ny marlin 7 gen 3, dåliga bromsar.

    Det där hade du kunnat fixa på 30 sekunder själv. Om du läst svaren du fått i tråden. 😄
  14. Lingon

    Domningar av sadel

    Många cykelbyxor med massa stoppning på fel ställe kan bidra till domningar också. En tunn hård pad utan stoppning i mitten är att föredra. På mtb och gravel har jag helt slutat med stoppade cykelbyxor och sitter väldigt bekvämt. Beroende på hur mycket drop du har och hur din höft är roterad kan...
  15. Lingon

    [Artikel] Första titt på nya Canyon Lux WC 2027

    Geo:n är väldigt lik nuvarande Lux Trail. Vilket är bra, för den tycker jag är spot-on för stigcykling. Hoppas dom fått till fjädringen lika bra på denna.
  16. Lingon

    Ny marlin 7 gen 3, dåliga bromsar.

    Om du inte har jättesmå händer kan du skruva ut handtaget så att det biter längre ut från styret. Tror du får använda en insex på mt200.
  17. Lingon

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Har du provat att acca till 100 på 3 sekunder med en stor familjebil kommer du aldrig vilja ha en trött avgasbil igen.
  18. Lingon

    ZIPP 303s frihjulskropp sitter fast.

    Har du provat med kassetten på? Blir ju lite mer att rycka i. Edit: Läste lite slarvigt. Det hade du redan provat.
  19. Lingon

    [OT] [Run, Forrest, Run] Happys egen löpartråd

    Ja, då blev det rätt intensitet enligt klockan. Här är en tabell över olika intensitetszoner. Vet man bara vilken fart man skall hålla för respektive zon, är det ett lättare sätt att styra träningen än puls. Tempo är ungefär halvmarafart för en gubbmotionär (den högsta fart man kan hålla i...
  20. Lingon

    [OT] [Run, Forrest, Run] Happys egen löpartråd

    Tempo (z3) är lägre intensitet än tröskel (z4). Vad sa klockan att du fick för träningseffekt av passet när pulsen gick upp till 172? (Den här datasidan:)
Tillbaka
Topp