Sökresultat

  1. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Kraftig brist på funktion i vänster nyckelben = ingen pendling på ett tag :(
  2. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Jag verkade få omvänd tur. Regnade lite lätt i början. Punka. Skulle jag hinna hämta bilen på verkstaden nu? Testar att bara fylla på. Två ggr. Inser att jag inte kommer hinna på det sättet, det pyser ur för fort. Längesedan ett slangbyte gick så snabbt. Sen kom skyfallet! Med en minut till godo...
  3. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Vilket århundrade som helst...
  4. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Fokus på övergången efter spåren Liljeholmen, med händer beredda på bromsarna som alltid där. Kvinna stannar för att släppa fram. Jag rullar på. Surgubbe ökar steglängden förbi henne och försöker sopa till mig i huvudet och muttrar något ohörbart. Undviker att bli träffad med mina ninja-skills...
  5. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Andra dagen med Södermälarstrand återöppnad. (ska ha öppnats i fredags eftermiddag) Så skönt att slippa Hornsgatan! 🥳
  6. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Tog drygt 8 timmar att cykla 14km hem bara för att nån jäkel tyckte vi skulle fylla på vätska längs vägen. Flera gånger. Men trevligt var det. 😁
  7. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Du som har en grabb med röd typ 24" bockstyrehoj i Älvsjöområdet, kan du snälla ge honom lite smörj? Alltså på kedjan, så han slipper skämmas när jag möter honom på morgnarna. 😁 (hade vi cyklat åt samma håll och inte bara plötsligt swooshat förbi varandra hade jag erbjudit honom lite kedjesmörj)
  8. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Åh, det var din cykling jag fick in på datorn idag alltså? 😂
  9. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Det sköna är ju att när man väl är genomblöt är det bara att köra! 🤪 Ovandel i mesh på skorna gör att det går snabbt att inte bry sig längre 😂
  10. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Fin draghjälp in till Hornstull. Tack för det. Värmen gör att tidsvinsten med cykelpendling äts upp av att man behöver sitta halva dagen och sluta eftersvettas innan man tar på sig kontors-arbetskläderna. Men vem klagar. 🙂
  11. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Låter som jag valde rätt att ta omvägen via Tyresö hem igår. Så långt från Hornsgatan som möjligt typ :-)
  12. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Ja, jag började med Hornsgatan när jag fick ny pendlingsväg, och testade efter någon vecka södermälarstrand istället. Håller med, så mycket bättre. Trevligare utsikt och inga rödljus eller korsningar. Det liksom bara flyter på. Dessutom erbjuder den både medvind och motvind åt samma håll längs...
  13. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Det är nog för att inte lura ner ovetandes som sedan måste ta Torkel Knutsson uppför alternativt bära cykeln i trappor. Men vill du kan du ta södermälarstrand fram till Torkel-backen. Men får ju halva Hornsgatan ändå som belöning efter uppförsbacken. Jag tycker ändå Hornsgatan funkar ganska...
  14. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Najs omvägspendling dit. Hornsgatan med livet som insats i rusningstid hem. Men värmen värmde!
  15. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Exemplariskt plogat villagata och GC innan jag når sopsaltat priostråk med ren asfalt. Sämre på sträckor med cykelfält. Skeppsbron ok i morse norrut men känns inte helt trygg på hemväg med modd och bilar nosande i häcken. Gata inne i stan med modiga cykelfält kombinerat med vägarbete som leder...
  16. E

    [Kalender] Barkarby 200 Tour De Ötzi

    Jäklar vad synd att jag ska stå inne i en idrottshall och coacha innebandy istället för att hänga med runt på det här spektaklet. Gick tyvärr inte att flytta matchen... 😁
  17. E

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Precis samma upplevelse när jag bytte från Schwalbe till Conti för två år sedan. 👍
  18. E

    [Kalender] Uppsala – Trondheim – Uppsala 1500 km

    Men ååh! Fick för mig att dubbelkolla kalendern innan jag klickade in en anmälan. Dumt. Visade sig att den för annat planerade vecka jag trodde var en vecka senare istället låg en vecka tidigare än jag trott och därmed krockar med den en vecka tidigare UTU-veckan. 😭 Får den där...
Tillbaka
Topp