Sökresultat

  1. A

    Garmin connect imponerar inte

    Min VO2-max uppdateras (och ändras oftast) efter varje löparrunda med aktivitetstyp löpning. (Inte vid traillöpning)
  2. A

    Jenny Rissveds

    Ja, det lämnar lite till tolkning.
  3. A

    Jenny Rissveds

    Jag tänker på: Ingenstans nämns färgade plastband. Så jag tolkar reglerna som djävulen, det är inga "Course Markings" där. Vilket i sig är märkligt för det öppnar ju för att gena mer i kurvorna. Men även denna lämnar ju rätt mycket till tolkning, gillar man Jenny så ser man att hon hade högre...
  4. A

    Jenny Rissveds

    Här behöver vi även titta på definitionen av ”course markers”. Skulle inte bli förvånad om det inte är röda bandet.
  5. A

    [OT] Happys båtforum

    Underbart! Ja, med katta så är chanserna till höga farter lite större!
  6. A

    [OT] Happys båtforum

    JA, de där reporna på +20 knop drömmer man om men de är ganska ovanliga. Helgen bilden togs var vi uppe i dryga 14. Men nu till helgen är det tävling i Norge och där kan det ev bli tal om lite snabba surfar ute på havet.
  7. A

    [OT] Happys båtforum

    De första två tävlingarna är avklarade, en 3e plats och en vinst än så länge. Vinterns arbete verkar ge resultat. I helgen blir det Faerder Sailasen i Oslofjorden. (Det är inte min båt, jag är bara en del i teamet, jag på fördäck i full fart med att förbereda sättning av genakern)
  8. A

    [OT] Happys båtforum

    Ser ut att ha blivit jättefin!
  9. A

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Du får nog läsa mina inlägg igen. Teori är en sak, praktik en annan. Placebo en tredje.
  10. A

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Det finns rätt mycket störningar under 15 Khz också... Men teori är en sak, praktik en annan. Inte alla som har tillräckligt bra hörsel för att höra skillnad. Framförallt inte jag som passerat 50.
  11. A

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Absolut! Hur störningar induceras i kabel i förhållande till signalens styrka är också det gammal sanning. Amplituden på störningen blir den samma men relationen blir olika.
  12. A

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Ta en kurs i ellära så får du svaret.
  13. A

    Att plinga eller inte plinga - undersökning

    Problemet med att plinga är att då börjar folk vända sig om och gör plötsliga förflyttningar i sidled. Så oftast är det bättre att fotgängaren upptäcker en precis när man passerar.
  14. A

    [OT] Happys båtforum

    Sjösatt, riggad och levererad till nya ägarna. Tillsvidare ingen egen båt men vi har några på lantstället samt båten jag tävlar på. Så det kommer bli många timmar på havet ändå!
  15. A

    [OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)

    Även högtalarkabel tar upp störningar. Bara större skillnad på amplitud mellan signal och störning så den hörs inte. I signalkabeln blir ju störning och signal mer av samma amplitud och båda förstärks. Så du har både rätt och fel.
  16. A

    Jenny Rissveds

    Lite skoj att vi är flera svenskar som kommenterat på Orbeas Facebook
  17. A

    Jenny Rissveds

    JA, den var lite lurig. Står Orbea på hans tröja men ser ut att stå Canyon på Jennys.
  18. A

    [OT] Långfärdsskridskor i Göteborgsområdet

    Blev detta säsongens sista tur? Värmen tar styggt på isarna och hela sjön var inte åkbar. St Färgen utanför Alingsås
  19. A

    [OT] Långfärdsskridskor i Göteborgsområdet

    St härsjön var bättre men Uspen var åkbar om än något bättre i södra änden. Beror lite på skridskor, min a långfärds har lite högre skena så jag är lite mer immun mot dålig is.Även lite Oldschool med långa skenor, drygt 50 cm. Men de är snabba..
Tillbaka
Topp