Sökresultat

  1. kontorsråttan

    Var fikade du idag?

    Ok, var faktiskt i söndags. Hembygdsgårdskafe som dök upp helt oväntat i Finska landsbygden i närheten av Korkeakoski.
  2. kontorsråttan

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Idag var det fint, riktigt fint. Rätt mycket medcyklister trots hyfsat tidigt start, men inga riktiga nötter utan det mesta gick lugnt och fint till. Tog ett långsamt varv runt Djurgården på hemvägen, bara för att.
  3. kontorsråttan

    Elektrisk, mobil pump ?

    Generisk Amazon.se. Woowind tror jag. En större variant för hemmabruk, inte att stoppa i fickan.
  4. kontorsråttan

    Elektrisk, mobil pump ?

    Jag får nog ge @n3wton rätt att det här med att köpa kinakvalitets-elektronik inte är hållbart i längden. Jag tyckte verkligen att det här med en elektrisk pump var sjukt smidigt, men efter knappt 2 år var batteriet så dåligt att jag funderade på att byta ut det, men innan jag hann dit lade...
  5. kontorsråttan

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    O ja, vi tycker själva att vi har en himla bra koll och cyklar jättesnyggt 😀 Jag med! Frågan är väl bara vad alla andra tycker... Lycragubbar....
  6. kontorsråttan

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Ja, det där blir nog jättebra! Men för mig som brukar ta vägbanan norrgående på Vasabron för att gena rakt över mot Sheraton och in på Vasagatan blev det något sämre när ena körfältet norrgående försvann. Jaja, man får ta en för laget.
  7. kontorsråttan

    [OT] Nya nedskräpningstrenden - elsparkcyklar

    Enhjulingarna är väl litet mer av entusiastfordon och körs nog mest av folk som har litet bättre koll på läget. Det är inget man bara hoppar på och susar iväg med.
  8. kontorsråttan

    Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

    DPD sade att paketet skulle ha levererats till mig i torsdags för en dryg vecka sedan. På fredagen skickar Postnord SMS och jag bokar in leverans till lördag. Händer inte. Får nytt SMS på tisdag, bokar in ny leverans till onsdag. Händer inte. Ringer Kundservice ett antal gånger, tar mig...
  9. kontorsråttan

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Medvind. Ingen försökte köra över mig. En bra dag!
  10. kontorsråttan

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Ja, idag var en sådan dag när man ändå tänker tillbaka på vinterns halvtomma cykelbanor med ett visst mått av längtan... Å andra sidan var det varmt och skönt!
  11. kontorsråttan

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    12V batterier dör på nästan alla elbilar. Designfel, man sätter in för små batterier och låter dem inte ladda från högspänningsbatteriet annat än när bilen körs. Kör man mycket småsträckor då är katastrofen snart ett faktum. Inte begränsat till VW på något sätt.
  12. kontorsråttan

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Ja, jag tror vår (2021:a?) gick upp till 135kW efter någon mjukvaruuppdatering. Ändrar till "halvlångsam" 😀
  13. kontorsråttan

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Precis, den har väl tidstypiska problem för elbilar av den generationen. Halvlångsam laddning, ingen förvärmning, 12-voltsbatterierna laddar ur och dör. Tung, dyra däck. Vi hade tre problemfria år med vår och även om den inte är vacker har den bra utrymmen och kändes säker även på vintern trots...
  14. kontorsråttan

    Tips för långfärdscykling med mountainbike

    Visst är det kul att köpa ny cykel, men det känns ändå som att ett par 40 mm slicks och innerbarends gör jobbet här. Kan ni dessutom ta sträckan på 4 dagar blir det rimliga etapper. Bara att köra på!
  15. kontorsråttan

    Bikester gosigt maskrosföretag.

    De absolut snabbaste leveranserna jag har haft på sistone har varit från Ali. Fått grejerna på under en vecka, medan Bike24 och BikeInn behövt nästan två. Känns väldigt oförutsägbart.
  16. kontorsråttan

    Bikepacking

    Kör lika länge som jag skulle gjort hemma, typ 50-60 mil beroende på regn/smuts etc, sen droppvax när det börjar rassla för jäkligt. Aldrig, aldrig olja.
  17. kontorsråttan

    Gävle - Stockholm på cykel

    https://ridewithgps.com/routes/55098969 Kan rekommendera Månkarbogrillen för mat- och vattenpåfyllning. De var jäkligt trevliga och tunnbrödrullen var inte dum alls!
  18. kontorsråttan

    Gävle - Stockholm på cykel

    Jag körde Rosersberg-Gävle förra veckan, drygt 16 mil. Jättefina småvägar fram till Månkarbo, sen blev det lite större men ganska lätt trafikerade vägar (kristi flygardagen, så kanske påverkade trafikvolymen). Cykelbana från en bit norr om Älvkarleby och in till Gävle.
  19. kontorsråttan

    Pulsklocka vs cykeldator. För- och nackdelar med respektive lösning?

    Om du inte springer mer tycker jag att en liten, enkel, billig cykeldator är långt bättre. Det finns ju alternativ för några hundralappar och även om man pratar små skärmar då är det ju bättre än en klocka.
  20. kontorsråttan

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Precis där! Tror faktiskt inte skylten är kvar, den gällde ju (mycket förståeligt) när det var busshållplats där, vilket det inte längre är.
Tillbaka
Topp