Sökresultat

  1. F

    [Din bikt] Trimma din vikt till 2026 (2025, 2024, 2023 2022)

    Är verkligen processesad kalkon bättre än "riktigt" rött kött?
  2. F

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Visst. Jag menade mer att jag brukar köpa bilar som kostar typ en månadslön. Då kan man skrota skiten om det blir problem. Köper man en bil för t ex 200 eller 300 tusen som nuförtiden är ganska gammal känns det lite jobbigt om det blir dyra reparationer för 10 tusentalskronor. Ja vad som helst...
  3. F

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Ja. Att köpa en flera år gammal bil för 200 tusen utan några garantier känns ju sådär
  4. F

    Vätternrundan 2026

    Det är ju otroligt otrevligt med folk som skriker och har sig men säkerhetsproblemet finns ju oavsett sub-grupper eller inte. Det är ju väldigt stora skillnader på hastigheten på folk som kör på 10 h och folk som kör på 15. De gånger jag cyklat känns det som man kör om folk i stort sedtt hela...
  5. F

    Vätternrundan 2026

    Jag tror ändå det finns en viss grej det här med att cykla samma lopp "som alla" andra mycket snabbare. Vätternrundan är ju Vätternrudnan liksom. Det gäller väl de flesta som ställer upp i diverse olika motionslopp på något sätt iofs. Man vill mäta sina krafter på något sätt? Ja så är det iaf...
  6. F

    Stigbygge: tips på mest prisvärda (begagnade) röjsågen

    Tro det eller ej men Stockholmare kan va hyfsat trevliga. Otroligt men sant.
  7. F

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Varför olika bilar får dra vad de får osv vet jag inte men det är ju bara att kolla på transportstyreslen så står det?
  8. F

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Jag är nöjd med svaret :)
  9. F

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Vill man ha lågt pris och eldrift känns en skåpbil som ett sämre val på vissa sätt. Just skåpet borde väl sänka räckvidden ganska mycket? Borde ju va bättre av den anledningen med en annan elbil och släp? Om man inte kör så långt med släpet vill säga.
  10. F

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Den ser ju ut att vara lite mellan en kombi och minibuss? Men vad gör den speciellt bra? Den ser väl ut att ha kort motorhuv kanske och mer plats inne i bilen? Men jag skulle valt en mer "klassisk" kombi. Seriös fråga, jag har aldrig haft riktigt den typen av bil.
  11. F

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Verso. Då är vi på bensin eller diesel? Personligen tycker jag det finns massa bilar som ger mer för pengarna än gamla Toyota, de är ofta dyra enligt mig.
  12. F

    Norge - boende, mat och transport?

    Bor du nära gränsen?
  13. F

    Norge - boende, mat och transport?

    Norge har ju en stark brödkultur :) När jag bodde där för jag snart 15 år sen kostade det billigaste Kneipbrödet 5 kr per limpa , det är ju hyfsat bra pris.
  14. F

    Norge - boende, mat och transport?

    Det har det nog. Jag var där 2022 och det var ju mycket folk, inte så att jag skulle avråda från att åka dit men det är ändå mycket turister på många ställen. Men det är väl nästan 40 mil från Narvik ut till spetsen på Lofoten så det finns ju en del plats, den första delen heter väl Vesterålen...
  15. F

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Är det mycket grejer och hela tiden är det väl en sak men annars armeringsjärn, brädor cementsäcker osv funkar nog i alla bilar. Jag har kört en del reglar på taket i vår Kia Ceed. Lägga en matta under direkt på taket och sen spännband genom dörrarna, funkar rätt bra. Men är det lass efter lass...
  16. F

    Norge - boende, mat och transport?

    Jag har hyrt en stuga ,typ rorbue, via dancenter en gång. Är väl en dansk sida? Där fanns mycket boenden då när jag kollade. Ja i alla möjliga prisklasser.
  17. F

    Stigbygge: tips på mest prisvärda (begagnade) röjsågen

    Jag har haft en sån (tror jag) i flera år. Kör gräs och lite sly på tomten. Rätt otroligt att det ändå går att tillverka en sån för 1000 spänn (tror jag den kostade då) som ändå fungerar. Men ja den känns lite billig...
  18. F

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Och bilen kostar 280 tusen? Nej det går inte alls ihop för mig
  19. F

    Köra Vätternrundan 2026

    Det är lite annan nivå än den här inte-tråden
  20. F

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Hmm. Aldrig tänkt på det så. Har en 0åring och 2åring. Har en helt vanlig kombi. Ett babyskydd med en unge väger väl några kg. Men jag kan väl se vissa andra anledningar till SUV. Lite beroende på definition.. typ Volvo XC60 och Audi Q3 kanske verkar lite onödigt.
Tillbaka
Topp