Sökresultat

  1. JohanRR

    Graveldäck - vilket är er favorit?

    Om man skall ha något till typ 50% asfalt, 40% sportgrus och 10% grus, vad hade ni gått på? Blir tvungen att hålla mig till 40 mm eller 45 om dem mäter åt det smala hållet. Har väl kollat på Terra Competition, G-one RS Pro, Caracal Race(verkar vara långsammare i svart dock) och Cinturato...
  2. JohanRR

    Bh59 oliv förstor för 59slang ?!

    Shimano har samma typ av oliv oavsett slang. Kör på!
  3. JohanRR

    Hur mycket snabbare snittfart vid viktnedgång?

    12h strukturerad träning dedikerade hårda, långa och lugna pass osv. blir ju en hel del. 12h spontan träning med några "korta" 2-4h rundor och en längre 3-8h känns ju mer realistiskt. Den senare kanske blir bättre för viktnedgång i längden men vill man bli snabbare känns det ju kanske bättre att...
  4. JohanRR

    Bytt vevparti, fcr7000 till 7100 nu går växlarna ruffigt?

    Bak blir inga problem. Kanske snarare blir bättre. Själv kör jag en 12-delad eagle kedja på 11-delad Apex och det funkar super. Det enda jag kan tänka på är om framväxeln hade lirat bättre med en bredare 11-delad men uppenbarligen blir det inte bra med vevpartiet du har oavsett.
  5. JohanRR

    Bytt vevparti, fcr7000 till 7100 nu går växlarna ruffigt?

    Jag bytte rätt nyligen kedja på brorsans cykel som också har 105 11s från en kmc till shimano. Blev både tystare och växlar bättre. Sen kuggade den gamla kedjan över lite ibland men det tror jag har med att det satt något konstigt kedjelås på som såg för brett ut för 11s. Kmckedjan var långt...
  6. JohanRR

    Bytt vevparti, fcr7000 till 7100 nu går växlarna ruffigt?

    Förlåt, high menar jag ju såklart.... 🫣🫣
  7. JohanRR

    Bytt vevparti, fcr7000 till 7100 nu går växlarna ruffigt?

    Och du är säker på att lowhigh-limit är korrekt? (Justeras på stora klingan och tajt mot kedjan, ofta tajtare än man tror. Man luras ju lite av ljudet som kedjan gör naturligt på stora-stora. Växlar man mellan trim-lägena så hör man tydligt om det är kedjan som ligger emot framväxeln eller bara...
  8. JohanRR

    Bytt vevparti, fcr7000 till 7100 nu går växlarna ruffigt?

    Fattar inte riktigt... Hoppar kedjan fram eller bak? Låter konstigt att kedjan skulle hoppa inåt om du växlar framväxeln utåt.
  9. JohanRR

    [Artikel] Merida Mission en ny gravel racer utvecklad för snabba grusvägar

    Är lite inne på denna som en allroad/snabbgravel-cykel. Någon mer som har provat? (Har insett att jag nog inte vill ha en cykel med 590+ mm stack i M)
  10. JohanRR

    Hur mycket snabbare snittfart vid viktnedgång?

    Ja, betydligt. Oklart om det är pga. vikten eller en ökning på 400% i träningstimmar i maj jämfört med under vintern. Jag känner mig väl smidigare och lättare på cykeln dock. (och generellt sett i vardagen också men det är väl OT)
  11. JohanRR

    Hur mycket snabbare snittfart vid viktnedgång?

    Jag gick rätt nyligen från ca 85 kg i vintras till ca. 77 kg nu. Det är ju väldigt svårt att jämföra då jag har cyklat en hel del nu under våren men upplever att jag generellt sett är lite snabbare. Uppför vet jag faktiskt inte om jag är snabbare, kanske på pappret men i känsla så vet jag...
  12. JohanRR

    Framaxel Nishiki pro sld

    Det beror nog lite på hur du värderar din egen tid. Alltid bra att kunna dock...
  13. JohanRR

    Köpråd på beg 90k emtb vs ny, båda ca 45k

    Du tror inte 25km/h spärren blir lite begränsande för din cykling då?
  14. JohanRR

    Råd om däckverktyg

    Muc offs är min favorit! Bättre än pedros och park skulle jag säga
  15. JohanRR

    Byte växelvajer

    Det borde vara en lucka på undersidan som sitter med en skruv. Tar du bort den så kommer du åt mekanismen bättre och kan lirka ut den gamla vajeränden. Tyvärr rätt vanligt att vajrarna går av sådär på shimano. Bra idé att byta regelbundet i förebyggande syfte tycker jag...
  16. JohanRR

    Hur hittar man rätt bromsbelägg?

    Din LBS kan garanterat hjälpa dig
  17. JohanRR

    Uppgradera hjul...?!?!?

    Frakten är inkl moms. Det justeras senare i kassan. Blir typ ±0
  18. JohanRR

    Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!

    https://www.bike24.com/p2215750.html Surly Moloko nu i lager
  19. JohanRR

    Vad händer på Cykelkraft?

    Ska man handla på nätet kan man lika gärna handla hos tysken. Dem enda jag tycker är OK är väl TCM och Bikable.
Tillbaka
Topp