Superior iBlox 6.3 – hittar inte mycket info om Superior elcyklar

Ulo

Medlem
Superior iBlox 6.3 – hittar inte mycket info om Superior elcyklar
Hej,
Jag pendlar ca 12 km (enkel rikting) med en Crescent hybridcykel som nu börjar sjunga på sista versen. Dax för elcykel.

Efter att ha kollat runt en del så landar jag på två kandidater: Crescent Elder 50s och Superior iBlox 6.3.
Båda har mittmotor (Crescent 40Nm och Superior 55Nm), är lagom stora (jag är 192 cm lång), har avtagbara batterier (bra då jag vinterförvarar i kallförråd), har step-over ram och ser sportiga ut – vilket jag uppskattar. Och båda går att finna i prisklassen max 26k vilket är smärtgränsen för mig.

Crescent finns det ju mycket att läsa om och är ju en svensk tillverkare så att serviceutbudet är stort.
Superior däremot hittar jag knappt någonting om. Efter en sökning på detta forumet finner jag endast lite grand om deras mountainbikes.
De säljs av bl a Cykelkraft som finns här i stan så det är ju en fördel. De har ingen i lager som jag kunde testa men de sade, citat: "det är en jättebra cykel. Det är vårt eget märke med bra grejor" Slutcitat. Det är väcker lite varningsklockor...

Finns det någon här som äger en Superior elcykel som kan ge lite mer info om kvalitetskänsla, hur de är att äga och annat spännande.

Tack!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp