Alternativt sätt att fästa broms- och växelhandtag på Canyons Hoverbar?
Köpte en begagnad Canyon Grail med hoverbar och här på Happy och skaffade ett Wheeltop-gruppset som jag tänkte använda på den. Problemet är att Canyon har specialfästen för att sätta dit handtagen på styret vilket innebär att man måste ta bort "skruven" från själva bromshandtaget och skruva in en skruv från handtagssidan mot fästet på styret (svårt att förklara). Tyvärr verkar det inte gå att få bort skruven som redan sitter i Wheeltop-handtaget och därför kan jag inte skruva igenom någon annan skruv. Vanliga klämfästen för handtagen går inte använda pga Hoverbarens design. Därför undrar jag om det kan finnas någon alternativ typ av klämma, gärna som går att öppna och stänga, för att fästa växelhandtaget på styret? Eller är det bara jag som tänker helt galet med hur jag ska fästa handtagen? Bifogar lite bilder i hopp om att det bättre kan förklara hur jag menar.
Canyons specialfäste där skruven skruvas in från handtagssidan.
Skruven i handtaget som inte går att få bort vilket innebär att jag inte kan skruva in den nya skruven som behövs.
Canyons specialfäste där skruven skruvas in från handtagssidan.
Skruven i handtaget som inte går att få bort vilket innebär att jag inte kan skruva in den nya skruven som behövs.