[Artikel] Test av Thule Paramount pendlarryggsäck

Redaktionen

Medlem
DSF1242-1-2000x1125.jpg

Jag har under den tidiga vårsolen testat en pendlingsryggsäck i Thules Paramount serie. Till årets kollektion har de breddat serien och skapat ett brett segment av axelväskor, medjeväskor, tote bags och allt möjligt. Men Mest intressant för mig har varit en bekväm pendlingsryggsäck där dator och ombyte kan samsas fint för en lång cykelpendling till Happyride kontoret. Så här håller den upp!

Läs hela artikeln:

@Redaktionen Du kan ju sätta den under en lagom strilande dusch för att testa.
Personligen skulle jag aldrig köpa en pendlarsäck som inte är helt vattentät. Överdrag orkar jag inte med.

... Hur är ventilationen mot ryggen? Det är ju största dealbreakern för en pendlingsrygga :)
Har uppdaterat nu med info och även med priser och länkar. Men jag har nog aldrig varit med om en ryggsäck även tävlingsryggsäckar med vattenblåsor som ger tillräcklig ventilation. har man möjlighet med Panniersystemet så kan deras hybridversion vara riktigt nice. Men min gravel och mtb hade inte några fästpunkter för att testa det

Har uppdaterat nu med info och även med priser och länkar. Men jag har nog aldrig varit med om en ryggsäck även tävlingsryggsäckar med vattenblåsor som ger tillräcklig ventilation. har man möjlighet med Panniersystemet så kan deras hybridversion vara riktigt nice. Men min gravel och mtb hade inte några fästpunkter för att testa det
Saknar en bild på själva delen mot ryggen. Men Absolut. Stadspendling kan man väl i princip ha vad som helst, men blir det lite distans eller värme (särskilt med en laptop) så blir ju ryggen en svettblaffa.

https://www.osprey.com/se_sv/osprey-technologies-2/backsystems#AirSpeed Osprey airspeed är riktigt grymt. Välventilerad och det gör jättestor skillnad. Inget för MTB i skogen där grejerna ska sitta som USWE, men för gravel och pendling inga problem :)

Jag kanske inte är Thules målgrupp, men den såg bra ut i övrigt! Snygg osv.

Saknar en bild på själva delen mot ryggen. Men Absolut. Stadspendling kan man väl i princip ha vad som helst, men blir det lite distans eller värme (särskilt med en laptop) så blir ju ryggen en svettblaffa.

https://www.osprey.com/se_sv/osprey-technologies-2/backsystems#AirSpeed Osprey airspeed är riktigt grymt. Välventilerad och det gör jättestor skillnad. Inget för MTB i skogen där grejerna ska sitta som USWE, men för gravel och pendling inga problem :)

fixat

Thules rygga är väl också gjord lite för att inte sticka ut så mycket.

Tillbaka
Topp